poster

Pozdní láska (TV film)

Drama

Československo, 1962, 100 min

  • Amonasr
    **

    Sice plejáda slavných herců, ale samotná inscenace se neskutečně táhne, až uspává. Takový nenápaditý televizní přepis klasické divadelní hry se dnes už jeví svým pojetím značně zastaralý a doslova nudný. Navíc závěrečný happyend mi připadá až podezřele přibarvený. Přitom ruskou klasiku mám docela rád - tady ale jako by ona obvyklá rusky nostalgická atmosféra kamsi vyprchala.(18.2.2021)

  • vitekpe
    ****

    Pomala, klidna, rusky zahloubana tv inscenace. Divadelni zpracovani, vytecne zahrano.(17.12.2013)

  • sator
    ****

    Zajímavý kousek na to že ruskou dramatiku nějak nee... O účasti Schmitzera mám pochybností...(12.1.2019)

  • PollyJean
    ***

    Ostrovský byl neobyčejně nelítostný pozorovatel, ale tento příběh kupodivu na to, jak byl rozehrán, končí ještě docela dobře. Až nepravděpodobně dobře. Inscenace se vleče až moc, herecké výkony spíše očekávatelné, jediný, kdo se výrazněji vymyká je Pucholt v nevděčné roli mladšího bratra (s podivným jménem Dormědont), naivního prosťáčka, který ať udělá cokoli, stejně vždycky zůstane ve stínu neschopného a flámujícího bratra staršího. Co mne poněkud zarazilo, je špatná technická kvalita - v některých chvílích vedlejší mimofilmové ruchy přehlušují dialogy, kameramanovi (a to jsou v titulcích čtyři!) občas dělá problém zaostřit - ale možná to vzhledem k době vzniku není až tak neobvyklé?(15.10.2014)

  • ostravak30
    **

    Zápletka samotná není špatná a věřím, že v jiném provedení by mohla být nadmíru zajímavá, ale výsledek této práce je bohužel více než tragický. Problém není samozřejmě v hercích, kteří podali výborné výkony, ale v technické stránce. Pominu-li naprosto příšernou kvalitu obrazu nabízí se diskuze o kvalitě zvuku - též dost špatné. To však není nic proti tomu, když spolu například konverzují prvně Ludmila a Nikolaj. Celý dialog je rušen neuvěřitelnou sérií zvuků, které připomínají vrzání prken nebo jako by po místnosti neustále někdo nechodil, něco přenášel, přesouval. A bohužel to není jediný případ. Ruchů okolo je v každé scéně dost, takže pokud vás inscenace neuspí naprostou absencí jakékoli špetky dramatu či napětí (a to i po hudební stránce), uslyšíte jen pramálo z toho, co postavy řeší. Samotnou kapitolou jsou pak kulisy.(19.2.2021)

  • - Dle slov Vladimíra Pucholta mu DAMU nedovolila ve snímku hrát, což byl zákaz pro všechny studenty I.ročníku. Ale pozice režiséra Krejčíka byla tenkrát taková, že řekl, že bez něj točit nebude a Česká televize dala DAMU příkaz, že jej musí uvolnit. (sator)