Reklama

Reklama

Coco Chanel & Igor Stravinsky

  • Česko Coco Chanel & Igor Stravinskij (více)
Trailer

Obsahy(1)

Igor Stravinskij a Coco Chanel se poznali v roce 1920. Stravinskij i s celou rodinou byl nucen emigrovat, Coco Chanel byla v té době již známou módní návrhářkou a úspěšnou podnikatelkou. Velkoryse nabídne rodině Stravinského svůj dům na jihu Paříže. Záhy oba podlehnou vzájemné přitažlivosti, ale Stravinskij má čtyři děti a jeho žena je nemocná. Pro Stravinského je vztah se sebevědomou a nezávislou ženou velmi inspirativní a s nebývalou vášní se noří do komponování. Coco Chanel právě vyvíjí jeden z nejslavnějších světových parfémů – svůj Chanel No.5. Vztah nelze skrýt a rodina, zejména Kateřina, velmi trpí. Kateřina raději i s dětmi odjíždí do přímořských lázní Biarritz. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (51)

anniehall 

všechny recenze uživatele

Už od počátečních tiulků se jedná o vizuálně velmi promyšlený a bezchybně nasnímaný příběh. Příběh, který je o to silnější, máte-li nějaké povědomí o tom, kdo byl Igor Stravinskij a co znamenal pro soudobou vážnou hudbu. Dějová linie se sice zaobírá postupně doutnajícím a v jisté chvíli i velmi vášnivým vztahem mezi Coco a Igorem, ale pro mě osobně to bylo jen příjemné a opravdu smyslně natočené zpestření, které obohacovalo téma příběhu - umělec, jenž je nepochopen svou dobou. Stravinského Svěcení jara muselo být jistě pro většinu lidí zjevením. Novátorské hudební postupy, důraz na rytmus, odklon od melodiky - to všechno muselo na Čajkovským odkojeném publiku působit jako ledová sprcha. Div je, že ještě za svého života Stravinskij vůbec došel nějakého uznání. Ale to na síle a emoční působivosti jeho děl nic neubírá. Naopak. V tomto pro mě Kounenův snímek funguje naprosto přesně. Využívá Stravinského skladeb, vkomponovává je do děje, a když náhodou sáhne mimo Stravinského repertoár, je to vkusné a vhodné. Hudební obrazy se snoubí s krásnou výtvarnou stylizací a vytvářejí tak pomalé, ale působivé celky, které dýchají atmosférou doby a tu a tam (snad i nevědomě) se dotýkají opravdového umění. Umění žít, umění milovat a tvořit. ()

burton 

všechny recenze uživatele

Stravinsky, hudební skladatel, ovlivňující svou děsivou, skřehotavou a totálně psychedelickou muzikou mnohé umělecké proudy 20. století. A Coco Chanel, sebevědomá žena, udávající tón světovému módnímu průmyslu od poloviny 20. století. Oba charismatičtí, oba tak překvapiví, inovátorští. Chápu, že se setkali a možná byli milenci. Chápu, že spolu nemohli být, jako manželé, protože takovéhle fatální vztahy nemůžou skončit v manželském gulášku. A navíc věřte, že tenkrát, v Té! době, se manželka a děti neopouštěly kvůli fatamorgáně. Tenhle film toto všechno vystihl bravurně. Prkennost ve dne, vášeň v noci. Ne s manželkou, oblečenou do obří, vyšívané, cudné, plátěné, lněné noční košile, s culíkem na rameni, ne s holčičkou, kterou si kdysi s něhou a poslušností vzal. Ale s démonickou, černobílou, jedním dechem vášnivou i chladnou, cynickou ženou. ()

Reklama

bllm 

všechny recenze uživatele

Coco Chanel a Igor Stravinsky je v první řadě film s dokonale, do nejmenších detailů propracovaným prostředím a kostýmy a geniální hudbou. Interiér venkovského domu je naprosto úžasný a modely Coco Chanel překrásné. Skvělá je i kamera, mám moc ráda detailní záběry obličejů a Mads Mikkelsen je v některých scénách s jeho lehce vyděšným plachým výrazem naprosto okouzlující. Moc by mě zajímalo jestli zachycení prvního provedení Svěcení jara bylo autentické či nikoli, zda choreografie a kostýmy odpovídaly reálu. Je to takový jemný příběh o "setkání" dvou výjímečných lidí. ()

Flakotaso 

všechny recenze uživatele

Filmy o osudech slavných skladatelů mám moc rád a Kounen se to pokusil pojat opět trochu jinak, což byla možná chyba. Obě hlavní postavy jsou zde totiž jenom tak lehce načrtnuty a když už se zdá, že režisér půjde víc do hloubky, tak zbytečně odbíhá k několika zbytečným scénám-jako je třeba ta s Chanelem No.5. Jinak jde ovšem o příjemně tichý film s množstvím hudby a krásnou "plovoucí" kamerou. ()

StarsFan 

všechny recenze uživatele

Vizuálně krásné, po výpovědní stránce však minimalistické. Některé důležité myšlenky jsou pouze načrtnuty; zmíněny okrajově v některé ze scén gestem jedné z postav a dále nerozebírány. I proto velmi záleží na divákovi, jak protknutí osudů Igora Stravinského a Coco Chanel uchopí a co si z tohoto filmového zpracování odnese. Mně osobně Koumenova stylizace vyhovovala, i tak bych si ale přála, aby od některých témat zbytečně neutíkala a dovolila mi celý příběh vnímat ve větší komplexnosti. ()

Galerie (24)

Zajímavosti (3)

  • Mads Mikkelsen se pro roli Igora Stravinského musel naučit mluvit francouzsky, rusky a také hrát na klavír, aby nemusel mít dublera. (bllm)
  • Film začíná premiérou baletu "Svěcení jara" z roku 1913, jehož ztvárnění opravdu odpovídá původní dobové choreografii Vaslava Nijinskiho. (bllm)
  • Autor knižní předlohy, Chris Greenhalgh, prodal filmařům autorská práva také na svůj další román Seducing Ingrid Bergman (Miloval jsem Ingrid Bergmanovou) o Ingrid Bergman a Robertu Capovi. (NinadeL)

Související novinky

Reklama

Reklama