
Režie:
Emilio EstevezScénář:
Emilio EstevezKamera:
Adam GreenbergHudba:
Danny ElfmanHrají:
Demi Moore, Emilio Estevez, Tom Skerritt, Veronica Cartwright, Ernie Lively, Charlie Sheen, Bill Henderson, Gene Ross, William Allen Young (více)Obsahy(1)
John Wisdom (Emilio Estevez) potřebuje nutně práci, aby mohl platit nájemné. Ale má to jeden háček, John je v podmínce za to, že si po promoci půjčil cizí auto bez dovolení, a tak je hledání práce dost složitá záležitost. Po několika marných pokusech se s přítelkyní (Demi Moore) rozhodnou vloupat se do několika bank, aby zničili tamní hypoteční záznamy, což ale upoutá pozornost policie. (Jenda)
(více)Recenze (32)
80. léta v plný síle. Naivní, ale nezapomenutelný. Absolutně nemám problém s hodnocením nejvyšším, protože ten konec v podání Emilio Esteveze byla frajeřina největší. A Demi Moore ? No ta v době, kdy si ještě netykala s plastickou chirurgií byla nádherná, ale tady je přímo k pomilování. Navíc kluci, kdo z nás by nechtěl holku, která by s náma klidně šla až do pekla a ještě nám na tý cestě dávala sílu ? ()
Wisdom je suprový film. Nechápu to zdeší naprosto průměrné hodnocení. Cítil jsem z něj přesně ten osmdesátko-devadesátkový pocit, který mi přináší i kdejakej akčňák. A tohle přitom vysloveně akčňák není. Za to ale má skvělý příběh, výborného syna Martina Sheena, Emilia Esteveze a překrásnou Demi Moore. To stačí k tomu, abych se u filmu skvěle bavil, občas se zasmál, ale prakticky celých 109 minut užíval atmosféru, kterou jsem hodně dlouhou dobu nezažil. A díky za ní. ()
Ze začátku velmi mile, skoro až naivně působící road movie, kde však hned od začátku víte, že to prostě nemůže dobře skončit. Avšak nic není tak horké, jak se to uvaří. Jen se přesvědčete sami. Emilio Estevez je navíc jedním z mých nejoblíbenějších herců a možná i proto se mi na to tak dobře koukalo. Navíc je to i jeho režijní debut a musím uznat, že určitě povedený a stojící za pozornost. ()
Nechť smlouvy k půjčkám na domácnost a hypotéku zažijí 451° Fahrenheita, aneb naivní revolta mladí se stigmatem trestného činu.. Jo, to byly časy, kdy ještě Demi neměla na obličeji nataženou kůži jak blánu od bubnu a jazyk strkala do ucha bráchovi Charlieho Sheena, ovšem samotný příběh mě svou nevhodně namíchanou směsí dramatu a komedie příliš nezaujal. Elfman, dávající filmu neomylný punc osmdesátek a "otevřený" závěr to pro herecky nevýrazného Esteveze alespoň vytáhly na tři hvězdy. Mimochodem, ten se díky Wisdom stal držitelem primátu: "Nejmladší člověk, co napsal, režíroval a sám sebe obsadil do hlavní role v celovečerním filmu" - dokonce trumfnul o nějaké dva roky i Orsona Wellese s jeho opusem Občan Kane.. ()
"Budu tím, v čem mi společnost nedala na vybranou. Kriminálníkem." Wisdom, kterému prudérní společnost nedala kvůli jednomu mladistvému úletu šanci pracovat, mi byl sympatický a jeho vztah s Karen se mi taky líbil. Dokonce i to, že si našel smysl života - pomáhat lidem okrádaným bankami, se mi hodně zamlouvalo, ale jeho způsob konání nikoli. Nemyslím tím to, že samopal Uzi držel asi jako uklízečka koště, ale to, že svou zjevnou inteligenci nepoužil k tomu, aby zapřemýšlel o budoucnosti. Doufám, že si to alespoň užil, protože já moc ne. ()
Reklama