Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Mařenka Berková, hodná dceruška z dobré rodiny, se má na příkaz otce provdat za pilného bankovního úředníka, kterého však nemiluje. Jediný, kdo jí rozumí, je babička. V její společnosti se Mařenka seznámí s okouzlujícím pianistou. Při dostaveníčku v zimní zahradě si mladík ponechá jako zástavu lásky její rukavičku… Představitelka Mařenky Nataša Gollová patřila k největším hvězdám českého filmového nebe 30. a 40. let. Jako statistka se mihla ve filmu Martina Friče Kantor Ideál (1932), první velkou roli jí nabídl Miroslav Josef Krňanský v titulní postavě filmu Bezdětná (1935). Hvězdou první velikosti se stala díky Fričovým filmů Kristian a Eva tropí hlouposti (1939). Hlavní roli si zahrála i v romantickém filmu Rukavička, kterou podle filmové povídky Václava Řezáče "Milostná bloudění" natočil režisér Jan Alfréd Holman v roce 1941. Titulní píseň "Rukavička" složil Jiří Srnka a nazpíval ji Otomar Korbelář, představitel hlavní mužské role. Snímek má i dokumentární hodnotu – hraje zde Česká filharmonie řízená Karlem Šejnou a Orchestr FOK, který diriguje Otakar Pařík. Klavírní sóla hráli Josef Páleníček a Otakar Haša. (Česká televize)

(více)

Recenze (35)

Véronique 

všechny recenze uživatele

Ano, 4 hvězdičky. Ne úplné, ale přeci, ... Tento film má pro mě neopakovatelnou atmosféru. Už jen spojení Šlemrová - Gollová jako babička a vnučka... I pointa filmu je podařená, zápletka je sice naivní, ale milá. Délka filmu by mohla být kratší, na druhou stranu film nudně nepůsobí. Za zmínku stojí povedené exteriéry či hudba. ()

WANDRWALL 

všechny recenze uživatele

Od filmu jsem hodně očekával. a to byla chyba. Moje, jak jinak. Přes řadu nepřehlédnutelných dobrých postřehů mě film jako celek nudí. Nevadí mi, že se zde s láskou zachází v duchu sentimentality, ale její nadbytek přece jen sráží dílo zbytečně až do frašky...A přece některé dialogy ..."Některé ženské se paní nestydí za nic. Ale vynáší jim to."..."Pomůžete mi zachránit pana Branta? Je mladý, lehkovážný, a podepsal směnku, kterou není schopen splatit. Nakoupil si za ni klavír, nábytek, kuchyň, takže bude co zabavovat. Ale v poslední chvilce zasáhnu, ano?"... ()

Reklama

lucascus 

všechny recenze uživatele

Korbelář skvělý, Fabiánová perfektní femme fatale (připomíná mi zde Glázrovou ve filmu "Tanečnice"), ovšem Gollová zde přehrává - čím dál, tím víc si začínám myslet, že se ji opravdu povedly jen dva filmy, a to "Eva tropí hlouposti" a "Hotel Modrá hvězda" - jinde buďto přehrává, nebo ji prostě role nesedla. Ovšem zde je na vině především velmi prostý až naivní scénář, už samotný fakt, že nadaný klavírista potřebuje dámskou rukavičku jako talisman, bez kterého se při hraní neobejde, je přinejmenším fetišistický a kdoví co ještě. Ne, ne, v roce 1941 se točily lepší filmy. ()

domirovec 

všechny recenze uživatele

Docela jsem přemýšlel. Nevěděl jsem popravdě, jak správně Rukavičku ohodnotit, ať už za pomoci recenze či hvězdiček. Nakonec mne k ohodnocení třemi hvězdičkami donutily nejen zdejší recenze (kromě recenze od NinadeL, kvůli té člověk dostane jen psychické problémy) a mé vlastní zmatení z poměrně zvláštně pojmutéhu příběhu (scénáři), které mne donutilo k průměrnému hodnocení přistoupit. Rukavička však jako taková za zhlédnutí rozhodně stojí, jen se nenechte oklamat, jestli si někde necháte, někým či něčím, vtlouct do hlavy lež, že se jedná o komedii, protože budete překvapivě zklamaní. Já naletěl, ale zklamán nejsem. 3/5 ()

Adiemus 

všechny recenze uživatele

Netuším, proč Řezáč prakticky současně psal červenoknihovní povídku Milostná bloudění, poplatnou všemožným dobovým klišé, a zároveň velice slušný psychologický román Černé světlo, ve kterém dokonce zachovává některá jména (Zejdová); na námět románu natočil v r. 1980 Jaroslav Balík film Rytmus 1934, bohužel velice poplatný tehdejšímu propagandistickému pojetí. Ovšem zpracování filmu Rukavička není o nic lepší; nechápala jsem neorganické groteskní zpracování Pavlíniných vzpomínek; celý film působí, jako když pejsek s kočičkou pekli dort; herci se bohužel marně snažili o vylepšení (promiňte, Mistře Korbeláři). ()

Galerie (7)

Zajímavosti (6)

  • Natáčelo se také v budově na Smíchově, kde dnes sídlí kartotéka České zprávy sociálního zabezpečení. (M.B)
  • Film u kritiky propadl, ale herecké výkony Gollové, Korbeláře a Vnoučka se líbily. (Kulmon)
  • Nataša Gollová se zde setkává s milovníkem Františkem Vnoučkem, se kterým se krátce předtím rozešla ve skutečném životě. Několik let spolu žili, ale nikdy spolu nespali, protože Vnouček byl homosexuál, ale Nataše se to zdráhal přiznat, taky opilec, k čemuž se přiznávat nemusel, protože to na něm bylo dost vidět. (Kulmon)

Reklama

Reklama