poster

Lajka

  • anglický

    Laika

    (festivalový název)
  • Slovensko

    Lajka

    (festivalový název)

Loutkový / Animovaný / Sci-Fi / Muzikál

Česko, 2017, 85 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • =woody=
    ****

    Zdar fantazii! V každém směru originální je nový film Aurela Klimta, animovaný převážně klasickou technikou. Klobouk dolů, protože hlavně technická stránka filmu je opravdu impozantní. Přestože vtípky cílené snad více na rodiče, než děti, občas balancovaly na hraně vkusu, v sále se bavili všichni bez rozdílu. Některé narážky a pointy naopak trefily do černého. Rozpaky budí i některé písně. Celkově ale prima filmík pro celou rodinu. Všichni její členové se budou mít při sledování Lajky filmově. Woo.(2.7.2018)

  • Ledkodlaq
    odpad!

    To, že někdo něco vytváří řadu let, zdaleka není zárukou kvality. Velmi fandím české produkci, nicméně časem víc a víc propadám skepsi, Lajka je takovým ideálním případem proč. Vcelku zajímavé fimfárovské zpracování totálně odepsal scénář. Přinutil jsem se dokoukat do konce, proto se upřímně divím tak vysokému hodnocení a humbuku kolem filmu. Vzhledem k částce, která padla za tvorbu filmu mám vážné podezření, že v tom někdo jen utopil dotace a takhle se snažil cenu odůvodnit. Tamten kamarád má studio a vydělal na tom, druhý kamarád má zvukařskou dílnu a taky neměl na složenky.. Atd..(16.9.2018)

  • EKLEKTIK
    ****

    "Čuba, obyčejná, smradlavá, zablešená čuba." Vážně nejsem fanouškem současné české kinematografie nebo animovaného filmu. Jsem však milovníkem loutkových filmů, animovaných klasickou okénkovou technikou, jejíž možnosti nejsou zdaleka tolik vyčerpané, jak nám dokazuje stále větší množství počítačem vygenerovaných světů, omezených pouze lidskou představivostí. Při mých cestách pražskou MHD, mně tedy ze zorného pole nemohli neuniknout plakáty opatřené titulem "Lajka" a jménem Aurel Klimt, jejichž výtvarná realizace přesně vystihuje to, o co tady jde. Vlastní příběh snímku ovšem odkryje teprve jeho trailer, který zcela utvrdil mé přesvědčení, že jen samotný námět této podívané by si zasloužil všech pět hvězd. Tento rodinný fantasy muzikál s prvky retro sci-fi, inspirovaný skutečnými událostmi z 3. listopadu 1957, totiž svým podobenstvím dokonale dotváří nešťastný osud první fenky na oběžné dráze kolem planety Země. Její cesta tak tentokrát vede ze zasněženého, socialisticky-realistického městečka Байконур, přes nelítostné podmínky výcvikového tábora, skrz černou díru až do ráje, jehož pojetí zde má ekologicko-eroticko-vegetariánské poselství. Bohužel, filmy nejsou tvořeny jenom plakátem, trailerem, námětem či poselstvím, ale hlavně lidmi, kteří tu namlouvají postavy. Největší slabinou tohoto loutkového filmu jsou tedy lidé. Věnováno všem zvířecím obětem kosmického výzkumu.(18.11.2017)

  • Tessie
    odpad!

    Prvních pár minut dobrý, žasla jsem nad českou tvořivostí a zpracováním. Ovšem pak začala Lajka mluvit, dělat parkour a několik podivných postav považovalo za nutné si zpívat. Četla jsem rozhovor s pánem, co na tomhle pracoval devět let a opravdu jsem byla plna očekávání.. ovšem dostavilo se pouze velké zklamání a opravdu nechuť podporovat české filmy státními penězi. Nevím pro jakou cílovou skupinu byl snímek vytvořen.. myslím že dospělí tohle nemají šanci zvládnout bez psychické újmy a doufám, že dětem by vulgární humor postav v říši fantazie raději nikdo nepouštěl. Kdo na tohle teda schválil peníze? Proč hlavně museli zpívat? Proč když se na tom tolik let pracovalo to nemohlo stát za to a říct aspoň příběh? Pánové, raději se na to příště prosím vykašlete a nedělejte si ostudu. Už ukrajinské přísloví říká: Pes štěká, protože zpívat neumí. Tak si to kura pamatujte!(16.9.2018)

  • Vančura
    ***

    Pro mě osobně bohužel spíše zklamání. Na Lajku jsem se hodně těšil od chvíle, kdy jsem viděl na ulici plakát (už ani nepamatuji, kdy mě naposledy nějaký film dostal do kina na základě svého plakátu), protože mě nadchnul námět o prvním zvířeti ve vesmíru, jakož i výtvarné zpracování (Klimtovo Fimfárum mám strašně rád). Film má určitě celou řadu pozitiv - již zmiňovaná výtvarná stránka je podle mě prostě úžasná, líbilo se mi namluvení všech postav, kvalitní sound design, jakož i to, že se tam vyskytuje azbuka, a občas je to vtipné (byť spoustu vtipů nemohou děti pochopit, což mě spolu s 85 minutovou stopáží přivádí k otázce, zda je Lajka skutečně primárně určena dětským divákům, protože je podle mě pro ně prostě moc dlouhá). První zklamání se ale dostavilo už ve chvíli, kdy jsem zjistil, že je to muzikál (což jsem předem nevěděl) a že je většina písniček strašně pitomá, a druhé v momentě, kdy jsem si musel přiznat, že se u toho docela nudím. Navíc mi tam trochu vadilo překrucování historie - je úplně v pohodě, že Lajka místo smrti na palubě Sputniku 2 přistane na palubě osídlené exotickými tvory a ještě si s sebou vezme svoje štěňata - to se mi právě na tom filmu líbí a to byl ten moment, kvůli kterému jsem to hlavně chtěl vidět - ale moc mi nesedlo to, jak jsou zde vykresleny lidské postavy sovětských vědců a kosmonautů a obecně faktografický kontext, do něhož je děj zasazen - myslím, že větší věrnost realitě by filmu nijak neublížila, naopak. Během projekce jsem navíc neměl pocit, že by se dětské publikum v kině nějak extra bavilo - neslyšel jsem je snad jedinkrát se zasmát (zato se tam vedle mě nějaký týpek permanentně chechtal fórům typu srp a kladivo na palubě kosmické lodi, což je přesně ten typ humoru, který nemají děti šanci pobrat). Za mě tedy bohužel ve výsledku spíše velice rezervovaný dojem - kdyby to bylo bez těch písniček a více se to drželo faktů, asi by se mi to líbilo víc.(7.1.2018)

  • - Tvůrčí tým při výrobě použil mnoho animačních technik včetně nákladné 3D a komponování velkých exteriérů. Tvůrci také použili např. novou technologií využití zařízení motion control pro pohyby kamery a snímání. [Zdroj: Česká televize] (Stoka)

  • - Celý jeden rok trvalo tvůrcům převést film i do 3D. (Lyret)

  • - Na samotné výrobě filmu v ateliéru se podílel komorní štáb pouze pěti lidí (celý film animovali pouze tři animátoři), zatímco na postprodukci se podílely desítky až stovky odborníků z pražského studia UPP. (Zdroj: Anifilm)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace