Režie:
Jiří VěrčákObsahy(1)
Aktovka F. F. Šamberka se uvádí již 23 let, drží tak historický světový rekord v délce života inscenace v nezměněném hereckém obsazení. Skoro čtvrt století se v režii Michala Bartoníka na jevišti potkávají Barbora Hrzánová, Miroslav Hanuš, Martin Dejdar, Petr Jančařík a u klavíru profesor Milan Dušek. (oficiální text distributora)
Recenze (9)
Dejdar při budování inscenace pronesl "Všeho moc je málo" proto nelze čekat mírné herecké či divadelní prostředky, v podstatě šli cestou vše je povoleno. Jedná se zřejmě o jediný profesionální záznam studentského představení.Protože inscenace se stala, slavnou po celé Praze,uskutečnila Československá televize filmový záznam v době kdy studenti byli ještě ve čtvrtém ročníku DAMU, tedy v roce 1985. Dle slov Báry Hrzánové byl po deseti letech proveden další záznam pro Českou televizi. ()
Poněkud mě irituje, jak nevkusně se v naší poválečné divadelní tradici přistupuje k Šamberkovi. Tahle studentská humoriáda by ještě šla, záznam z Řeznické má dnes svou neoddiskutovatelnou historickou hodnotu, ale s vědomím toho, jak byl Šamberk przněn na Národním, je mi smutno. Drábek nepochopil ani to nejslavnější Jedenácté přikázání :( Ve filmu a v televizi je už půl století pusto prázdno a přitom by stačilo umět ty texty číst. Marné zde na toto téma orodovali, leč musela jsem. Snad se mezi zájemci o mladého Dejdara s Hrzánovou objeví i nějaký zájem o to, v čem to vlastně hráli s takovou chutí. ()
Nezapomenutelné představení. Moje první seznámení s Bárou Hrzánovou. ()
Je to fraška, ale Dejdar je borec. Divadlo na kterém jsem byl ještě před revolucí. ()
Začátek teda strašnej, v nejhorší tradici českého upoceného trapnohumoru – co má být proboha zábavného na tom, že hezká holka fouká do trombónu, na který sotva vydá tón, chlapík vedle ní schválně nerytmicky tluče do trianglu a pán u piána je jako diriguje? (očivsloupovník) Několik podobně laciných momentů se tam ještě objeví, ale jinak se to celé velmi rychle rozjede do svěže absurdní taškařice vystavěné s důsledností, jaká se vážně hned tak nevidí. Místy jsem smíchy doslova řval, a to se mi moc často nestává. Mí favorité jsou tu Bára Hrzánová a Miroslav Hanuš; Dejdar jako obvykle místo hraní exhibuje, ale v tomhle žánru se to snese. Řekněme tedy lepší ***. ()
Vlastně je to fraštička skoro o ničem, ale zahraná s takovou chutí a energií všech zúčastněných, že je radost na to koukat... ()
Průměrné, hlavně hóóódně nevyužité a to dokáže naštvat. Spoustu vtipů, které mohly být, ale nejsou. Hrzánová je ale fakt dobrá herečka, Dejdar je rozotomilej, ale jinak trochu "chabý", nápad, aby utáhl celé představení a velmi otravné písničky, které se celé opakují cca 3x, taky dokáže naštvat. ()
Taková malá blbůstka která neurazí. Nemám celkem nic proti, jen je na tom značně vidět že jde o projekt studentů. Celkově myšlenka nebo nápad pana Šamberka je sice úsměvný, ale řekněme slabý. Určitě slabý na to, abych tohle mohla považovat za dobrou hru. Je to spíše taková scénka s celkem vtipnými prvky. Ale na to aby to mohla být dobrá komedie, je jich tam málo. Navíc ten co hrál Klářina manžela Jaroslava, byl hrozně špatný a celkově celé představení táhl dolů. Ale Hrzánová s Dejdarem příjemně parodovali a přehrávali. Dost mi taky vadili pitomé záběry herečce do výstřihu. Ale musím říct že jsem se u některých vtipů zasmála. ()
Natočeno po deseti letech inscenování, kdy herci neustále dotvářeli komické výstupy, někdy až do neskutečna. Nelze poměřovat Šamberkovým textem, ten je tu jen záminkou k rozpoutání bezuzdné komiky. A to se povedlo dokonale. ()