Reklama

Reklama

Dredd

  • Velká Británie Dredd
Trailer 1

Budoucnost. Z Ameriky je ozářená pustina. Na jejím východním pobřeží, od Bostonu po Washington, D.C., se rozkládá Mega City One, rozsáhlá megalopole plná násilí, ve které více než 400 milionů obyvatel přežívá v neustálém strachu. Na pořádek v ulicích dohlíží takzvaní Soudci – vymahači práva, porotci, soudci i vykonavatelé rozsudku v jedné osobě. Takovým Soudcem je i Dredd (Karl Urban), který od svého nadřízeného dostává za úkol vyzkoušet v praxi novou Soudkyni Cassandru Anderson (Olivia Thirlby). Čeká je zdánlivě snadná práce – vražda v nechvalně proslulém dvousetpatrovém slumu, který provozuje bezcitný klan Ma-Ma. Když se ale pokusí zatknout jednoho z přisluhovačů klanu, Ma-Ma neprodyšně uzavře celou budovu. Oba Soudci se ocitají uprostřed brutálního a nelítostného souboje o přežití. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (16)

Trailer 1

Recenze (1 195)

B!shop 

všechny recenze uživatele

Puvodniho Dredda mam hodne rad a tak me tenhle novej nechaval vcelku chladnym, jelikoz misto borce Slye tu je nevyraznej Urban, jenze uz behem par minut mi bylo jasny, ze tohle bude jizda. Zadnej slozitej pribeh, proste vyrubavacka smejdu v jednom panelaku ala Punisher a zarostlej Urban ani jednou bez helmy a cedici mezi zuby jednu hlasku za druhou. Tohle mu proste desne pridava, takhle vypada Dredd jako nejakej robot, kterej ma tu svoji pravdu a de si za ni pres mrtvoly bez moznosti jakykoliv dohody. A tak vetsinu casu vyplnuje super hudba, perfektni triky a neustaly prestrelky jakymkoliv kalibrem, co je zrovna po ruce, mrtvoly jdou do stovek, rozcakavaj se na chodniku nebo na zdi a je to naprosto kurevska zabava od zacatku do konce. Lepsi 4*. ()

Spiker01 

všechny recenze uživatele

Dredd je perfektní akční jízda. Film si na nic nehraje a hodí vás do budoucnosti, sužované přeplněnými obrovskými věžáky, plné slumů futuristického Los Angeles. Remake Dredda je naštěstí dlouhý tak akorát, takže nezačne nudit. Do popření nejvíc vstupuje akce a brutalita, která tuto komiksovou adaptaci alespoň trošku odlišuje od tuctových akčňáků. Co se týče samotného Dredda, tak Karl Urban je vynikající, na tu roli se vyloženě hodí, no a navrch má perfektní výraz :D A Olivia Thirby je prostě bohyně s andělskou tváří ... 90% ()

Reklama

Kaka 

všechny recenze uživatele

Formální stylizací odvážné a sebevědomé béčko, které je dobře herecky obsazené, dostatečně přímočaré, s jednoduchým dějovým náčrtem. Zdolávání pater megabudovy ala The Raid, akorát že po americku, je v akčním žánru vděčná variace. A když si říkáte že je konec, tak na vás nenápadně zamrká odkaz na Blade Runner. ()

tron 

všechny recenze uživatele

„Práve myslí na to, že vám vezme zbraň.“ – „Dobre.“ – „Už na to nemyslí.“ – „Dobre.“ Super pecka, ktorej v konečnom dôsledku paradoxne dosť pomohlo zbavenie sa vyložených sci-fi motívov (až na nejaké drobnosti) a príklon k čistokrvnému akčnému filmu v gigantickej uzavretej budove v štýle sám proti všetkým. Extra nudná komiksová postava sa v minulosti dočkala len o čosi menej nudnejšieho filmu so Slyom, ale až toto je parádny Dredd (a pritom si ho taká postava fakt možno ani nezaslúži, aspoň teda v mojich očiach). Karl Urban sa pre túto rolu zrejme narodil a hoci bol rozpočet nie vysoký, po vizuálnej stránke je to (práve vzhľadom na skromný rozpočet) miestami až nepochopiteľne a neuveriteľne veľkolepé a skvelé. Tony vynikajúcej akcie, skvelé postavy, parádny "dom" a prekvapivo dobrý scenár. Škoda, že sa dvojky tak skoro nedočkáme. Ak vôbec. Ale Alex Garland každopádne znova potvrdil, prečo je mojím obľúbeným tvorcom. ()

