Reklama

Reklama

Obsahy(1)

„Ďábel má nad námi takovou moc, jakou mu sami dovolíme.“ Příběh, odehrávající se v 18. století, líčí rychlý vzestup i pád uznávaného mnicha Ambrosia. Jeho silná oddanost Bohu je pomocí intrik vědmy Matyldy naprosto podlomena a Ambrosio se tak dostává před Svaté oficium. Touha vyhnout se trýznivému trestu, který ho čeká, ho dovádí až k domluvě s ďáblem. Zde však čeká další zrada. (Ena.)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (57)

verbal 

všechny recenze uživatele

Rozpolcený Vincek váhá mezi kundou a Bohem. Nakonec zvítězí zdravý rozum a smočí. A to nikoliv oplatku v mešním víně. Je z toho pak pěkná polízanice. Kudlanky v 15. století totiž nerady vidí, když jim personál vykropí cokoliv jiného než hrobku nějakého sveřepého světce. A tak milému Vinckovi řádně zatopí. Takže vy, co si i v 21. století myslíte, že je celibát zdravý, vůbec není proti přírodě a stačí sem tam přeleštit u nějaké pohádkové modly či baculatého andělíčka, do toho jděte po hlavě, neváhejte pak vykasat sutanu a přinutit nějakou jeptišku ječet fistulí Kyrie Eleison po dvou hodinách nepřetržitého bušení. Uleví se vám a dneska už vás za to snad ani nikdo neugriluje. ()

StarsFan 

všechny recenze uživatele

Těžko říct, o jaký žánr se v tomto případě jedná, protože z toho, co jsem pochopila z vyprávění pana režiséra během diskuzní sekce, která následovala po promítání filmu, neměl ani on sám moc ponětí, co vlastně točí. Škoda. Mnich má totiž v jistých scénách přesně tu zvláštně temnou atmosféru, kterou bych od něj čekala (Ambrosiova otázka po mši s trnovou korunou týkající se toho, jak dobře si vedl, nebo nejistota z příchodu nového, maskovaného mnicha), nikdy si ji ale nedokáže dlouhodobě udržet. Ano, pan Dominic Moll má cit pro hezkou kameru (krásná balance mezi slunečnými a temnými částmi), pro dobré obsazení, hezké lokace, slušný hudební podkres. Bohužel vše dohromady nevysílá žádnou zprávu; tedy minimálně ne tak silnou, jak by ve srovnání s předlohou mohlo. Tomuto filmu totiž chybí jasné určení toho, jak chce na diváka zapůsobit, čímž nakonec přichází i o intenzivitu. [Glasgow Film Festival 2012] ()

