Reklama

Reklama

Somrák s brokárnou

  • Kanada Hobo with a Shotgun (více)
Trailer

Obsahy(1)

Ďalší projekt založený na Grindhouse traileri s rovnakým názvom. Príbeh sa odohráva v blízkej budúcnosti, kde zákon so spravodlivosťou podliehajú zločinu a násiliu. Proti skorumpovanému policajnému štátu sa postaví jeden bezdomovec s brokovnicou, ktorý na ceste za spravodlivosťou postrieľa zopár skorumpovaných policajtov, pedofilného Santa Clausa a mnoho iných chrapúňov. (ČSFD)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (288)

Phobia

všechny recenze uživatele

Babo, raď! Jak mám tuhle ryzí úchylárnu oznámkovat? Děj absurdní a zvrácený, s logikou a věrohodností se scénář vůbec nepotkal a celkově je "Hobo with a Shotgun" nadějným aspirantem na Zlatou vagínu pro peachovinu roku, ne-li celé uplynulé dekády. O čem že to vlastně je? Obézní houmles touží po sekačce na trávu a z nějakého důvodu považuje za dobrý nápad na ni vyžebrat finance ve městě, kde jsou morálka a soucit neznámými pojmy, vše je podřízeno zákonu silnějšího a slabší krvácejí na ulicích. Pokud si užíváte koupel v tělesných tekutinách, jásáte při pohledu na utržené končetiny, s oblibou kopáte do odseknutých hlav a voní vám flambovaný dorost, nejspíš tomuhle dílku bez váhání napaříte pět hvězdiček a pustíte si ho znova. Ale mně přece jen vyhovuje střízlivější a méně okázalý boj se zločinem, mnohem víc si vychutnám prosté stisknutí spouště Paula Kerseyho, než tenhle cirkus létajících tkání, úlomků kostí a vyvržených vnitřností. Rutgerovi bych jednu hvězdičku přišila, i když je na bezďáka dost vyžraný a našlo by se pár důvodů, proč přihodit druhou, ale prdím na to. Tohle prostě nebyl film pro mě, na to nejsem dost zvrhlá, howgh! ()

