Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Příběh dvou teenagerů, spřízněných duších, které společně hledají únik před traumatizujícími životními událostmi ve vlastním světě „svého lesa". Silné vzájemné pouto je přitom tak křehké a návrat do reality tak bolestivý. Dokumentarista Dom Rotheroe chtěl ve svém hraném debutu zachytit intenzitu a intimitu vztahu hlavních hrdinů, proto se rozhodl pro ruční digitální kameru, kterou vedl Robby Müller, zkušený holandský kameraman, jenž točil s režiséry, jako jsou Jim Jarmusch, Wim Wenders nebo Lars von Trier. (Fresh Film Fest)

(více)

Recenze (82)

hanagi 

všechny recenze uživatele

Velice silný zážitek a film, který mi bude ještě dlouho vrtat v hlavě. Jediný problém je u mě to, že roztřesená kamera mi způsobuje závrať, což mě prostě ruší a musím se pekelně soustředit, abych ten nepříjemný pocit potlačila. To, že jsem i přes tento problém dokázala vnímat tu nádheru, je jasným důkazem, jak moc mě to zasáhlo. Pár klidných, statických záběrů v pravou chvíli a jdu nepochybně do plných. Viděno během Season Challenge tour 2015. ()

Shit 

všechny recenze uživatele

No nevim, působí to hodně nízkorozpočtově, je používaná jen jedna ruční kamera, postavy se snímaj strašně zblízka, oddaluje se to a přibližuje v jednom záběru, mě to docela vadilo, bylo to snímaný jak nějakej dokument, navíc ani příběh o dvou spřízněných duších mi moc neseděl nebo spíš mě nezaujal, bylo to až moc divný, i když v kontextu následnýho odhalování jejich životů nakonec vcelku pochopitelný, ale na druhou stranu, na to jak to vypadá celý lacině, tak herci jsou fakt skvělý. ()

Reklama

Omnibus 

všechny recenze uživatele

Ty školní uniformy důvěrně znám. Za mých dvou let života v Anglii byly poblíž našeho domu hned tři školy. Možná jsem mohl potkat i Jessicu a Toma, jak hned po škole utíkají do lesa, ukrýt se před zlým a lhostejným světem. "Nebolí to, když nechceš!"... "Hodný les. Stromy, Tom a Fi... Dvojčenství“ ()

Rozjimatel 

všechny recenze uživatele

Dramatický príbeh Toma, poriadne švihnutého týpka a Jessicy, jemnej krásky, ktorá to tiež nemá v hlave celkom upratané, takže nečudo, že sa tieto dve spriaznené duše spojili do akéhosi súrodenecko-mileneckého puta, ktoré naberá až osudové rozmery. A v druhom slede je to aj film o úchyloch a o traumách, ktoré svojim konaním spôsobujú. Tomov príbeh má istú paralelu s príbehom Tarzana, keď sa kvôli láske snaží vymeniť divočinu za civilizáciu, lenže tá divočina v ňom samom je veľmi mocná. Film má ľahší erotický náboj, výborne pracuje s dramatickým napätím a silný je aj po hereckej stránke. Pôvabná Jenna Harrison (Jessica) tu pôsobí veľmi nádejne, ale ako tak pozerám, jej filmová kariéra išla potom do žumpy. Úplne iný prípad je ale výborný Ben Whishaw (Tom), ktorý sa výrazne presadil aj v ďalších filmoch. Za zmienku ešte stojí aj presvedčivý Adrian Rawlins (alias James Potter). Kamera je, ako sa na prelom tisícročí "patrí", ručná a roztrasená, ale v tomto prípade ma to rušilo iba v menšej miere (strata tak pol hviezdičky), keďže inak je obrazová stránka celkom pôsobivá. ()

lupuscanis 

všechny recenze uživatele

TOM ROTHEROE, MŮJ BRATR TOM (2001) ________ Prolog: Včera, bylo kolem poledního, jsem potkal ženu a dítě. Bylo zavinuté k její hrudi. Seděla, střídavě bořila bradu a rty do jeho kapuce. Dítě mělo modré oči a mlčky na mě hledělo. Mrkalo? Zřejmě to stihlo pokaždé, když jsem mrknul já. Malý hypnotizér. Asi došly v okolí objekty hodné zájmu. Kouká na mě, a tváří se, že ví něco, co já ne. Má snad nějaké tajemství...? Já nevím. Možná to všechno vůbec nesouvisí. Ale, jak bych to mohl vědět...? Když jsem se zvedal k odchodu, v uších doznívaly Ianův hlas a Atmosphere, slyšel jsem padat stříbrný déšť. _____ Kudy uniknout, když pod nohama hoří nebe? Prsty se zarývají pod povrch rozmoklé, rozbahněné země. Vlasy smáčené ve špinavé kaluži. Póry kůže mé i tvé, skrze ně ze sebe temného ven, na povrch našich propletených těl, skrze tvé oči do hlubin. Z bezedné strašlivé propasti zpátky do sebe - nahého, jiného. Tělo Páně požereme k večeři. Dvě lidská mláďata, jež opustila a zradila smečka, jsou vlčími štěňaty, potomky Straby i Mauglího, řvoucími na lesy. Krvavé šrámy si hojí vzájemným zvířecím rozdrásáním. Bolest, která se zrodila z krádeže pocitu bezpečí, tiší závratí z volnosti, kterou cítí bestie, která se urvala ze řetězu - napůl už vlk a napůl ještě ztrápené dítě. Vymknutě šťastní, spolu, v hodině mezi dnem a nocí. Naše surové hry. Naše přátelství. Naše 'nečistá' krev. Naše jednotělo. _____ Nasnímáno v poklusu a na všech čtyřech, mazlení s trávou, ponory v rybníce, tření se o listí stromů. Film je to tak jednoduchý a krásný, až to zabolelo. Za jeho "objevení" dík dvěma citlivým duším, Lence a Karin. _____ Post Scriptum: Do lesů. Křik tvůj ptačí. Přivezla jsi 'tam-odsud' Slunce, barbarko...? ........................... ()

Galerie (8)

Reklama

Reklama