Reklama

PKD 

všechny recenze uživatele

4.5 a předchozí verzi (i přes to, že scénář je od Buňuela) už po tomto vůbec nemusíte viděti. Když pominu to, že by to bylo bez problému na 100% v délce aspoň 2h, takže tohle je opravdu 90% Mnich od Lewise. Skoro až neuvěřitelné. Pochváliti musím cz dab.: Jiří Dvořák či Jitka Ježková (ve francouzštině bych to fakt nesledoval) jen si nezvyknu na Ambrože, neb v mé Odeonské 1971 1.cz verzi je Ambrosio, což zní mnohem psychedeličtěji a zbožněji. Pro mě je Ambrož, jako nějaký stréc z vedlejší dědiné.;-) Z odstupem času už mi moc nevadí, že jsem se tomu poněkud s nedůvěrou vyhýbal. Nebyl ještě TEN pravý čas. Cassela moc neznám (krom jeho renomé) ale zde mohu prohlásiti, že je velmi blízko svému literárnímu protějšku. A Matylda/Matilda? Tak ta je v podání Deborah Františkové stejně dech (i něco jiného) beroucí jako v knize, což jsem skoro nerozdýchal. StarsFan zde tvrdí, že sám rež. prý nevěděl sám, co točí. Já tedy nevím, co kdo tady viděl za film, ale já říkám, že rež. a smíšené duo scénáristů, naopak vědělo naprosto PŘESNĚ, co točí, dle čeho, jak a proč. To, že zde chybí dost scén jest nabíledni (ostatně, to je holt daň za film. adaptaci a nikoli aspoň 4h tv minisérii, protože 500str....97min.) ale když jsem si zrychleně kontroloval některé scény s předlohou, pochvalně jsem zamručel. Už to, že jsem se po 20minutách začal rozpomínati (což se u 72 verze vůbec nestalo) více a více na děj (přec jen jsou to 2 roky, co jsem to četl naposledy) mi jasně řeklo, tohle bude min. na 4. Chtěl jsem ale zvýrazniti ten velký rozdíl, mezi 2 verzemi, tak jsem musel dáti silné 4.5=v čsfd překladu, 5. Konec, ač poněkud dietní, byl docela blízko knize, leč pořád čekám na ultimátní verzi s ještě bližším (nejlépe naprosto totožným, ten totiž fakt jede!) koncem, se kterým by si trikaři opravdu vyhráli. Hodně lidí chválí kameru. Nic proti ní nemám, ale já bych naopak ocenil na tomto místě výpravu, která je minimalistická....přesto efektní. A to, že Lovecraftův gotickohorrorový favourit (jeden z mála) který napsal svůj 227 let starý vrchol v podobě silně erotického (v té době skoro až hardporno, pokud by tento žánr na konci 18.st. již existoval a znalci vědí, jaký obrovský poprask kniha vyvolala a když to totálně dostane cynického realistu/čtenáře v 21.st. jako já, který není vyloženě ateista, což se zde objevuje v komentech, ale někdo, kdo dobře zná zákl. pravidlo Satanistické filosofie...poznej svého nepřítele=studuj Bibli a krvavou historii Křesťanství, tak to už hovoří samo za sebe) románu s horrorovými prvky a velmi silnou příměsí psychoterroru (Větrná Hůrka je ve srovnání s tímto, Záhady Udolpha) dostal zde tak trochu ředěnou verzi, přičítám jen a pouze stopáži, která je v mých očích prostě, nedostatečná. Mezi 2 scénami ve filmu, se odehrává logicky několik dalších kapitol, takže lze říci, že ti, kdož se nudili u 100min. filmu, by 500str. knihu a o dost delší film, asi nerozdýchali, chuďátka). Ale díky Matildě aspoň za toto. Těmto lidem bych dal bez obav další majstrflák, Poutník Melmoth. Dodnes nikomu nestál za natočení. :-/ Ovšem, ten by jako film, musel míti nekompromisně min. 2.5h, páč 900str., víme? () (méně) (více)

BOURQUE 

všechny recenze uživatele

Príbeh o tom, že Lucifer nikdy nespí, a vždy sa snaží získať duší (hlavne) tých, ktorý žijú veľmi vzorný život. Bohužiaľ, jeho obeťou tentokrát je jeden mních (V. Cassel). Na svoje možnosti veľmi dobre režírovaný a veľmi zaujímavý príbeh. V. Cassel opäť ukázal niečo zo svojho veľkého hereckého talentu – skvelý výkon. Osobné hodnotenie: 92% (*****) ()

honajz 

všechny recenze uživatele

Mno, bezva, tak co jsme se dozvěděli? Že i ctnostný kněz a rétorický kazatel může zhřešit. Nejprve pro tvrdost svého srdce, pak se mu zalíbí sex. Celé je to o tom, že stačí málo, a ten zlý si najde skulinky, jak proniknout i pod kutnu. Jen mi to přišlo až moc přímočaré. Musím se kouknout na původní film s Frankem Nerem, jestli i tam je to tak odhadnutelné, co se stane, že se stane, a skutečně se stane. Má to slušnou výpravu, skvělou kameru, poučenou plátny starých mistrů, hru se světlem, za to ty dvě hvězdy, ale jinak tomu chybí drajv, a je to až moc povrchní. ()

Galerie (18)

Zajímavosti (2)

  • Film sa natáčal hlavne v meste Girona v Katalánsku. Niektoré pasáže sa nakrútili aj v Aiguamúrcii, Almeríi a Madride (Španielsko). (Arsenal83)
  • O knize "Mnich", kterou je snímek inspirován, se zmiňuje spisovatelka Jane Austenová ve svém díle "Northangerské opatství". Titul je pak zmiňován i ve stejnojmenném filmu  Northangerské opatství (2007). (Asmodin)

Související novinky

Vincent Cassel zůstává králem zločinu

Vincent Cassel zůstává králem zločinu

09.08.2010

Právě dotočil gotický thriller ze 17. století The Monk, na podzim jej uvidíme v roli baleťáka v Aronofského Black Swan, ale pak se vrátí k tomu, co mu jde poslední dobou nejlépe – likvidování lidí. A… (více)

Reklama

Reklama