Shadwell 

všechny recenze uživatele

It´s fucking epic. ____ 1, Exploatace jsou odjakživa rozkročený přesně mezi uměním a oficiálním diskurzem, proto není většího prohřešku než dát do kupy chytře se tvářící exploataci-midcult, nebo se opřít o silné studiové zázemí. Když si zrekapitulujeme druhou polovinu dvacátého století z hlediska kinematografie, vidíme umění v 60kách, exploatace v 70kách a nastupující institualizaci v 80kách. Určitým měřítkem toho, že nedošlo mixnutí exploatace něčím závadným, dává čas, kdy může být nasazena v televizi. Tarantinův grindhouse unese 20:00, Rodriguezův 22:00, kdežto Eisenerů až 0:00, tudíž vychází z klání i se silnějšími soupeři jako vítěz. Postmoderní Tarantino upadl do nepříjemného paradoxu znalectví a citací, který ruší samotný princip nekompromisně bulvárních exploatací a obrací je k umění, k tomu, co označují Francouzi merde en bas de soie (doslova „lejno v hedvábných punčochách“), zatímco jeho moderní, méně poučený, a tudíž exploativnější kamarád Rodriguez je až příliš v zajetí studií. Z úplně jiných pozic vycházejí autoři stojící za Bezďákém s kulovnicí, jimž nešlo o další parodii či imitaci, o další retro-style tribute nebo reflexi posílenou mikrofony v záběru, chybějící cívkou a škrábanci na filmu, ale o poctivou, nepřikrášlenou, postaru vyrobenou exploataci, která tak trochu jako kdyby přicestovala přímo ze sedmdesátek. ____ Na druhou stranu Bezďák s kulovnicí nevyjadřuje jenom povrchní postoje a neláká jen na šokantní podívanou, protože pod jeho povrchem dřímou temné tóny, takže úplně festová exploatace to určitě není – zkrátka je do filmu vepsán jistý sociální komentář periferního povlaku, o něž společnost nejeví zájem. Odehrává se nám tu klasický střet mezi stylem a narativem, kdy styl produkuje senzační, skandální, či kontroverzní obsah, zatímco narativ navzdory absurditě, humoru a krvi nepostrádá jistý komentář dodávající filmu na hlubším smyslu. Na tomtéž paradoxu stojí téměř všechny akční filmy, v nichž se z plátna řine krev a násilí, ale opět v té narativní rovině jsou ty příběhy, podsunující divákům zcela přijatelné hodnoty a vzorce chování, bezvýhradně etické (ochrana slabších, boj proti terorismu, buď vždy uctivý ke svým učitelům a starším ap.). Je docela logické, že lidé kladoucí smysly před rozum setrvávají u negativního pohledu, kdežto hermetici odkojení exegezí vidí mravoučnou rovinu těchto žánrů (opačný příklad nacházíme v HBO seriálu Hra o trůny, kde vidíme zoufalou snahu vykompenzovat uhlazenost, sešněrovanost a zjevně neustálou kontrolou filmu producenty a risk managery krví a sexem – je až komické, jak tu incest a rádoby drsnost vyvažuje jinak nekonečnou přehlídku narativních a příběhových klišé). S tímhle rozdílem mezi stylem a narativem souvisí ještě jedna skutečnost týkající se toho, proč nám nevadí mrtvoly ve fikci, ale v dokumentu s nimi máme problém, ačkoliv jsou v obojím případě zobrazeny téměř stejně – znamená to snad, že vnímáme filmy více přes rozum než přes smysly? Nedějeme si falešné iluze, spíše jsme obětí těch, kteří nám dopředu říkají, v jakém jsme žánru a jak jednotlivé skutečnosti vnímat. Chtělo by se říct, že již velmi dlouho žijeme sny jiných. Komunisté nám dokonce říkali, že jejich sen je naším snem. Není načase, abychom žili naše vlastní sny? ____ 2, Exploatace ovšem nestraší jen 60ky a 80ky, ale poslední dobou čím dál častěji 90ky, jež jsou momentálně jejich nejhrozivějším nepřítelem. Největším prohřeškem proti zákonům exploatace a skutečně skandálním faux pax by totiž byla jejich infiltrace 90kami, tj. nástupem počítačů a internetu. O tom, jak se kulometným střihem zachvácená a zesubtilněná kinematografie někde na konci devadesátých let přesunula z kolize v záběru do kolize záběrů, kterých se díky levnému digitálnímu natáčení naseká nehorázné množství, a co udělal s filmy digitál, vypovídá konfrontace parníku z Fitzcarralda a korábu z třetích Pirátů v Karibiku. V rámci natáčení filmu Fitzcarraldo proběhlo skutečné přesunutí lodi přes obří kopec, naproti tomu ve třetích Pirátech se koráb pohyboval po krabech a celé to působilo, nehledě na umístění v posmrtném očistci, dosti snově a neosobně. Obraz těžce zápasícího parníku, který putuje přes vrcholek hory a zařezává se do krajiny, byl skutečně neobvyklým obrazem, ale poutal k sobě pozornost něčím jiným než prakticky levitující koráb ze třetích Pirátů. Vidíme, že digitální efekty stále více nezobrazují pouze pohyby věcí jako mohutné srážky aut nebo cokoliv podobného. Z ničeho nic jsou digitální efekty spíše estetickým, narkotickým přístupem. Před CGI efekty, které nejednou vypadají jako fake, preferují autoři Bezďáka s kulovnicí skutečný fake, tj. laciné gore gagy zbastlené na place. Přimlouvají se jinými slovy za parníky z Fitzcarralda. Přimlouvají se za zadní projekce namísto klíčování a dokreslovačky před matte paintingem; za precizní skutečné makety nahrazené dnes 3D modely a pyrotechniku, jež byla vytlačena z ekonomických a bezpečnostních důvodů počítačovými postupy. ____ Opět je ale třeba dodat jedno ale, protože tvůrci natáčeli na REDku X (natáčely se jí i Nikolaevovy Lidice) a s počítači má film až podezřele hodně co společného, neboť jestliže divácký prožitek u Avatara zosobňoval návyk na pohyb uvnitř trojrozměrné počítačové hry a Počátek byl zosobněním přepínání mezi různými okny na pracovní ploše počítače a mezi hypertextovými odkazy, tak Bezďák s kulovnicí oslovuje youtube generaci, jelikož každá scéna z filmu by mohla být virálním videem, které uniklo na internet. O to složitější bylo logicky pro tvůrce napříč tímhle virálním cirkusem udržet kontinuitu příběhu a postav. ____ Když kvůli ničemu jinému, tak si to dejte kvůli harpunování lapiduchů ve špitálu dvojicí plechových démonů, kteří přifrčeli do filmu z jiné dimenze odněkad z komiksu. ____ It´s fucking epic. („Proč si to napsal dvakrát?" A já: „Nenapsal."... Chápeš? To byla ozvěna toho It´s fucking epic ze začátku coby narážka na echo z Predátora: „Teda ty máš velkou kundu, teda ty máš velkou kundu.“) () (méně) (více)

