Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Bohatá a krásná Terry Randallová se touží prosadit jako herečka na Broadwayi. Chce to ale dokázat sama, bez podpory bohatého otce. Odchází do New Yorku, kde se ocitne mezi stejně odhodlanými děvčaty, jako je ona. Pomalu poznává zákulisí divadelního provozu, kde úspěch a zklamání představují jen dvě strany téže mince. Režisér Gregory La Cava patří k neprávem zapomenutým jménům z období klasického Hollywoodu. Vrcholu tvůrčích sil dosáhl na konci 30. let, kdy jeho filmy slavily úspěch u kritiky i u diváků. Do tohoto období patří i snímek Motýl vzlétl k záři, jehož scénář napsali na motivy úspěšné divadelní hry Edny Ferberové a George S. Kaufmana Morrie Ryskind (scenárista několika filmů bratří Marxů) a Anthony Veiller. Film je ovšem pozoruhodný především nevídanou koncentrací vynikajících hereček v čele s Katharine Hepburnovou a Ginger Rogersovou, v pozadí jejichž jiskřivých slovních přestřelek je cítit rivalita, která mezi nimi panovala i ve skutečném životě, kde spolu soupeřily o postavení nejzářivější ženské hvězdy studia RKO. Z dalších představitelek zmíníme ještě Lucille Ballovou, která se v 50. letech proslavila titulní rolí v legendárním seriálu televize CBS I Love Lucy, Eve Ardenovou, mladičkou Ann Millerovou a v neposlední řadě Andreu Leedsovou, která byla za roli nešťastné Kay nominována na Oscara pro nejlepší herečku ve vedlejší roli. Role protřelého divadelního producenta se v tomto filmu, kterému zcela jasně dominují ženské postavy a ženský pohled na svět, s gustem zhostil Adolphe Menjou. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (32)

Hwaelos 

všechny recenze uživatele

"Na spaní používáme klapky." - "Co s tím mám dělat. Dát si to na oči?" - "Ne, spolkneš je a zapiješ vodou." Bohužel podobných výměn v Stage Doors není tolik, kolik bych si přál. Výsledkem je spíš průměrnější screwball, který bledne ve srovnání s o rok novější Leopardí ženou. Ale nutno přiznat, sledovat kočkování mezi Katherine Hepburn a Ginger Rogers mě těšilo. Překvapivý je hlavně neutěšený závěr, který z feministických pozic útočí na broadwayský (a potažmo hollywoodský) způsob zacházení s herečkami, coby materiálem na jedno použití. ()

MrCreosote 

všechny recenze uživatele

Hned po doběhnutí úvodních titulků se na vás začne valit kaskáda břitkých dialogů, ironických prupovídek a nevybíravých glos, to všechno v podání asi patnácti nudících se hereček bez práce. Dost neobvyklý úvod do příběhu, řekl bych. Chvilku trvá, než si člověk zvykne na slovní ping pong, podle kterého je možná až příliš poznat, že se původně jednalo o divadelní hru. Jakmile ale vstoupí na scénu jako vždy bezchybná Hepburnová, začne se děj pomalu rozbíhat a přes konverzační komedii přechází až do závěrečné tragédie. Na můj vkus poněkud násilně a přehnaně, s přivřením oka se to ale dá akceptovat a na emocionálnosti to nijak neubírá. A Adolphe Menjou má snad na ty usměvavé pokrytce patent, v Kubrickových Stezkách slávy byl skoro stejný parchant jako tady. ()

Reklama

Kulmon 

všechny recenze uživatele

Valná část filmu je čistá komediální konverzačka, kdy není ani chvilku ticho a na každou repliku se najde nějaká vtipná odpověď. To vše v penzionátu mladých dívek, jejichž jediným snem je získat nějakou roli na divadle a získat tím vstupenku do lepšího života. Škoda jen, že těch dívek je moc a splývají. Ční nad nimi Katharine Hepburn, Ginger Rogers a Andrea Leeds. Na konci se však film zlomí do dramatu, možná až příliš okatého. Jsou zde nějaké nedotahy, ale i tak slušná zábava. ()

ivishka 

všechny recenze uživatele

Začínám bořit veškeré své předsudky týkající se černobílých filmů. Naprosto GENIÁLNÍ herectví sršící ze všech scén, rychlé odsýpání děje, nepředvídatelnost zápletek a jediné na co myslíte při sledování je panebože jim to tak sluší nebo proboha to byla určitě krásná doba(kostýmy,etika apod.). Nikdy předtím jsem neměla takovou motivaci shlédnout filmy Katharine Hepburn...vždycky jsem si říkala jo je to určitě skvělá herečka jednou se k její filmografii dostanu...ale nenapadlo mě že až tak nebývalých rozměrů a opět se mi na mysli objeví otázka jak je možné, že naprostá většina dnešních herců je jen zklamáním diváka? Nejen Katharine ale i Gail Patrick, Ginger Rodgers či Adolphe Menjou si zaslouží smeknutí mého pomyslného klobouku plného předsudků. Odnesla jsem si z filmu nádhernou větu: "Herečku nedělají líčidla a světla, dělá jí utrpení..".Mladá ale neúspěšná postava Kay žijící divadlem a hlavně závěrečnou rolí již zmíněné Terry, která ke konci s takovou noblesou zahrála divadelní hru z které mi popravdě až vyhrkly slzy a s velkou pokorou potom vyzvedla její památku - když se vlastně z nesplněného ideálu mladá slečna zabila..Zasloužená nominace na Oscara pro Andreu Leeds v roli Kay. Oceňuji i perfektní konec, kde je krásně vidět, že se Terry zařadila hezky do kolektivu a že život hereček v penziónu se odvíjí dále ve stejném tempu typickém pro tuto skupinu a příchod nové slečny do této společnosti pro mě symbolizuje další poutavý osud herečky. Tento snímek by si zasloužil být na seznamu filmů, které musíte vidět než zemřete. ()

zette 

všechny recenze uživatele

Naprosto vyborny film. Herecky v rolich zacinajicich a neuspesnych taky herecek byly tak presvedcive, ze mi plne dokazaly navodit atmosferu ubytovaciho zarizeni a to i napric vice nez 70-ti leteho odstupu a kultury jine zeme. Vyborne dialogy, vtipne prupovidky devcat, na ktere se mimochodem prijemne divalo. Scena z divadelni premiery a nasledna " dekovacka " je ale skutecnou perlou celeho filmu a ac me spousta filmu nechava chladnym, zde jsem slzu uronil... Vyborna podivana! ----------------- Jen nejsem schopen pochopit, proc se filmy takoveho formatu musi vysilat ve vsedni dny v devet rano nebo v jednu v noci a v hlavni vysilaci cas pousteji ty nejvetsi kokotiny s tema nasima radoby umelcema! ()

Galerie (44)

Zajímavosti (8)

  • Katharine Hepburn měla hrát stejnou roli již na divadle, avšak broadwayský producent Leland Hayward žárlil na její prohlubující se přátelství se známým filmovým režisérem Johnem Fordem a raději obsadil Margaret Sullavan, kterou si měsíc po premiéře hry vzal za manželku. Sullavan byla poté zvažována i do filmu, avšak otěhotněla a roli získala Hepburn. (Kulmon)
  • V roce 1939 byla hra nastudována i pro radio, kdy si svou roli z filmu zopakovala Ginger Rogers. (Kulmon)
  • Lucille Ball považovala tento film za největší zlom ve své kariéře. (Kulmon)

Reklama

Reklama