poster

Příliš mladá noc

  • Slovensko

    Príliš mladá noc

  • Velká Británie

    A Night Too Young

Drama

Česko / Slovinsko, 2012, 58 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Flakotaso
    ****

    Docela film podle mého gusta - mám rád tenhle koncept omezeného času a jednotného prostoru, tentokrát jedna noc a jeden byt. Omerzu výborně navozuje atmosféru zimní noci a informace nechává záměrně vyplynout jakoby mimoděk a jejich dořečení není důležité. Atmosféře pomáhá i skvělá Milotova kamera, která i ve zdánlivě banálním bytovém prostoru dokáže tvořit zajímavé kompozice. Herci dobře vybraní, bavil mě hlavně jeden z těch chlapců, Vojtěch Machuta. Pojarovi medvědi taky potěšili. Scénář sice pochopitelně občas drhne, ale mnohem méně, než jsem po zkušenostech s FAMU filmy očekával. A i když se může zdát, že je to bez pointy, poslední slova a poslední záběr to naopak hezky a smysluplně uzavřou.(31.1.2014)

  • Cimr
    ****

    Tři dospělí lidé v jednom panelákovém bytě; kdysi, kdesi; v noci, v níž se něco láme (,,Nejklidnější Silvestr za spoustu let, člověk neví, jestli nemá spíš mít strach z toho, jaký je všude klid."). Tři (resp. čtyři) lidé, jejich milostné hrátky a dva malí kluci, co to všechno jen pozorují. Náhodou? Schválně? Jejich přítomnost neustále diváka vytrhuje z klidu a nutí se ho ptát, co to má znamenat. Příliš mladá noc je film, který stojí a padá s navozením určité dekadentní mlhavé atmosféry. A tu se daří držet, snad jen příchod policisty mě příliš nepotěšil, i když umocnil absurdní vyznění filmu (nabízí se srovnání s požárníky, co přicházejí na návštěvu v díle Eugena Ionesca). Z mého pohledu ale trochu narušil intimní atmosféru mezi ústřední trojicí (pěticí), kterou mě bavilo sledovat - i díky angažování senzačních herců z mého milovaného ex-divadla Komedie Martina Pechláta s Jiřím Černým. Možná stálo za to nechat jen jejich příběh a film zkrátit tak na 40 minut, nedělat z něj celovečerák za každou cenu. Ale to je jen malá výtka, jinak je Příliš mladá noc (spolu s Aloisem Nebelem) příjemným příslibem, že se nová generace mladých filmových tvůrců už nespokojuje s křečí a trapností a hledá cesty ke svébytnému uměleckému vyjádření.(4.8.2012)

  • Anderton
    ***

    Potom, čo sa v nejakej českej relácii ohľadom prestavieb domov a bytov na čt vyhlásila vojna umakartovým jadrám, tak som myslel, že už v Čechách žiadne nie sú. Nakoniec ale režisér s architektom nejaký pôvodný byt našli. Možno tam bol aj nábytok z 80. rokov, možno nie. Nechcel by som, aby si v rámci nejakého festivalu začali zahraniční kritici a uvedomelejší diváci myslieť, že obrázky z tohoto filmu sú zrkadlom života vo východnom bloku. Pretože tieto postavy nie sú odrazom väčšinovej spoločnosti, sú to lúzri, ktorí sa jej zrejme vyhýbajú. Ale dobre. Scenáristom sú tlačení do nepravdepodobných situácií, ktoré sú ospravedlnené východzou myšlienkou týkajúcej sa problematických medziľudských vzťahov, hľadania niečoho, čo nám okolie neponúka a akýmsi smutným pohľadom nato, čo nás v budúcnosti dosť možno čaká, ak sme deti z podobných kruhov. Prečo nie. Katarzia by potom však mohla byť podstatne silnejšia.(2.10.2014)