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Dredd není jenom vynikající akční film. Je to hlavně důmyslné pojednání o povaze filmových kamer. Vizuál tu ostatně obstaral člověk, co má doma Oscara za Milionáře z chatrče. Stěžejní otázka, kterou Dredd pokládá a rozvíjí, zní následovně: je víc časosběrný záznam, nebo vysokorychlostní? Jinak řečeno, jsou dražší a cennější kamery, které zvládají časosběrnou metodou během několika vteřin promítnout západ slunce, nebo kamery, které dokáží vysokorychlostním záznamem zachytit například kulku tříštící sklo? Dražší a cennější jsou samozřejmě ty druhé, protože zatímco většinu kamer lze bez problémů využít k časosběrnému snímání, vysokorychlostní záznam zvládnou pouze k tomu účelu vyrobené speciální kamery. Vysokorychlostní záznam je prostě něco víc, něco speciálního. Ve filmu se to odráží dvojím způsobem. Jednak se tu proti sobě kladou extrémně zpomalený drogový rauše točený vysokorychlnstí kamerou Phantom Flex a na druhý straně záběry nemilosrdné aglomerace Megacity 1 ve velkých celcích připomínající časosběr staveb. A není vůbec pochyb o tom, co je lepší, protože drogový stavy, během nichž mozek vnímá čas, jako kdyby plynul 1% běžné rychlosti, představují takový ostrůvek radosti uprostřed všeho toho dystopického zmatku opředeného ke všemu X-ratingem. Příznačné je i to, jak šiřitelka této drogy, záporačka Ma-Ma, velmi pomalu mrká. Za druhé proti sobě film staví oba dva hrdiny: subjektivní pocity a psychické schopnosti mutantky a nekompromisnost a násilnost Dredda. Opět není pochyb o tom, komu z nich se nadržuje, protože Dredd je de facto antihrdina a fašoun, co vidí vše černobíle, zatímco Olivia Thirlby díky svým mutantským dovednostem spatřuje mezi jeho černou a bílou skrytou šedou sféru. Dokonce symbolicky ztratí zbraň potvrzujíc tím svou nenásilnost. Celý film lze tudíž chápat jako oslavu vysokorychlostních kamer, které nám dokáží zprostředkovat subjektivní pocity zpomaleným časem, ať už v podobě drog nebo psychických dovednostní mutantky. Proti tomu se pak kladou objektivní fakta, která obvykle zobrazují časosběrné kamery zrychleným časem, zde v podobně dystopické aglomerace Mega-City One nebo samotného neobvykle hubeného a rychlého Dredda, v jehož případě jsou malinko zrychlované třeba bitky. Film obsahuje i takové vychytávky, jako že nejprve zobrazí pád jednoho ze tří zavražděných zpomaleně z jeho subjektivní perspektivy, načež při objektivním vyšetřování je jeho pád zobrazen znova zrychleně. Tudíž namísto toho, aby se tu zpomalovačky a zrychlovačky střídaly nazdařbůh jako třeba v Bekmambetově Abrahamu Lincolnovi nebo v pátém Resident Evilu: Retribution, pracuje se tu s tím velmi systematicky a promyšleně. Jinak to ani nejde, protože zatímco vysokorychlostní záznam v sobě má něco velmi subjektivního, časosběrnému snímání je vlastnější objektivní zachycení reality. A tak jako je subjektivita (osobní nazírání, pohled, zaujetí) více než neurčitá a lhostejná objektivita, jsou i vysokorychlostní kamery schopné exponovat stovky a tisíce okének za vteřinu dražší a cennější než ty časosběrné. () (méně) (více)

Galerie (188)

Zajímavosti (38)

  • Ve scéně, kdy přijedou první dva soudci na pomoc, Ma-Ma (Lena Headey) hlídá svého geeka, aby neotevřel dveře. V jednom záběru má ruku na jeho rameni, ale v následujícím následujícím záběru z jiného úhlu už ne. (TheDave)
  • Ma-Ma (Lena Headey) byla původně míněna jako starší ženská postava. Headey ale přesvědčila scenáristu Alexe Garlanda, aby ji změnil v ženu ve středních letech, která nenávidí muže. (Linkyc)

Související novinky

Co dalšího chystá režisér Warcraftu?

Co dalšího chystá režisér Warcraftu?

16.07.2018

Duncan Jones (Warcraft, Zdrojový kód) má zkušenosti jak s malými indie projekty, tak i velkými studiovými blockbustery. Jeho nový film by pak měl být mixem obojího, jedná se totiž o adaptaci herní a… (více)

Natalie Portman čeká Anihilace

Natalie Portman čeká Anihilace

05.08.2017

Alexe Garlanda vždycky zajímala nevyzpytatelná budoucnost. Jeho scenáristické portfolio zahrnuje 28 dní poté, Sunshine, Neopouštěj mě a Dredda, tři roky zpátky se pak odhodlal i k režii a nadělil nám… (více)

Soudce Dredd dostane vlastní seriál

Soudce Dredd dostane vlastní seriál

11.05.2017

Pokud ještě pořád doufáte, že se Dredd z roku 2012 dočká pokračování, můžete to oficiálně vzdát. Produkční firmy IM Global a Rebellion totiž postavu přesouvají do televize, kde se drsný soudce z 22.… (více)

Dočkáme se pokračování Dredda?

Dočkáme se pokračování Dredda?

05.04.2014

Předloňská akční comicsovka Dredd bolestivě propadla. Podobně jako letošní Robocop ale dokázala vydařeně oživit sporadicky debatujícího drsňáka, který s velkým kvérem zjednává pořádek v… (více)

Reklama

Reklama