• koval45
    *****

    Tak tohle je první a zatím jediný vážný film z první republiky (protektorátu), který se mi líbil. Přestože já drama obvykle nemusím, tohle mě bavilo. Příběh, zápletka, dialogy, vše je uvěřitelné nic není přehnané, herectví přirozené, také mě zaujalo krátké retrospektivní vyprávění. Ale hlavně se nenechte zmást těma kecama o Kristiánovi v sukních, prototože tohle fakt nemá s veselohrou nic společného. I přesto vám možná bude připadat film směšný, nebo může nudit, jestli jste na něj třeba narazili jen náhodou. Pokud ale máte filmy s této doby rádi a případně taky slabost pro Natašu Gollovou (u mě platí obojí), tak vás myslím bude bavit.(25.3.2014)

  • rivah
    ***

    Výborná kamera Václava Hanuše od prvních záběrů rozpohybuje prostředí a navozuje dojem modernity, bohužel dojem dlouho nevydrží, když příběh sklouzne do dobových kolejí romantického příběhu lásky. Noblesní Vlasta Fabianová (tehdy 29 letá) zde jako zralá femme fatale (teprve 29 letá!) suverénně vládne scéně.(Tři a půl hvězdičky).(1.8.2017)

  • Véronique
    ****

    Ano, 4 hvězdičky. Ne úplné, ale přeci, ... Tento film má pro mě neopakovatelnou atmosféru. Už jen spojení Šlemrová - Gollová jako babička a vnučka... I pointa filmu je podařená, zápletka je sice naivní, ale milá. Délka filmu by mohla být kratší, na druhou stranu film nudně nepůsobí. Za zmínku stojí povedené exteriéry či hudba.(24.8.2009)

  • Marthos
    ****

    Malá něžná rukavička zbloudilá, vůní svojí na Vás mi tu vzpomíná, stín Váš je tu se mnou, v tmu se dívám, Vám ruku jemnou v duchu líbám. Variace na filmový kýč, kterým se původní Řezáčova literární předloha opravdu pyšnila, byla naštěstí včas proměněna ve velký příběh dvou lidí, hledajících lásku a štěstí, ve filmový román s nebanálním osudem. Řezáč, který se tehdy potýkal s řadou existenčních nejistot, nalezl po dlouholetém působení v úřednických funkcích definitivní útočiště v pražských Lidových novinách, kam počátkem čtyřicátých let nastoupil jako redaktor. Mezitím, aby se uživil, přispíval do společenských rubrik prestižních ženských časopisů povídkami, v nichž sledoval kromě jiného také důsledky neobvyklých milostných vzplanutí. V Rukavičce jde především o zásadní dramatický konflikt v rodině despotického bankéře Berky, v jehož středu stojí plachá a introvertní Mařenka v podání Nataši Gollové. Ta si zde s úspěchem zopakovala svou proměnu v moderní dívku, jiskřící temperamentem, jakou již předtím absolvovala coby Kristianova Mařenka ve Fričově stejnojmenném filmu. U Otomara Korbeláře zase vítězí jeho uhrančivý, charismatický vzhled i odhodlání, s nímž chce dosáhnout vlastní nezávislosti, navzdory všemu a všem. Šmrnc této melodramatické hříčce dodávají i ostatní zúčastnění; Fabianová jako okouzlující i spalující femme fatale, Šlemrová v roli chápající bábinky, Kreuzmann v obvyklé šarži prohnaného intrikána i mnozí v epizodních figurkách, za všechny snad stačí připomenout Ference Futuristu, komika se stále překvapující originalitou. A samozřejmě, královna pražské módy Hanna Podolská, která se tu, jako už ostatně mnohokrát předtím, propůjčila k nenápadné propagaci svých nejnovějších dámských modelů a doplňků. Rukavička je v každém ohledu moderní, civilní film, který si i přes drobná scénáristická klopýtnutí drží vkusnou úroveň a společně s hlavními protagonisty míří i do hříchem zavánějícího světa kankánových tanečnic a svůdných pohledů. A je také ohromující vzpourou proti konvencím a lidské ješitnosti.(3.10.2008)

  • WANDRWALL
    **

    Od filmu jsem hodně očekával. a to byla chyba. Moje, jak jinak. Přes řadu nepřehlédnutelných dobrých postřehů mě film jako celek nudí. Nevadí mi, že se zde s láskou zachází v duchu sentimentality, ale její nadbytek přece jen sráží dílo zbytečně až do frašky...A přece některé dialogy ..."Některé ženské se paní nestydí za nic. Ale vynáší jim to."..."Pomůžete mi zachránit pana Branta? Je mladý, lehkovážný, a podepsal směnku, kterou není schopen splatit. Nakoupil si za ni klavír, nábytek, kuchyň, takže bude co zabavovat. Ale v poslední chvilce zasáhnu, ano?"...(9.3.2014)

  • - Film u kritiky propadl, ale herecké výkony Gollové, Korbeláře a Vnoučka se líbily. (Kulmon)

  • - Nataša Gollová ve filmu zpívá, ale na plátně jí hlas propůjčila Míla Spazierová - Hezká. (Kulmon)

  • - Natáčelo se také v budově na Smíchově, kde dnes sídlí kartotéka České zprávy sociálního zabezpečení. (M.B)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace