Reklama

Reklama

Příliš mladá noc

  • Slovensko Príliš mladá noc (více)
Trailer

Příběh filmu Příliš mladá noc vypráví o dvou dvanáctiletých klucích, kteří se den po Silvestru náhodně ocitnou na zvláštní oslavě v bytě mladé dívky a ve společnosti dvou dospělých mužů. Děti se v bytě zapomenou, prožijí svoje první setkání s láskou a sexualitou, přestanou vnímat čas a neuvědomí si, že se po nich doma shánějí a pravděpodobně už je hledá policie. Intimní aktuální příběh syrově a autenticky nahlíží na současné partnerské vztahy, přičemž nekompromisně odkrývá jejich prázdnotu. Děti se ve filmu dostávají do situací, před kterými by měly být, alespoň podle našich společenských zvyklostí, chráněny. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (74)

Tom_Lachtan 

všechny recenze uživatele

Divný lidi v divnym městě, jejich motivace, vztahy a historii nezná nejspíš ani autor scénáře a do toho dva dvanáctiletí kluci, kteří to vše pozorují... Mňo... Předpokládám, že bengálští tygři jsou indy mořeni nějakým vysoce sofistikovaným způsobem, k moření diváka nejspíš stačí film, který pořád křičí "jsem art! Jsem ART!! JSEM ART!!!," tenhle má naštěstí tu výhodu, že je alespoň zajímavý, má zajímavou ženskou postavu a hlavně trvá jenom hodinu, takže stále zůstává relativně zábavným, místo aby sklouzl do přílišně natahovaného bahna nudy a ničeho. Ovšem za neexistenci začátku a pořádného konce bych tvůrce lámal v kole pro obveselení veřejnosti. ()

ajuska 

všechny recenze uživatele

Brzy je jasné, že o dva dvanáctileté kluky tu vůbec nejde. Ti jsou jen pozorovateli toho, jak hrozně se k sobě chovají postavy dospělých - ubližují si, bojují o moc..., jenže divákovi nikdo absolutně nevysvětlí jejich motivaci. Ve scénáři chybí jakýkoli náznak toho, co se mezi nimi dřív stalo, jaký mají vztah a o co jim všem vlastně jde. Kvůli tomu film působí jako plácnutí do vody, provokativní výkřik, ale bez pointy. Škoda, protože technicky to na absolventský film rozhodně není špatné. ()

Reklama

Radko 

všechny recenze uživatele

Dnešná akože rodina. Nechýbajú odcudzené deti, vyjavene sledujúce manipulatívne libidózno - závislácke hry dospelých, náhradná matka rodu hnaná pudom, ukojacim pravú materskú túžbu. Polícia v úlohe spovedajúceho sa člena štátnej mašinérie, tiež len človeka so svojimi slabosťami. Deti sa snažia napodobniť správanie dospelých, pijú, hulia a potom zvracajú. Dospelí sa podvádzajú, po uspokojení rušia krátkodobo účelovo vytvorené vzťahy, mladšie generácie majú v sebe neuhasiteľnú snahu všetok tento emočne studený bordel plný podvodov a povrchosti jednoducho zapáliť. Nie zlé, len tak chladne a emocionálne studeno pôsobiace ako typológicky zvolená familiárna societa, náhodne dočasne združená akoby rodina, ktorú film popisuje. Aj s "nádejou" do budúcnosti, že všetko bude ako doteraz. ()

Vančura 

všechny recenze uživatele

Už trailer mě kdysi nadchnul natolik, že jsem zahořel film vidět. Pak jsem na to zapomněl a zhlédnul ho až po dvou letech v telce, což mu na působivosti nijak neubralo, spíše naopak - kdo ví, ale možná je to skutečně film, který se na velké plátno moc nehodí. Svou komorností a rafinovaným minimalismem jde po cestě, která nechce ohromovat osvědčenými triky zkušenějších filmařů. Přesto je to cesta naprosto suverénní - při sledování jsem ani na moment nepochyboval, že autor naprosto přesně ví, co chce sdělit a neomylně za tím jde, což na mě udělalo hluboký dojem. Ten byl dále umocněn celkovým tajemným odérem, jímž je celý film prostoupen - jednoduchý příběh vzbuzuje více otázek než odpovědí, vše nechává nedořečené, skryté, vícevýznamové a fragmentární - jako bychom sledovali pouze jednu sedminu z ledovce plujícího na vodě, a zbytek pod hladinou zůstával našim očím skryt. O sledovaných postavách téměř nic nevíme, film plyne zdánlivě odnikud nikam, korunován dvěma zneklidňujícími obrazy rodícího se požáru, závěr zůstává otevřený stejně jako počátek. Snad právě proto je PŘÍLIŠ MLADÁ NOC tak vzrušující podívanou - předkládané obrazy jsou ve své vágnosti otevřeny bohatým možnostem interpretace, jež klade velké nároky na diváckou zkušenost, pozornost a bezpředsudečnost. Bylo by se například možné ptát, zda je náhoda, že se představitelé dětských rolí podobali svým dospělým protějškům, nebo zda je rovněž náhoda, že je film dějově zasazen do noci po Silvestru, kdy se rituálně loučíme s jedním časovým úsekem a vítáme druhý. Už chápete, proč jsem psal, že nepochybuji o tom, že autor dobře věděl, jak a proč zde co dělá? Naprosto vše v tomto filmu zde má své místo, vše je nesmírně promyšlené a důkladně prokomponované s ostatními prvky v nedělitelnou jednotu. Proto ani nevěřím tomu, že by bylo možné tento - již tak krátký! - film ještě nějak zkrátit, jak by si přáli někteří nespokojení autoři ostatních komentářů. Toto je film pro diváky ochotné u filmu přemýšlet a aktivně se podílet na dotváření celkového tvaru filmové percepce, kterou tato neobyčejná podívaná skýtá. "Normální divák" uvyklý pasivně konzumovat předkládaný děj s vypnutým mozkem a očekávající obvyklou míru sexuální explicitnosti, situačního humoru a vypointovaných vtipných hlášek zde musí být logicky zklamán - nic z toho zde nenajdete, protože toto je na české poměry zcela mimořádný film, který je po mém soudu zcela nedoceněný. A který mě zcela pohltil, nadchnul a neuvěřitelně zaujal. Snad je to tím, že autor je můj vrstevník - možná i proto mi jeho film tolik sednul a oslovil. Nevybavuji si český film z posledních let, při jehož sledování bych měl tak intenzivní pocit zázračného talentu. (Mimochodem nádherná kamera a hudba!). ()

castor 

všechny recenze uživatele

V koprodukci České televize? To se naše veřejnoprávní médium pěkně vyznamenává. Protože tohle byla doslova luxusní oslava Silvestru v autentické „panelákové“ atmosféře. Dokážu pochopit, že právě na navození určité atmosféry tenhle kousek sází, jenže alespoň nějaké informace bych potřeboval. Vše je otevřené, za vzrušující nebo zajímavé to ale opravdu nepovažuju. To bych přece mohl na ulici deset minut natáčet psa, jak olizuje hovno, a nechal bych otevřené bohaté možnosti interpretace!! Snímek absolventa FAMU z Lublaně představí povolnou buchtu, dva chlapíky, dva dvanáctileté kluky a strážníka. Hoši pozorují svět dospělých a je jim ouvej. Dramaturgicky nezvládnuté, herecky slaboučké. Nejsem pasivní divák, ale tohle bylo příliš. „Jdu nakoupit, je něco potřeba?“ – „Venku je hezky!“ – „To je, mám koupit kromě pečiva i šunku?“ – „Pepa spadl!“ Rozumíte? Že ne? Nedivím se. Příště si radši nechám vystřílet mozek nějakou americkou přímočarou podívanou. ()

Galerie (12)

Zajímavosti (2)

  • Byt, ve kterém se většina snímku odehrává, tvůrci postavili ve studiu a aby byla atmosféra co nejreálnější, použili světlo pouze z reálných svítidel, které se používají v bytě, takže dosáhli autentické „panelákové“ atmosféry. (Zdroj CinemArt)

Reklama

Reklama