Reklama

Reklama

Walt Disney dlouhodobě usiluje o filmová práva k psanému románu Mary Poppins. Opakovaně žádá jeho svéráznou autorku P. L. Traversovou o setkání, ale ta hollywoodského velikána po celá léta úspěšně odmítá, stejně jako udělit mu souhlas k právům na její milovanou postavu a knihu. Protože si ale uvědomuje, že prodejnost jejích knih klesá a budoucnost je nejistá, v roce 1961 se setkáním souhlasí. Vzniká tak dvoutýdenní dobrodružství, které nakonec vyústí v zahájení prací na zbožňovaném a mnohokrát oceněném filmovém fenoménu Mary Poppins. Během těchto dvou krátkých týdnů se Walt Disney v maximální možné míře snaží vyjít Traversové vstříc. Vyzbrojený nápaditými storyboardy a veselými písničkami od talentovaných bratrů Shermanových na ni podniká doslova frontální útok, ale spisovatelka se jen tak nevzdává. Zanedlouho Disney zklamaně sleduje, jak její odhodlání mu práva neposkytnout jen sílí a ta se mu tak i přes jeho snahy stále více vzdalují. Teprve ve chvíli, kdy se v duchu sám přenese do svého dětství, je schopen začít chápat démony, kteří spisovatelku pronásledují, a společně vypustí Mary Poppinsovou na svobodu, aby společně vytvořili jeden z nejpůsobivějších filmů filmových dějin. (Falcon)

(více)

Videa (34)

Trailer 1

Recenze (331)

Larrysbride 

všechny recenze uživatele

Žít v USA, nebála bych se prohlásit Walta Disneyho za národního hrdinu. Milovníkovi života a vizionáři se podařilo změnit svůj osud a s ním i osudy dětí po celém světě. Jen málokdo z nás nevyrůstal na Myšákovi Mickeym, Rychlé rotě či Nás z Kačerova. A jen málokteré dnešní děti si dokážou svůj život představit bez Jacka a Pirátů, Princezny Sofie, Phinease a Ferba či Mickeyho klubíku. Zachraňte pana Bankse nádherně a s citem zobrazuje, jak se Walt nevzdal Myšáka Mickeyho, nevzdal se svého snu a nevzdal se ani pana Bankse. A za to mu patří věčný dík! (Světová premiéra v Londýně, 20. října 2013) ()

Aky 

všechny recenze uživatele

Všechno to začíná velmi rozvlekle a Emma Thompson je protivná, až se na to koukat nechce, ale s postupujícími minutami se všechno zvolna vstřebává a usazuje na svá místa, až se všechno v závěru mění ve skutečně dojemný film; v tom dobrém slova smyslu. Člověk má po skončení chuť pustit si znovu Mary Popins, ale neměl by to dělat, ten muzikál má svá léta a v soutěži s "Panem Banksem" už neobstojí. ()

Reklama

kareen 

všechny recenze uživatele

Abych pravdu řekla, zprvu se mi do toho ani jít nechtělo, není to zrovna téma, které bych nějak preferovala, dvouhodinová stopáž na takový typ filmu mi přišla poněkud dlouhá a ačkoliv to není pro mě až tak směrodatné, tak vcelku průměrná hodnocení tomu taky moc nepřidala. Nakonec však rozhodlo herecké obsazení, takže jsem dala snímku šanci a jsem za to ráda, protože se mi po kratším, krapet vlažnějším začátku, dostalo moc příjemné podívané, odehrávající se ve dvou příběhových liniích, emotivnější v minulosti, vtipnější v přítomnosti (tedy v šedesátých letech), aby se to posléze slilo do jednotného celku, kdy jsem pochopila všechna ta hnutí, která vedla k vytvoření jedné z nejznámějších dětských knih, i když vlastně ani nevím, zda jde o skutečnost či fikci, ale to je mi v tomto případě jedno. Důležité je, že jsem se nenudila ani chvilku a jelikož jsem na rozdíl od některých zdejších hodnotitelů neočekávala od filmu co se odehrává kolem Disneyho, artové drama evropského typu, mohla jsem se v pohodě bavit a když už už hrozilo, že to sklouzne do příliš velkého patosu, vždy tu byla nablízku přísná, zahořklá paní P.L. Traversová, aby to nějakou uštěpačnou, sarkastickou poznámkou uvedla do správných kolejí. Tom Hanks je tu, jak jinak než výborný, ale ani on nemá na Emmu Thompson, protože je to právě ona kdo je nejsvětlejším hereckým bodem celého filmu a jak to jen říci...pááni, je vážně parádní a více než její interakce s Tomem mě dostal vztah její spisovatelky s řidičem limuzíny v podání Paulla Giamattiho, to bylo moc hezké. Stejně, jako moje překvapení ze snímku, od kterého jsem nic moc nečekala. Jen škoda, že Emmě utekla ta nominace na Oscara, byla by si ho moc a moc zasloužila. ()

nash. 

