Režie:
Pedro AlmodóvarScénář:
Pedro AlmodóvarKamera:
José Luis AlcaineHudba:
Alberto IglesiasHrají:
Antonio Banderas, Elena Anaya, Marisa Paredes, Blanca Suárez, Jan Cornet, Roberto Álamo, Fernando Cayo, Bárbara Lennie, Eduard Fernández, José Luis Gómez (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Dvanáct let po smrti manželky, jež zahynula v explodujícím autě, se renomovanému plastickému chirurgovi Robertu Ledgardovi (Antonio Banderas) podařilo vyvinout odolný typ kůže, který by byl býval jeho milovanou zachránil. Šarmantní muž posedlý ideou, jež sahá za hranice bioetiky, se nenechá spoutat skrupulemi ani v okamžiku, kdy se rozhodne svůj vynález testovat. (oficiální text distributora)
(více)Videa (2)
Recenze (662)
|| Scenár: Pedro Almodóvar / Based on Tarantula by Thierry Jonquet | Hudba: Alberto Iglesias | Produkcia: Agustín Almodóvar, Pedro Almodóvar | Distribúcia: Warners Espana, Sony Pictures Classics (US), 20th Century Fox (UK) | Štúdio: EL Deseo | Rozpočet: 10 miliónov € | Tržby: - $ || Umelecký film z iného sveta, ako sme už na to celkom zvyknutý od Almodóvara. V krátkosti by sa to mohlo definovať takto: Telo možno človek oblbne, ale dušu nie. ()
Tak tu zas raz máme dávku bezbrehej kreatívnej nádhernej úchylnosti, ktorú vie tak bravúrne citlivo podať, napísať a zrežírovať len Don Pedro za pomoci hereckých stálic. Ten, komu príde Almodóvar a jeho témy pritiahnuté za vlasy,opäť názor nezmení. Dávka poriadnych emócií sa koná aj tentokrát (hoci je všetko podané chladnejšou a vecnejšou formou ako býva zvykom), almodóvarovská psychológia ani teraz neustupuje a estetické cítenie sa s vekom autora neopotrebúva ani náhodou. A ja som len zvedavý, s akým námetom a silným príbehom príde tento nevyspytateľný španiel nabudúce...:) ()
„Proč mě holíte?“ - „To je dobrá otázka.“ Od Almodóvara jsem snad ani nic normálního nečekal, ale i tak film docela předčil moje očekávání. S postupujícím dějem, s každou další publiku nabídnutou informací, je snímek stále zvrhlejší, ale také zajímavější a napínavější. A z hlediska herectví (hlavní pár) je to opravdová lahůdka. Elena Anaya působí skoro až nadpřirozeně, a co dokáže uhrát jen těma (nádhernýma!) očima, to se nevidí každý den. Ale hlavní hvězdou je určitě Banderasův psychopat. Doktorova fascinace a posedlost „jeho dílem“ a též důvěra a propadnutí v iluzivní představu, to je radost pozorovat. Řada scén je opravdu uhozených, a to s různou intenzitou (na jedné straně vysavač, na druhé třeba vyrovnávání obsahu kufříku). S tím souvisí i černočerný humor, ten bych tu nečekal. A korunuje to zlomyslně useknutý konec (jaké bude přijetí?). Asi budu potřebovat druhou projekci k plnému docenění (hlavně postavy Very), zatím to budou silné 4*. „Už můžu jít?“ - „Kam?“ - „Domů.“ - „Vždyť jsme sotva začali.“ ()
Zvrácenost? Nikoliv. Kůže, kterou nosím je víc než čímkoliv jiným romantickým příběhem, který vytryskl z pera Pedra Almodóvara. Španělský režisér jej třímá pevnou rukou a mazlí se s každým detailem. Jemnými a promyšlenými tahy stupňuje napětí až na samou mez únosnosti. Před samotným závěrem pak vyvíjí přímo maximální tlak. Až nakonec v bouřlivé explozi pocitů přichází neodvratné vyvrcholení. Viděno a prožito během Challenge tour 2015: 30 dnů se světovou kinematografií ()
Spoilery! Nesnesitelně pomalu plynoucí úchylárna. To, že se jedná o zvrhlost diváci pochopí až v pozdější fázi snímku, což je sice mimořádně efektní, ale zároveň to znamená, že je do té doby nebude film příliš zajímat. Antoniovi to zde mimořádně sekne. Věřím, že se v kalhotkách dopila nejedna cicina nadržených divaček. Antonio by však tyto divačky zřejmě neuspokojil, neboť v tomto snímku reprezentuje poloincestního gaye. Svoje teploušství si ovšem bojí připustit, proto si vyrobí celkem pěknou slečnu z dost ošklivého hošíka. Ještě pikantnější potom je to, že má slečna obličej jeho zesnulé dcerky. Ve filmu se souloží hodně a často. Moje puritánská duše občas trošku zaplakala. Nejzásadnější problém bych spatřoval ve stopáži, která je úplně zbytečně přehnaně dlouhá. Dobrých momentů člověk zahlédne jen pár, zatímco pasáží o ničem je ve filmu opravdu přehršel. Dohromady nepůjdu přes dvě hvězdy. EDIT: V poště jsem byl poopraven. Obličej prý patřil jeho manželce. Omlouvám se, že jsem z Antonia udělal úchylné monstrum. Byl pouze anální specialista. ()
Galerie (44)
Zajímavosti (9)
- Obraz nahé ženy visící nahoře na schodišti doktora Ledgarda (Antonio Banderas) je Tiziánova „Urbinská Venuše“. (veronikajel)
- Muž, který příjde do obchodu prodat věci své ženy, která jej opustila, je Agustín Almodóvar, producent filmu a bratr režiséra Pedra Almodóvara. (Avalon820)
- Ledgard (Antonio Banderas) pomenoval syntetickú kožu menom "Gal" po svojej prvej manželke. Meno Gal je skratkou pre meno Galatea, ktorá bola v rímskej mytológii sochou vytvorenou nadaným sochárom Pygmalionom. Socha bola taká dokonalá, že Pygmalion sa do nej zamiloval a Venuša vyhovela jeho želaniu, aby ju priviedla k životu. (jofffo1)
Reklama