Reklama

George Stobbart 

všechny recenze uživatele

Podobne ako v prípade "Machete", aj veselý Grindhouse trailer "Hobo with a Shotgun" sa dočkal celovečerného spracovania; a to vcelku slušného, ktoré sa pri ostatných Grindhouse projektoch posledných rokov nemusí vôbec hanbiť. Príbeh tuláka, ktorý v prekriminalizovanom, zvrátenom meste berie do rúk brokovnicu a ide robiť poriadky je skvelou, brutálnou, svojskou a krvavou jazdou, ktorá síce nie je tak prepracovaná ako keby sa s tým vyhrali Rodriguez či Tarantino, no hlavne zásluhou 67-ročného Rutgera Hauera ide o podobný nášup ako Machete. Treba však povedať, že oproti nemu je to počin trochu vážnejší; ubudlo čierneho humoru a úlety nahradili skôr kruté scény. Tiež mi pri pozeraní občas chýbali nejaké známejšie tváre, ktoré by to oživili vo vedľajších úlohách, napr. taký Michael Madsen by tu ako niektorý zo záporákov pasoval určite lepšie než pičusi, ktorí tu boli. Technicky je to spracované na už tradičnej Grindhouse úrovni, takže sa nie je na čo sťažovať a ľudia, ktorí vedia do čoho idú si film pravdepodobne užijú. Obdobne ladený príbeh bad-ass-motherfuckera; Machete sa mi však páčil o kúsok viac. ()

dex2man 

všechny recenze uživatele

Grindhouse drsný tak, že i kousky mistrů Tarantina a Rodrigueze vedle něj vypadají jako uhlazené retro, definované pouze příběhem a vizuální stylizací (efekty šumu, lupance v obraze tad.) Hobo je retro od podlahy, se vším všudy, nic nenadlehčuje, nic necenzuruje.. a bezdák se s ničím nese.e. ()

Wacoslav1 

všechny recenze uživatele

Zajimavej ulet film zhruba splnil co jsem od nej cekal poradnou davku silenosti absurdniho humoru a krvavyho nasili je to zjevna pocta podobnym hardcorum ktery se delali v 80 letech i ta hudba a atmosfera na to odkazuje par masakru je fakt nekompromisnich (upaleni skolniho autobusu plnyho parchantu jednoznacne vede) zaporaci jsou spravne ujety akorat ten zacatek neni nic moc pak uz se to rozjede a i kdyz jsem videl i vic hardcore filmy tak sem spokojenej moje zvracena dusicka se opet trochu radovala a PS HAUER JE BOREC!!!!! ()

Galerie (19)

Zajímavosti (4)

  • Auto, ve kterém jezdí Slick (Gregory Smith) a Ivan (Nick Bateman), je Bricklin SV-1, vyráběný v Kanadě v 70. letech. (Corpsegrinder)
  • Brokovnice, kterou bezdomovec (Rutger Hauer) ve filmu používá, je Remington 870. (Zdroj: ČSFD)

Reklama

Reklama