všechny recenze uživatele

Musíš to vidět v širších souvislostech. Nezapomenout, že to je vlastně jen kýčovitá óda na kýčovitý Disneyworld, která ti pravdu neřekne. Opravdu musím? Nebo si, s dovolením, mohu odnést z filmu svůj vlastní prožitek? Já totiž viděl výborný film. Hořké, přitom velmi úsměvné a současně velmi dojemné drama plné pocitově silných okamžiků, někdy ukrytých ve zcela banálních momentech. A ačkoli byl v tomto boji o Mary Poppins na první pohled vítězem spíš Disney, opravdu jím byla Miss Traverosvá. Zahořklá kyselá potížistka, odhodlaná bránit to jediné, na čem jí záleželo. Vzhledem k tomu, že disneyovka Mary Poppins existuje, nemusel jsem čekat, jak to dopadne. Mohl jsem se soustředit na osud filmové Pamely Traversové (je mi fuk, nakolik je autentický) a díky skvělému výkonu Emmy Thompsonové ho opravdu prožít. Její bolest i její boj. Ten proti Disneymu i ten vnitřní. Mohl jsem si vychutnat jak krok za krokem odhaluje proč ten boj vede, i to jak ustupuje, ale současně stoupá k hladině, láme okovy traumat, které jí tížily, aby se nakonec v dojemném premiérovém finále očistila. Zatímco Disney, ve výborném podání Toma Hankse, ač ji ukecal a získal svůj film, jako člověk prohrál, protože vše co řekl degradoval do roviny „řeknu cokoli, jen když dosáhnu svého a vydělám.“ Líbil se mi ten dvojznačný závěr, ve kterém sice všemocné studio dosáhne svého, poruší všechny své sliby, když pohádku ukrývající hluboce osobní drama znásilní do podoby kýčovitého muzikálu s animovanými tančícími tučnáky, ale současně je vítězstvím ženy, pro níž se fakt, že byla ve jménu zisku oklamána, stalo posledním krokem k osvobození. K tomu navíc výborný Paul Giamatti a působivě podané retrospektivní ohlednutí postupně odhalující hořké a bolestivé pozadí slavného pohádkového příběhu. Prožil jsem si každou minutu filmu a ani jedné nelitoval. ()

kaylin 

všechny recenze uživatele

Kritizovat film ze studia Walta Disneyho za to, že je moc moc uhlazený, že jede na jistotu, mi přijde naprosto imbecilní. Nereaguji na konkrétní komentář zde, ale na recenzi v Cinemě (opravdu za tyhle objevné věty někdo dostává peníze). Je to asi jako říkat, že Japonci mají šikmé oči. Ano, studio si jde svou cestou, ale prostě dostanete to, co čekáte. Příběh, který je laskavý, který velebí Walta Disneyho, ať už byl ve skutečnosti jakýkoli, příběh, který adoruje Disney jako značku. No a co? Tohle přesně tenhle film má dělat, dař se mu to a překvapivě je to i ve své délce více jak snesitelné. Navíc Tom Hanks je prostě výborný, i když pravda, Emma Thompson ho výrazně zastiňuje. Skvěle si sedli, já jsem dostal dávku emocí, které nejsou překvapivě podány až tak pateticky a klidně si tenhle film zase rád pustím. Tohle je přesně to, co od Disneyho čekáte. Krásná iluze toho, že i když je to kolem na hovno, aspoň na ty dvě hodiny může být líp. ()

Galerie (54)

Zajímavosti (16)

  • Prvý americko-britský film spoločnosti Walt Disney Company, na ktorom sa koprodukčne podieľalo a spolufinancovalo štúdio BBC Films. (odmocnina)
  • Emma Thompson (P. L. Travers) napísala scenáre a objavila sa vo filmoch o Nanny McPhee, ktoré boli taktiež o zázračnej opatrovateľke. (odmocnina)

Související novinky

Oscarové nominace 2014

Oscarové nominace 2014

16.01.2014

Dnes odpoledne vyhlásila Akademie filmového umění a věd (AMPAS) ústy své prezidentky Cheryl Boone Isaacs a herce Chrise Hemswortha nominace na Oscary pro letošní rok. O prvenství v počtu nominací … (více)

Poklekněte před studiem Disney!

Poklekněte před studiem Disney!

17.11.2013

Protože letos překoná rekord v celkových ročních kinotržbách. Dosavadní nejvyšší tržby (3,791 miliardy dolarů) dosáhlo studio v roce 2010 zejména díky miliardovým hitům Toy Story 3 a Alenka v říši… (více)

Bonnie a Clyde umřeli rukou Liama Neesona

Bonnie a Clyde umřeli rukou Liama Neesona

13.04.2013

Alespoň se nám to pokusí tvrdit dobové akční drama Highwaymen. Pokud Neeson kývne na nabídku, zahraje si slavného texaského rangera Franka Hamera, který údajně přežil víc jak 100 přestřelek, zabil… (více)

Reklama

Reklama