  • Jufonka
    ***

    [47th KVIFF 2012] Příliš mladou noc jsem měla možnost vidět ve Varech, kde tím pádem následovala i diskuze s tvůrci filmu. Snímek na mě působil hned od začátku celkem sympaticky - nepřípomínal mi současné české filmy, které jsou všechny jak přes kopírák. Naopak jsem si při sledování vzpomněla na různé filmy z devadesátek, mezi kterými se sem tam najde nějakej dobrej snímek :-). 2 dvanáctiletí kluci hrajou dost dobře - btw. věděli jste, že představitelům je 15 let? Trochu problém jsem měla s hlavní hrdinkou, která mi nebyla sympatická. Zápletka filmu (dvě téměř děti se dostanou na večírek dospěláků) mi přišla fajn a originální. Jenže ten konec vyšel ve finále tak nějak do ztracena... A najednou byl celej ten fajn nápad v háji. Klidně to mohlo bejt i o 10-15 minut delší, kdyby tam bylo nějaký finále, rozuzlení, cokoliv.(12.7.2012)

  • Vančura
    ****

    Už trailer mě kdysi nadchnul natolik, že jsem zahořel film vidět. Pak jsem na to zapomněl a zhlédnul ho až po dvou letech v telce, což mu na působivosti nijak neubralo, spíše naopak - kdo ví, ale možná je to skutečně film, který se na velké plátno moc nehodí. Svou komorností a rafinovaným minimalismem jde po cestě, která nechce ohromovat osvědčenými triky zkušenějších filmařů. Přesto je to cesta naprosto suverénní - při sledování jsem ani na moment nepochyboval, že autor naprosto přesně ví, co chce sdělit a neomylně za tím jde, což na mě udělalo hluboký dojem. Ten byl dále umocněn celkovým tajemným odérem, jímž je celý film prostoupen - jednoduchý příběh vzbuzuje více otázek než odpovědí, vše nechává nedořečené, skryté, vícevýznamové a fragmentární - jako bychom sledovali pouze jednu sedminu z ledovce plujícího na vodě, a zbytek pod hladinou zůstával našim očím skryt. O sledovaných postavách téměř nic nevíme, film plyne zdánlivě odnikud nikam, korunován dvěma zneklidňujícími obrazy rodícího se požáru, závěr zůstává otevřený stejně jako počátek. Snad právě proto je PŘÍLIŠ MLADÁ NOC tak vzrušující podívanou - předkládané obrazy jsou ve své vágnosti otevřeny bohatým možnostem interpretace, jež klade velké nároky na diváckou zkušenost, pozornost a bezpředsudečnost. Bylo by se například možné ptát, zda je náhoda, že se představitelé dětských rolí podobali svým dospělým protějškům, nebo zda je rovněž náhoda, že je film dějově zasazen do noci po Silvestru, kdy se rituálně loučíme s jedním časovým úsekem a vítáme druhý. Už chápete, proč jsem psal, že nepochybuji o tom, že autor dobře věděl, jak a proč zde co dělá? Naprosto vše v tomto filmu zde má své místo, vše je nesmírně promyšlené a důkladně prokomponované s ostatními prvky v nedělitelnou jednotu. Proto ani nevěřím tomu, že by bylo možné tento - již tak krátký! - film ještě nějak zkrátit, jak by si přáli někteří nespokojení autoři ostatních komentářů. Toto je film pro diváky ochotné u filmu přemýšlet a aktivně se podílet na dotváření celkového tvaru filmové percepce, kterou tato neobyčejná podívaná skýtá. "Normální divák" uvyklý pasivně konzumovat předkládaný děj s vypnutým mozkem a očekávající obvyklou míru sexuální explicitnosti, situačního humoru a vypointovaných vtipných hlášek zde musí být logicky zklamán - nic z toho zde nenajdete, protože toto je na české poměry zcela mimořádný film, který je po mém soudu zcela nedoceněný. A který mě zcela pohltil, nadchnul a neuvěřitelně zaujal. Snad je to tím, že autor je můj vrstevník - možná i proto mi jeho film tolik sednul a oslovil. Nevybavuji si český film z posledních let, při jehož sledování bych měl tak intenzivní pocit zázračného talentu. (Mimochodem nádherná kamera a hudba!).(1.2.2014)

  • - Byt, ve kterém se většina snímku odehrává, tvůrci postavili ve studiu a aby byla atmosféra co nejreálnější, použili světlo pouze z reálných svítidel, které se používají v bytě, takže dosáhli autentické „panelákové“ atmosféry. (Zdroj: CinemArt)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace