Režie:
Pedro AlmodóvarScénář:
Pedro AlmodóvarKamera:
José Luis AlcaineHudba:
Alberto IglesiasHrají:
Antonio Banderas, Elena Anaya, Marisa Paredes, Blanca Suárez, Jan Cornet, Roberto Álamo, Fernando Cayo, Bárbara Lennie, Eduard Fernández, José Luis Gómez (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Dvanáct let po smrti manželky, jež zahynula v explodujícím autě, se renomovanému plastickému chirurgovi Robertu Ledgardovi (Antonio Banderas) podařilo vyvinout odolný typ kůže, který by byl býval jeho milovanou zachránil. Šarmantní muž posedlý ideou, jež sahá za hranice bioetiky, se nenechá spoutat skrupulemi ani v okamžiku, kdy se rozhodne svůj vynález testovat. (oficiální text distributora)
(více)Videa (2)
Recenze (662)
Veľmi silný film s pre mňa dovtedy neznámou herečkou a vhodne obsadeným Banderasom, to je ale Almodóvarov favorit a pre mňa to je jediný jeho film, čo viem oceniť na 100%. Mysteriózny obsah totiž privedie až k šokujúcemu záveru, hoci film šokuje len na prvýkrát, na ďalšie pozretia si ale človek všimne tých režisérských detailov, ktoré pointu odhaľujú oveľa skôr. Záver úplne zapadne do seba ako skladačka a mladým chlapcom treba dať nádej, že aj vďaka tomuto filmu to s dievčatami, do ktorých sa zahľadeli, nikdy nemusia zabaliť. Vďaka chirurgii sa vždy dokáže nájsť riešenie. ()
Pedro Almodóvar, dávno vybouřený rebel, který vystoupal z madridského undergroundu na festivalové výsluní, si dovolil být trochu výstřednější než v posledních filmech, a protentokrát vzal doslovně myšlenku Barbary Creed (z knihy The monstrous-feminine) o ženách coby hororových monstrech. Jak se na postmoderního autora sluší, máloco je jednoznačné a zřejmé, ze všeho nejméně, kdo tenhle multižánrový souboj (s) pohlaví(m) nakonec vyhraje. Kůže, kterou nosím představuje vzorový příklad otevřeného textu. Některé otázky jsou ponechány bez odpovědi, jiné zodpovězené s takovou přímočarostí, že to vyvolává podezření. Od vážných témat voyerismu a sebeidentifikace se odbíhá k přízemním laskominám pro diváky znalé italských giallo filmů (k jejichž vizuální opulentnosti měla Almodóvarova tvorba vždy blízko). Vyprávění je mnohem utlumenější než chování postav a jako celek působí Kůže i díky „jemným“ přechodům mezi scénami radikálně odlišného obsahu a pozvolnému tempu vyprávění překvapivě vyrovnaně a sevřeně, bez prostoru pro skutečně znepokojující obsah. Bohužel i bez prostoru, který by nám umožnil dostat se postavám pod kůži, udělat si jasno v tom, nakolik zaslouženě kdo trpí. Zůstává na nás, koho budeme litovat, což může být součást hry bez jasných pravidel. Ale taky nemusí. 80% Zajímavé komentáře: J*A*S*M, FlyBoy, Vančura, Vencisak, tomtomtoma, frbulka ()
Námět? Naprosto skvělý! Ovšem je tu jedno velké- ALE. Už jen to, že je to španělský film, nebude tak kvalitní, jako kterýkoliv jiný, herecké výkony a způsob natočení celého snímku není také zrovna úspěšný. Je zde i spoustu nedomyšlených věcí, jako změna mysli a pohlaví, podle mě, může chirurg změnit jen pohlaví, mysl ne. Antonia Banderase moc nemusím, ale zde mě celkem potěšil. Tento film, je točený spíš pro chlapy, už jen proto, že je tam hlavní hrdina/hrdinka zachycován/a velmi často nahá/ý. :D ()
Bála som sa toho, že si v Almodóvarovej filmografii nenájdem jediný film, ktorý by ma bavil. Toto je nielenže film, ktorý ma bavil, ale je to film natoľko provokatívny, odvážny či atypický, že mi pri pohľade na záhadného Banderasa, pozbaveného zmyslu pre ľudskú súdnosť, behal mráz po tele. Sexuálne odviazaný, herecky unikátny, psychologicky vycibrený klenot, spracúvajúci tematiku večnej túžby ľudí prekročiť vlastný tieň, ktorým pri dosahovaní oslobodzujúceho potešenia z pomsty nestojí v ceste absolútne nič. Zvrhlý, nebezpečný, no bravúrny film od režiséra, ktorého svojský štýl mi doteraz nič nehovoril. ()
Spoilery! Nesnesitelně pomalu plynoucí úchylárna. To, že se jedná o zvrhlost diváci pochopí až v pozdější fázi snímku, což je sice mimořádně efektní, ale zároveň to znamená, že je do té doby nebude film příliš zajímat. Antoniovi to zde mimořádně sekne. Věřím, že se v kalhotkách dopila nejedna cicina nadržených divaček. Antonio by však tyto divačky zřejmě neuspokojil, neboť v tomto snímku reprezentuje poloincestního gaye. Svoje teploušství si ovšem bojí připustit, proto si vyrobí celkem pěknou slečnu z dost ošklivého hošíka. Ještě pikantnější potom je to, že má slečna obličej jeho zesnulé dcerky. Ve filmu se souloží hodně a často. Moje puritánská duše občas trošku zaplakala. Nejzásadnější problém bych spatřoval ve stopáži, která je úplně zbytečně přehnaně dlouhá. Dobrých momentů člověk zahlédne jen pár, zatímco pasáží o ničem je ve filmu opravdu přehršel. Dohromady nepůjdu přes dvě hvězdy. EDIT: V poště jsem byl poopraven. Obličej prý patřil jeho manželce. Omlouvám se, že jsem z Antonia udělal úchylné monstrum. Byl pouze anální specialista. ()
Galerie (44)
Zajímavosti (9)
- Obraz nahé ženy visící nahoře na schodišti doktora Ledgarda (Antonio Banderas) je Tiziánova „Urbinská Venuše“. (veronikajel)
- Robert Ledgard (Antonio Banderas) nosí hodinky Omega Speedmaster Professional. (Liqid)
- Ledgard (Antonio Banderas) pomenoval syntetickú kožu menom "Gal" po svojej prvej manželke. Meno Gal je skratkou pre meno Galatea, ktorá bola v rímskej mytológii sochou vytvorenou nadaným sochárom Pygmalionom. Socha bola taká dokonalá, že Pygmalion sa do nej zamiloval a Venuša vyhovela jeho želaniu, aby ju priviedla k životu. (jofffo1)
Reklama