Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Eva Norová se vrací domů z penzionátu, protože její teta bude mít narozeniny a ona pro ni chystá překvapení. Ví, že nesmírně touží po návodu na vypěstování odrůdy růží, kterou vyšlechtil její soused, továrník Záhorský. Potíž je v tom, že teta se sousedy příliš nevychází, a tak si Eva usmyslí, že návod na „Záhorské růže“ ukradne. Pronikne do domu jako uchazečka o místo sekretářky a ke svému překvapení se tu setká se svým bratrem Michalem. Ten se po letech strávených v cizině vrátil domů a cestou se seznámil s dcerou továrníka Záhorského Eliškou. Ta se právě snaží uniknout plánům své matky, která chce za každou cenu oznámit její zasnoubení s přihlouplým Zdeňkem. Proto požádá Michala, aby se vydával za jejího snoubence, anglického hraběte. Už tak velký zmatek zkomplikuje továrníkův tajemník Jiří Kučera, ve skutečnosti doktor Jiří Novotný, jenž se do domu vetřel, aby se zmocnil drahocenného náramku své matky. Rázná paní Záhorská ho získala jako zástavu a odmítá ho vrátit. Je víc než jisté, že dům Záhorských čeká rušná noc. (TV Nova)

(více)

Recenze (324)

Mirokukii 

všechny recenze uživatele

Tak jestli tohle je z třicátýhodevátýho, tak já jsem čínskej bůh srandy. Ono to je totiž tak šílený, ujetý a střeštěný, až je to naprosto funky. Angličtina pana Nového, jakožto i pohybové nadání paní Gollové, je exelentní. "Políbit, ou jés." Viděno v rámci Challenge Tour Special - Filmový lov - červen 2015. ()

Snorlax 

všechny recenze uživatele

Martin Frič byl geniální režisér. V době, kdy se točily slátaniny typu kterak chudá služtička ke štěstí přišla, neb potkala bohatého muže, an se do ní vroucně zamiloval, dokázal natočit komedii, která baví i prapravnuky jeho současníků. Natočit s lehkosti a elegancí film podle senzačního námětu není zase tak jednoduché. Ale Frič to zvládl zcela bravurně. A k jeho mistrné režie se přidaly herecké výkony, za které by se daní umělci nemuseli rozhodně stydět ještě ani dnes. A nemíním tím jen výkony ústřední dvojice Gollová a Nový, ale pominu-li jako obvykle toporně deklamujícího Raula Schránila, všichni předvedli nadstandardní výkon. Dokonce i ten otřesný Schránil zde byl neporovnatelně lepší, než v jiných úlohách. A to, co předvedl Josef Gruss v roli Zdenka, by si zasloužilo speciální cenu. ()

Reklama

Bernhardiner 

všechny recenze uživatele

Když se daly dohromady osobnosti, jako Nataša Gollová, Oldřich Nový a Martin Frič, nemohlo vzniknout nic šaptného. Nataša Gollová je herečka, která se do těchto rolí hodí perfektně. Zatím jsem ji neviděl v žádném vážnějším snímku a upřímně si ji jako vážnou nedokážu dost dobře představit. Pochvalu však zasluhují i Zdeňka Baldová za roli flegmatické tetičky Pa a Josef Gruss za roli zmateného Zdeňka. Je to skvělá a inteligentní crazy komedie, kterých je v současné době tak strašlivě málo. Kam ten svět spěje, když se dnes ani pořádně nemůžeme inteligentně zasmát..100% ()

MIMIC 

všechny recenze uživatele

„Prosímtě, nemohl bys říct Klotildě, aby taky vypila nějaký kokteil a vyskočila oknem? Ne? To je škoda. Jdeš taky loupit? A určitě už dnes nepřídeš? Zaplať pánbůh, teď konečně mohu jít spát“ (bežná konverzácia bez mihnutia oka). Keď som film videl v detstve, zapamätal som si romantickú scénku s "vlahým letným večerom", psychopatologicky sa lesknúce oči perfídnej pani továrnikovej a "haló" ozývajúce sa zo všetkým strán. Dnes ma fascinuje skôr to, ako tvorcovia uplatnili excentrickosť (pre crazy komédiu nevyhnutnú) aj tam, kde si to divák hneď nevšimne. Rozkošná storočná babička (vo filme zvaná teta Pa) vyzerá ako z roku 1839 a je tak dokonale zladená s okolitým biedermeierovským nábytkom. Oslavuje síce mladícku šesťdesiatku, ale vyzerá na môj dušu najmenej na sto. Tieto báječné detaily a Raoul Schránil prispievajú k tomu, prečo ten film tak bezmedzne milujeme. ()

Stanislaus 

všechny recenze uživatele

"Já jsem měla totiž jednoho kanárka a ten se jmenoval Maníček a byl takhle malinký, ale chcípnul." Eva tropí hlouposti je názorným příkladem toho, že i v československé kinematografii máme kvalitního zástupce americké "ztřeštěné komedie", na čemž má největší podíl přirozeně vtipná a roztomilá Nataša Gollová, jejíž série držkopádů a vstupů oknem měla své zvláštní kouzlo. Příběhově nejde v podstatě o nic složitého, celé to stojí na hbitých dialozích a humorně podané akci, které je zde opravdu požehnaně. Ke konci film maličko ztrácel dech a postava Jiřiny Sedláčkové mi přišla vážně otravná, i tak se ale ve výsledku jedná o kvalitní a nadmírou vtipnou podívanou. "Evo, dítě, tobě se muselo něco strašného stát. - Jak to víš, teto Pa? - Protože jsi přišla dveřmi a ne oknem." ()

Galerie (13)

Zajímavosti (17)

  • Jde o jednu z prvních českých „crazy“ komedií. Dalším příkladem podobného typu komedie je například o rok starší Milování zakázáno (1938). (NinadeL)
  • Roli Evy původně dostala Adina Mandlová, ale přenechala ji Nataše Gollové, protože ta měla větší komediální vlohy. V té době byly nejlepšími kamarádkami. Když se Martin Frič dozvěděl, že místo Adiny Mandlové bude Evu hrát Nataša Gollová, strašně zuřil, bral to jako zradu a v té době skončilo jeho přátelství s Adinou Mandlovou. (marhan)

Reklama

Reklama