Režie:
Peter CattaneoScénář:
Simon BeaufoyKamera:
John de BormanHudba:
Anne DudleyHrají:
Robert Carlyle, Mark Addy, Steve Huison, Tom Wilkinson, Paul Barber, Hugo Speer, Lesley Sharp, Emily Woof, Paul Butterworth, Bruce Jones, Joanna Swain (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Šest nezaměstnaných ocelářů sedí v čekárně na pracáku a přemýšlí, jak vydělat peníze. Jó, ti tanečníci, co se tady svlékali minulý týden do plavek, ti jsou teda za vodou. A proč bychom to nezkusili taky? Ne jen tak ledajaké představení, opravdový striptýz - Do naha! Je fakt, že v partě není nikdo moc hezkej. Někteří z nás jsou trochu při těle, máme chatrné zdraví, jeden se pokusil o sebevraždu a dalšímu manželka otloukla o hlavu sádrového trpaslíka. Vlastně tím už nemůžeme zas tak moc ztratit! (Bonton Home Video)
(více)Recenze (298)
Do naha! není ani tak komedie o následcích úpadku průmyslu, jako o krizi tradičního (stereotypního) pojetí mužnosti. Sheffield, město dříve spojené s těžkým průmyslem a tedy bašta tvrdě pracujících mužů, je na kolenou, a zatímco pánové hrají karty na úřadu práce, ženy výdělečně činné atakují dříve výsostně chlapská území (onen pánský klub), aby si užily striptérskou podívanou. Ironie a realita v jednom. Ženy se tu ale jinak moc neřeší. Jejich jediným úkolem je hrát více či méně problematické partnerky (tolik k oné emancipaci), protože žena bez vztahu k některému z hrdinů se tu nevyskytuje. Muži jsou tu ale "zženšťováni". Gaz je zběhlý v šití, Dave má problémy s přijetím svého těla, Gerald používá solárium. Kůň se těžko smiřuje se svým stárnutím (a dopady své přezdívky), Guy - jediný s "ideálním" mužským tělem je gay, a konečně Lomper stále žije s matkou (a je gay). Pánové se tedy uchýlí k řešení opět tradičně přisuzovanému ženám - striptýzu. A světe div se, ona se většina problémů nějak vyřeší. Kromě toho jediného, který ke všem událostem vlastně vedl - nezaměstnanosti. Protože na konci nedostanete happy end a dodatek, jak se měli spokojeně dál. Film končí na vrcholu, triumfu, který trvá jedinou noc. Co bylo dál? Domyslete si. ()
Chceš si zarobiť, tak sa vyzleč. Stará osvedčená taktika nielen pre ženy. Z tohto humoru som ale nechytil nič, možno okrem samovražednej scény v aute, a holé anglické zadky a ešte mužské, to je kávička pre iných pánov. Vyzdvihujem však, že film ukázal fungujúce rodiny a ženy, ktoré napriek nezhodám svojich mužov chápu. Taký súlad sa dnes už radšej nestvárňuje. ()
Britský humor má svoje kouzlo, byť možná není tak vděčný a podbízivý. Některé scény jsou jednoduše neodolatelné, Cattaneo pojal tu tragikomickou snahu stárnoucích postaviček přijít si na své a přemoci stud neobyčejně laskavě a decentně. Do filmu hladce zapadá i sociálně kritický podtext (ne nepodobný tomu z Billyho Eliotta) a vlastně všechna vážnější témata v něm nabídnutá. Třešničkou na dortu jsou precizní výkony všech zainteresovaných. Neobyčejně příjemný film! ()
Jedna z mých vůbec nejoblíbenějších komedií. Typově to rozhodně není crazy komedie á la Bláznivá střela nebo kousky bří Farellyů. Lidé se tu chovají jako lidé, dělají nic moc práci (pokud ji vůbec mají) a do toho se objeví šance vydělat něco málo peněz mužským striptýzem. Scény, které rozhodně stojí za to: Tanec na Donnu Summer ve frontě na pracáku, výběr členů s otázkami typu "A proč ti říkají kůň" nebo "Proč bychom tě měli vzít, když tancovat neumíš - máš ty vůbec něco zajímavýho?". A potom jejich nakoukávání Flashdance..... ()
Šest nezaměstnaných dělníků sedí v čekárně na pracáku a přemýšlí, jak vydělat peníze. Tanečníci, co se u nich ve městě minulý týden svlékli do plavek, jsou za vodou. A proč by to nezkusili taky? A tak začnou nacvičovat parádní číslo. A já se celkem v některých sekvencích bavil. Herci v čele s Robertem Carlylem stáli za to, ale stejně mě výsledek nějak výrazně neoslnil. 50% ()
Galerie (26)
Photo © Twentieth Century Fox
Zajímavosti (26)
- Americká verze filmu musel být nadabována, protože Američáne by nerozuměli britskému slangu. (salamandrr)
- Šestice hlavních hrdinů skutečně předvedla striptýz před více než čtyřmi sty komparzistů v sále. (Elisebah)
- Během závěrečné scény ležel choreograf přímo u pódia, mimo záběr kamer, a vykřikoval na herce povely. (Elisebah)
Reklama