Obsahy(2)
Dvanáctiletého Cyrila umístil jeho otec „dočasně“, než vyřeší své problémy, do dětského domova. Ve skutečnosti ale slabošský a nevyzrálý Guy nemá dost odvahy, aby jednou pro vždy řekl svému synovi „nechci tě, nestačím na to“. I když se Cyril nevzdává představy na návrat k otci, netrvá dlouho a otevře se před ním nová šance na život mimo brány dětského domova. Sympatická Samantha, která má vlastní kadeřnictví, si jej začne brát na víkendy. Tím ale teprve začíná série zkoušek jejich křehké důvěry, ze které se teprve může vytvořit opravdové pouto. Kluk na kole je realisticky natočeným příběhem obyčejného kluka, ve kterém stojí lhostejnost s vypočítavostí proti lidské vzájemnosti a lásce. (oficiální text distributora)
(více)Videa (5)
Recenze (170)
Žádná symbolická konstrukce snažící se obsáhnout celé universum, ale prostý příběh jednoho "deprivanta". Jistě, film musí mít počátek a konec, takže určitou spojnicí je katarze "vstoupit do kruhu násilí je jednoduché, vystoupit nikoliv", ovšem síla tohoto filmu spočívá v emocích, které dokáže vyvolat. Na pět hvězdiček to není, film je spíše sled výborně natočených a zahraných epizod, ale nezapomenete na něj dlouho po odchodu z kina. ()
No, očakával som o poriadny kus viac. Prvá polovica snímku výborná, druhá nudná, zbytočná a naťahovaná. Ak by sa tvorcovia viac zamerali na vzťah otec-syn a menej sa púšťali do toho "chuligánčenia" s kaďejakým pouličným plevelom, možno by išla aj hvieza naviac. [MFF Cinematik 2012, PN] ()
15 FFF Trapné. Ne umělecky trapné jako Strom života, ale jen trapné. Zápletka seriálového typu, hloupé herecké výkony a naprosto stupidní dialogy. Bože jak ho sundal tím šutrem? A ta bejzbolka? Ano skutečně, když dvanáctiletý kluk bouchne dospělého muže do ramena, tak ho omráčí a pak hned i jeho syna. =D Opravdu humorná záležitost. Tohle jsou ti slavní Dardannelovi? Běžte se bodnout, kdyby ten blbej kluk spadl z kola hned na začátku bylo by vše OK. Verbala na vás! ()
Ten chlapec to ozaj nemá jednoduché, otec ho dočasne natrvalo odložil do detského domova a napokon mu dal najavo, že je pre neho príťažou. Následné Cyrilove hľadanie sameho seba a patričné miesto v živote je v mnohých prípadoch na veľkú škodu príliš priamočiare a zjednodušené. Tým pádom nečakajte ťažkú drámu, príbeh je takto vhodným aj pre pubertálne deti. Rozhodne však ide o ľahko nadpriemerný snímok. ()
prvý film bratov dardennovcov, ktorý som videl (hanbím sa) ma veľmi oslovil; i napriek tomu, že sa jedná o sociálnu drámu, hlavným hrdinom je problémové dieťa z detského domova a má minimum humoru a maximum prvkov, ktoré by z toho mohli vytvoriť naozaj pochmúrnu filmovú depresiu, dardennovci urobili svieži, pozitívnou energiou a životom nabitý film o zanikaní jedného vzťahu a vznikaní nového a o tom, že niekedy, pri "priaznivých" podmienkach a za istých okolností (a ak je človek dostatočne životaschopný a priebojný) si môžete vybrať aj vlastnú rodinu - navzdory ustálenému "porekadlu"; k dobru celého filmu prispievajú skvelé ústredné 2 herecké výkony v podaní výborne nacastovaného Cyrila a nádhernej, sympatickej a dokonale kladnej Cécile de France v role kaderníčky Samanthy; ()
Reklama