Režie:
Miloš FormanKamera:
Miroslav OndříčekHudba:
Evžen IllínHrají:
Hana Brejchová, Vladimír Pucholt, Vladimír Menšík, Ivan Kheil, Jiří Hrubý, Milada Ježková, Josef Šebánek, Josef Kolb, Marie Salačová, Jana Nováková (více)Obsahy(1)
... a byli spolu šťastni až do rána. Hana Brejchová a Vladimír Pucholt v hořké komedii Miloše Formana... Mladičká blondýnka Andula pracuje v obuvnickém závodě a žije na internátě v malém středočeském městečku. Na jednoho muže tu připadá deset žen, přičemž většina těch mužů je už ženatých. Andula touží, stejně jako většina jejích kamarádek, po trošce prosté lidské lásky. Je nezkušená, snadno uvěří slibům a lichotkám. Poté, co vedení závodu zorganizuje seznamovací taneční zábavu ve spolupráci s Československou lidovou armádou, prožije Andula mimořádně trapný večer ve společnosti tří obstarožních záložáků. Téměř podlehne jednomu z nich, ale pak se o ni začne ucházet mladý pražský klavírista Milda, který celou dobu hrál k tanci. Když s ním Andula stráví noc, je přesvědčena, že právě on je ten pravý. O dalším víkendu se za svou láskou vypraví do hlavního města. Když se však seznámí s chlapcovými rodiči, zjistí, že vše je jinak... Dnes již klasický snímek Miloše Formana patří k vrcholným dílům české nové vlny. Sklízel úspěchy na celém světě, v roce 1967 byl jedním z pěti neanglicky mluvených filmů, nominovaných na Oscara. (Česká televize)
(více)Videa (2)
Recenze (413)
Formanova civilná trápnosť na domácom ihrisku ma ani napriek priaznivej stopáži opäť nebaví. A to z prostého dôvodu - čo zobrazuje, nepripadá mi vonkoncom smiešne, lež v tomto prípade skôr úmorné. "Minimalistický" scenár vždy neznamená výhru, ak je téma užšia ako formát. Ak už o "chlapcovi a dievčati" (či naopak), radšej zvolím Slnko v sieti, ktoré môjmu diváckemu ja vychádza viac v ústrety. 60% ()
Podľa mňa veľmi nadhodnotený film. Vo svojom čase možno veľké dielo, ktoré vraj pobavilo aj Jacqueline Kennedyovú, no ja tieto socialistické reálie nemusím. Viac ako smiešne mi prídu smutné. Film je na svoju dobu odvážny z časti v tom, že ten socialistické svet tu nie je ružovo vykreslený. Ten trápny štýl miestami ujde, no mňa zaujala najmä posteľná scéna na záver. Inak to bolo čisto všetko z bežného života, nič výnimočné. Viem si predstaviť, že keby u nás doma pred toľkými rokmi natáčali podobnú komédiu, tak by to isto dopadlo lepšie, no keby ju natáčali v rodine mojej mamy, tak svet by uvidel komédiu svetového rangu, lebo to, čo povystrájali napríklad môj dedo a jeho syn, obaja Jozefovia, tak to nechápeme v rodine dodnes. Poviem príklad pred pár rokmi som zistil, že mám v Česku sesternicu alebo že syn Jozef posielal otcovi Jozefovi cez vojenčinu poštou náboje, domov doniesol zbrane, vraj nejaké granáty, či to, že tento milý synáčik šmelinár raz bez rozlúčky ušiel za hranice a rodina si kvôli nemu vytrpela. Nič v zlom, ale tieto komédie sú pre mňa ľahké zákusky s trochou srandy a napríklad na tejto som sa nebavil. Inak tá Hana Brejchová bola ozaj krásna, škoda že vek z nej urobil škaredú tlstú starú babu, ale s tým nič nenarobíme. S týmto filmom sa zapísala do histórie Čechov a Slovákov, škoda len, že mňa neoslovila a neoslovil ma ani samotný film. ()
