Reklama

Reklama

Bývalá vražedkyně Zeng Jing (Michelle Yeoh) se rozhodne opustit cestu zabijáka a chce nadále vést normální život. Vlastní však ostatky budhistického mnicha, které svému majiteli údajně dávají mistrovské schopnosti v bojových uměních a tak je nejhledanější osobou zbytku klanu vrahů. Ačkoliv Zeng Jing podstoupí operaci obličeje, schová se v městě a vdá se za obyčejného poslíčka, je po čase odhalena a začne souboj o přežití. (Tamten)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (77)

MaedhRos 

všechny recenze uživatele

Kvalitní wuxia komornějšího ražení, na níž je rukopis Johna Woo znát - a je to jedině dobře. Skvělá choreografie, dynamicky snímané souboje, výrazné či alespoň zajímavě načrtnuté postavy... A zápletka, která v ledasčem připomíná ducha a humor některých mých velmi oblíbených wuxia příběhů ze staré školy. ()

honajz 

všechny recenze uživatele

Celé je to neskutečně zmateně podané, i když základní linie příběhu je jasná. Ale ty střihy, ty neskutečně spatlané bojové scény s někdy zbytečnými detaily a jindy ustřihnutými snad v půlce... Postavy jsou mi ukradené, protože nějaké vtažení do děje neexistuje. A to mám Michelle rád, byť jen platonicky. ()

Reklama

ainny 

všechny recenze uživatele

Hlavní zápletka byla nečekaná a pobavila. Hudební podkreslení bylo dokonalé a po počátečním zmatení, kdy jsem nevěděla, která bije, jsem se ponořila do děje a nechala se jím unášet. Bylo jasné, že manžel není tím čím je, takže se posléze přidaly konspirace, co a jak. Film, ale nezačne nudit, ani když už divák ví. Odhalování děje pomocí návratu o chvilku zpátky dalo dílu taky něco navíc. Jako baba jsem byla zvědavá víc na Woo-sunga než na Michelle. A byla jsem spokojená, moc se mi ve své roli líbil. Jediná věc, která mě tak trochu rušila byl věkový rozdíl mezi oběma hlavními hrdiny. Yeoh je krásná baba, ale těch jedenáct let, které mezi ní a Woo-sungem jsou se ani maskérům nepodařilo zakrýt. ()

IQ Tiqe 

všechny recenze uživatele

Proč se ti Čínani tak vyžívají v létání, měkkých dopadech z velké výšky a obecně pohybech proti fyzice? Tady to ještě docela šlo, ale když to vidím, ztrácím zájem. Ale jinak měl příběh hlavu a patu, všichni měli své úmysly a šli si za nimi. Dobrý byl hlavně závěr, hezky se zdramatozoval a čekalo mě napínavé pokoukání. # příběh 7 | hudba 6 | humor 1 | akce 6 | napětí 3 | pustil bych si znovu 5 ()

nash. 

všechny recenze uživatele

Po dlouhé době skvělá ukázka wu-sia se strhujícím, dramatickým i emotivním příběhem nejen o pomstě a touze po lásce, plným nečekaných zvratů, výrazných postav i okamžiků, a samozřejmě efektních soubojů postavených na extrémně zveličených technikách bojových umění. Prohřešky proti fyzikálním zákonům mi byly zcela volné, stejně jako meče bodající za roh, a nijak nerušily zážitek z vyprávění, skvělé atmosféry a soubojů. ()

Galerie (90)

Zajímavosti (3)

  • Natáčení snímku, jehož schválený rozpočet přesahoval částku 14 mil. amerických dolarů, odstartovalo 4. 10. 2009 v Songjiang Town, dříve Sungkiang. To je hlavním městem správního západo čínského okresu Songjiang. Následně se natáčení přesunulo do šanghajského filmového studia Song Jiang Shen Qiang Studio a k natočení majoritní části snímku do vůbec největšího světového filmařského studia, Hengdian World Studios. Vyjma těchto primárních filmových lokací se ale filmaři nechali zlákat chvatně schváleným povolením jinak striktních šanghajských městských představitelů a 30. 10. 2013 natáčeli i přímo v samotných šanghajských ulicích. Část snímku byla natáčena i na specifických místech ostrova v jihozápadní Asii, Tchaj-wanu. Samotný proces natáčení byl filmaři ukončen na přelomu měsíce ledna a února následujícího roku, 2010. (Conspi)
  • Čínský název snímku 'Jianyu Jianghu' lze přeložit doslova jako 'meče a déšť, řeky a jezera'. Slovní výraz 'jianghu' (江湖) pak přímo odkazuje k imaginárnímu světu paralelního vesmíru čínských bojových umění. Jakkoliv se daný výraz může zdát nevýznamný, tvoří důležitou složku v mnoha wuxia, tzv. čínských hrdinsko-romantických, novoromantických, chcete-li, příbězích wuxia autorů minulých i současných. Mezi ty spadají například i taková jména, jako jsou Liang Yusheng ("Saiwai Qixia Zhuan" (1957)) či Jin Yong ("The Deer And The Cauldron" (1969)). (Conspi)
  • Bojovou scénu, v níž Eater Bear (Angeles Woo) vzdoruje prohnanému vrahovi, režíroval John Woo (Red Clif 2 (2009)), otec čínské herečky Angeles Woo, takřka po celý jeden týden. I přes fakt, že režii snímku obstaral Su Chao-pin, John Woo, uchvácen, jak sám pronesl později na adresu snímku, výslednou podobou scénáře, se během celého natáčení objevoval po boku Chao-pin s mnoha cennými radami. Originální verze snímku jej oproti anglickému vydání jako druhého režiséra neuvádí. (Conspi)

Související novinky

Království zabijáků Johna Woo

Království zabijáků Johna Woo

15.06.2010

Po megaprojektu Krvavé pobřeží a krachu velkofilmu z dob čínské revoluce 1949 se John Woo odmlčel. Najednou je tady ale s filmem, který nejen produkoval (spolu se svým dlouholetým parťákem Terencem… (více)

Reklama

Reklama