poster

Lajka

  • anglický

    Laika

    (festivalový název)
  • Slovensko

    Lajka

    (festivalový název)

Loutkový / Animovaný / Sci-Fi / Muzikál

Česko, 2017, 85 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Pepinec
    ****

    Kosmonautickou terminologií je tohle doslova úlet. Kdyby mi ještě předevčírem někdo tvrdil, že uvidím v kině český loutkový muzikál a bude se mi líbit, na svoje náklady bych ho osobně doprovodil do ústavu na příjem. Jestli je to pro děti nevím a zjišťovat to nebudu, já jsem se bavil jako pán a teď ať mi někdo vysvětlí, čím to tak asi jenom může být, že na rozdíl od velkolepé reklamy na nového Hurvínka, který se snad nemůže líbit ani tomu kdo ho vymyslel, po vydařené Lajce neštěkne ani pes?(5.11.2017)

  • DareDeer
    **

    Nesmyslný paskvil. Je mi záhadou, pro koho má být film určen - pro dospělé diváky je příběh příliš infantilní a plochý, pro dětského diváka zase nevhodný pro vulgární, záchodový humor. Narážky na socialismus děcko ani nepochopí. Film uráží jednak Rusy, jenž jsou vykresleni jako zhýralé, ožralé a uprděné trosky bez mozku, jednak černochy, jenž jsou připodobňováni k opicím a otrokům. Metaforou čeho měl být onen slizký, úchylný mimozemšťan jsem nepochopila. Dabing otřesný a hudba snad ještě horší. Mám ráda ruské tradicionály a z písní je cítit podobná rytmika, ale všechna hudba působí jako šitá horkou jehlou. Animace postav dle mého dost trhaná. Námět o Lajce - psovi, jenž byl odeslán na smrt do vesmíru - nabízel zkrátka mnohem více. Představovala jsem si, jak dojemný, snový a vysoce imaginativní příběh by mohl vzniknout, kdybychom dětem nabídnuli příběh o Lajce, která nezahynula, ale našla lepší místo k žití - planetku obývanou jen zvířátky. Výsledek jako je tento jsem ale nečekala. Kdyby se autor vystříhal pubertálních vtipů o prdění a s*aní ve vesmíru, udělal by lépe. 30%(21.11.2017)

  • Ledkodlaq
    odpad!

    To, že někdo něco vytváří řadu let, zdaleka není zárukou kvality. Velmi fandím české produkci, nicméně časem víc a víc propadám skepsi, Lajka je takovým ideálním případem proč. Vcelku zajímavé fimfárovské zpracování totálně odepsal scénář. Přinutil jsem se dokoukat do konce, proto se upřímně divím tak vysokému hodnocení a humbuku kolem filmu. Vzhledem k částce, která padla za tvorbu filmu mám vážné podezření, že v tom někdo jen utopil dotace a takhle se snažil cenu odůvodnit. Tamten kamarád má studio a vydělal na tom, druhý kamarád má zvukařskou dílnu a taky neměl na složenky.. Atd..(16.9.2018)

  • =woody=
    ****

    Zdar fantazii! V každém směru originální je nový film Aurela Klimta, animovaný převážně klasickou technikou. Klobouk dolů, protože hlavně technická stránka filmu je opravdu impozantní. Přestože vtípky cílené snad více na rodiče, než děti, občas balancovaly na hraně vkusu, v sále se bavili všichni bez rozdílu. Některé narážky a pointy naopak trefily do černého. Rozpaky budí i některé písně. Celkově ale prima filmík pro celou rodinu. Všichni její členové se budou mít při sledování Lajky filmově. Woo.(2.7.2018)

  • Tessie
    odpad!

    Prvních pár minut dobrý, žasla jsem nad českou tvořivostí a zpracováním. Ovšem pak začala Lajka mluvit, dělat parkour a několik podivných postav považovalo za nutné si zpívat. Četla jsem rozhovor s pánem, co na tomhle pracoval devět let a opravdu jsem byla plna očekávání.. ovšem dostavilo se pouze velké zklamání a opravdu nechuť podporovat české filmy státními penězi. Nevím pro jakou cílovou skupinu byl snímek vytvořen.. myslím že dospělí tohle nemají šanci zvládnout bez psychické újmy a doufám, že dětem by vulgární humor postav v říši fantazie raději nikdo nepouštěl. Kdo na tohle teda schválil peníze? Proč hlavně museli zpívat? Proč když se na tom tolik let pracovalo to nemohlo stát za to a říct aspoň příběh? Pánové, raději se na to příště prosím vykašlete a nedělejte si ostudu. Už ukrajinské přísloví říká: Pes štěká, protože zpívat neumí. Tak si to kura pamatujte!(16.9.2018)

  • - Na samotné výrobě filmu v ateliéru se podílel komorní štáb pouze pěti lidí (celý film animovali pouze tři animátoři), zatímco na postprodukci se podílely desítky až stovky odborníků z pražského studia UPP. (Zdroj: Anifilm)

  • - Celý jeden rok trvalo tvůrcům převést film i do 3D. (Lyret)

  • - Tvůrčí tým při výrobě použil mnoho animačních technik včetně nákladné 3D a komponování velkých exteriérů. Tvůrci také použili např. novou technologií využití zařízení motion control pro pohyby kamery a snímání. [Zdroj: Česká televize] (Stoka)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace