Režie:
Jerzy SkolimowskiKamera:
Adam SikoraHudba:
Pawel MykietynHrají:
Vincent Gallo, Emmanuelle Seigner, Phillip Goss, Nicolai Cleve Broch, Stig Frode Henriksen, David L. Price, Klaudia Kąca, Dariusz Juzyszyn (více)Obsahy(1)
Tříčlenná hlídka amerických vojáků v Afghánistánu je v nepřehledném terénu zabita příslušníkem Talibánu. Američané vraha dopadnou a po nezbytném časově-prostorovém zmatení vězně neúspěšně vyslýchají. Při dalším převozu dojde k nehodě dodávky, a Afghánec se tak s pouty na nohou, bosý a v křiklavě zbarveném vězeňském mundůru ocitá tváří tvář nelítostné zimní přírodě jemu zcela neznámé evropské země. Jeho věznitelé jsou mu v patách. (dopitak)
(více)Videa (1)
Recenze (32)
Proč odpad? Jednoduchá odpověď - Protože, aby nějákej povstalec zabíjel lidi a prožezal se všim, co mu vlezlo do cesty, to já nepodporuju! Tento film byla zbytečná investice a nesmysl! Takovejhle Sr*čka by dostal olovem do hlavy tak rychle, že by to ani nestačil zaregistrovat! Prostě neskutečná sra*ka! 0% ()
Podle šablony tenhle snímek opravdu není ani omylem, ale nějak mě to nevzalo i když z toho byl Tarantino paf. Místy se mi to zdálo až naivní, konec byl předvídatelný, ale to by mně tak nevadilo. Vincent Gallo byl také ukázkový utečenec (i když v Tetru mně sednul daleko víc), ale zkrátka mě to nezavrtalo do židle. Jerzy se snažil, seč mu síly stačily, možná kdyby vynechal některé momenty (např.kojící matku, která se tam nějakým zázrakem najednou objevila nebo lepou, hluchou děvu), tak jdu víc nahoru. Ještě se k Essential Killing možná vrátím a přehodnotím to, ale zatím zůstávám při zemi. ()
Na celém filmu mne nejvíc zklamala jeho touha hrát na efekt, pod jejíž tíhou byla obětována realističnost a logika. Jestli se Mohammed vrhal na ňadro kojící polské matky proto, že začal v lesích postrádat mateřskou lásku, tak to snad ještě chápu, ale chtěl-li pouze utišit žízeň, pak mi vážně nejde do hlavy, proč nevyužil konvenčnějších zdrojů vláhy, jako je kupříkladu sníh, jehož byly okolní pláně plné. A že by byli američtí vojáci až tak drsní, že by plýtvali jistě ne levnou raketou vzduch-země jen kvůli jedinému nevýznamnému fousáčovi v turbanu? Jo, a taky netuším, jaké divné motorové pily se vyrábí v Polsku, ale když ty naše někomu vypadnou z rukou, tak už řetěz dále neběží, tudíž je při takové méně příležitostí pro následné gore scénáře. Škoda, že Skolimowski je chtěl do svého filmu narvat stůj co stůj. ()
Čtvrtou hvězdu dávám pouze za snahu a originalitu. Film rozhodně není banální a podbízivý - minimum slov, surové násilí a zoufalost, mlhavé snové sekvence, poutavé halucinace, antihrdina v podobě blízkovýchodního teroristy prchajícího zasněženými polskými lesy, krásná závěrečná scéna. Uhozený plakát, špatné postsynchrony. V kontextu středoevropské kinematografie jde rozhodně o unikátní počin, což ale bohužel nezachraňuje fakt, že se film místy dost vleče a tápe. Můžete to risknout. ()
Pořád jsem doufal, že Skolimowski se snaží říct něco víc - a ono ne. Navíc mi vadily všechny ty nelogičnosti (proč zrovna do Polska?, proč vlastně utíkal, když mu muselo být jasné, že v cizím prostředí nemá šanci?, proč ho vzala domů, když jistě vojáci rozhlásili, že po lesích běhá ozbrojený a nebezpečný vrahoun? atd.), a jinak mi čím dál víc po pravdě vadilo, že tenhle chlap nezhebl už v poušti, když na něho vystřelili raketu. Jestli jsou tam nějaké hlubokomyslné třecí plochy, nijak na mne nevystrčily růžky, a ty, co se možná nabízejí, mi přijdou jako schvalování vražd a masakrů v rámci pochybného pokusu o přežití. Jaký je pak rozdíl? ()
Reklama