Abych pravdu řek, čekal jsem trochu víc. Z celýho filmu se mi líbila jednak ta část na zábavě, kde se Menšík a další dva vojáci snažej něco ulovit, a potom samozřejmě posledních cca 25 minut se Šebánkem To je za 5 hvězd jednoznačně. Zbytek je takovej dost o ničem - nenadchne, neurazí. Aspoň jsem konečně zjistil, že samply v písničce Muriel Moreno - Army of sundays jsou právě z tohoto filmu. ()
V poradí druhý, z celkovo - troch celovečerných československých filmov, ktoré Forman nakrútil, sa vyznačuje, najprv t-r-a-d-e-m-a-r-k-o-m spočívajúcim so scénou s tancovačkou v davových scénach, kde sa len menia postavy a lokácia, ešte k tým postavám, opäť stretávam - Vladimíra Pucholta, ALIAS ČENDU z Černého Petra, t.j - predchádzajúci film. Tentokrát poplietol hlavu, krásnej blondíne, Hane Brejchovej, ktorá sa neskôr odhodlá navštíviť rodičov sukničkára / pianistu, čiže Milda ( Pucholt ), s ktorým sa zoznámila na akcii, kde ju zvádzal, tesne pred tým bola Andula ( Brejchová ) s dvomi kamarátkami v spoločnosti troch vojakov na čele s p. Menšíkom, ktorí sa dvorili týmto naivným slečnám. Charakterizoval by som to jednoducho, Brejchová - predstavuje plavovlásku a jej lásky, t.j - napočítal som, okrem Mildu, ešte jedného motorkára, ktorého poslala k vode, vojakov, nie, lebo aj tak k ničomu nedošlo. Opäť som sa kochal vynikajúcou, autentickou brilantnosťou v scéne po príchode k Mildovým rodičom, ktorí absolútne nechápu, čo sa deje. Najprv sa z nej, jeho matka snaží vypáčiť, čo je zač, že otec, je o niečo zhovievavejší. Najlepšie vidieť, keď ráno príde Milda domov, a uvidí cudziu ženu vo svojej posteli, tak začne na vôkol seba trúsiť uštipačné hlášky a poznámky... Excelentná domáca scéna. Vidím mierny posun vpred v zobrazení svojej témy. Príliš veľa žien na meter štvorcový... Taktiež všetká česť spracovaniu pomocou obrazu, cez dvorného kameramana, p. Ondříčeka, či a najmä, trefný scenár, najsvätejšej trojice - Forman, Papoušek a Passer. Krása ! ()
Bezvýchodný humus života v socialismu ve Formanově "coming of age" podání. Pojetí snímku je natolik neutěšené, že mi z příběhu bylo vlastně pouze smutno a v mých očích se jednalo o solidně depresivní záležitost. Nemění to ovšem nic na tom, že jsem se dobrou polovinu filmu spíš nudil a z Formanovo československého období mi tak Lásky vycházejí jako asi to nejslabší dílo. 5/10 ()
Galerie (27)
Zajímavosti (49)
- Snímek málem nevznikl, jelikož hlavní dramaturg Barrandovského filmového studia tehdy prohlásil, že je to nejnudnější scénář, jaký v posledních letech četl, naivní a nepravdivý. Naštěstí vedoucí tvůrčí skupiny Barrandovských filmových studií Jiří Šebor a Vladimír Bor projekt nakonec prosadili. Argumentem pro výrobu projektu byla také skutečnost, že měl minimální rozpočet. (Kubrickon)
- Snímek stříhal Miroslav Hájek, který stříhal všechny Formanovy české filmy. Forman ho později dokonce pozval do Londýna, aby mu pomohl se střihem amerického snímku Ragtime (1981). (Kubrickon)
- Jaroslav Kříženecký ve své knize „Menšík“ uvedl, že Vladimír Menšík (Vacovský) během natáčení taneční scény s Hanou Brejchovou (Andula) svou hereckou kolegyni neustále rozptyloval různými vtípky, které vyvrcholily větou: „Hani, cítíš, jak mi stojí?“ Brejchová se měla během scény tvářit otráveně, protože její postava by raději tancovala s Mildou (Vladimír Pucholt). Scéna se na několikátý pokus nakonec natočila, ale Brejchová od té doby tvrdila, že s Menšíkem a se zvířaty zásadně nehraje. (raininface)
Reklama