Reklama

Reklama

Metro Manila

(festivalový název)
  • Velká Británie Metro Manila
Trailer 2

Obsahy(1)

Z nedostatku finančních prostředků k zajištění kvalitního výsevu rýže na příští rok, rozhoduje se zoufalá rodina pro odchod do města, kde, jak doufá, dokáže přežít snáz než na venkově, sužovaném chudobou a nedostatkem pracovních příležitostí. V pracovním centru v Quezon City je rodina oslovena bytovým prostředníkem, v jehož moci je rodině pronajmout levné ubytování. To si ovšem bere všechny zbývající rodinné úspory. Oscar Ramirez (Jake Macapagal) se hned druhého dne vydává za prací, zatímco jeho žena Mia (Althea Vega) a Angel (Erin Panlilio) jsou rázným způsobem městskými pracovníky vyprovozeni z bytu a ponecháni na ulici. V jejich silách není nic většího, než nalezení postačujícího přístřeší v podobě slumu Tondo, nacházejícího se na severu města, v němž jen krátce nato potkávají obyvatele sousedních prostor Charlieho (Mailes Kanapi). Ten Miae přihazuje nabídku barmanky v zaběhnutém podniku, v němž si dokáže přijít k sumě, dostatečně pokrývající náklady na ní i její dceru. Její problémy se ale zvětšují v okamžiku, kdy ji vyšetřující lékař během preventivní lékařské prohlídky oznamuje příznaky počátečního těhotenství. A zatímco je dvojice schopná se o sebe postarat přinejmenším na dobu nejbližší budoucnosti, Oscar nachází příležitost v pracovní nabídce ozbrojeného přepravce cenin, přepravovaných obrněnými transportéry. Jeho pracovním partnerem je Douglas Ong (John Arcilla), který i přes funkční rodinné zázemí čas od času navštěvuje utajovanou milenku. Oscar mu pomáhá jeho aférky zakrývat. S postupujícím časem se dvojice přátelí, Oscar je dokonce pozván na rodinou sešlost a poprvé po dlouhé době se cítí být spokojeným; s rodinou se stěhuje do malého bytu v severní části města. A konečně cítí jakési zadostiučinění veškeré své snaze o zajištění budoucnosti celé rodiny, když v tom se jen krátce nato stává z jejich společných snů pravá noční můra. Rodina je postavena před složitou situaci, která ji může stát úplně všechno, co doposud dokázala vybudovat. (Conspi)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (188)

JASON_X 

všechny recenze uživatele

Zapomeňte na líbivého a přeceňovaného Slumdog Millionaire, protože Metro Manila je proti němu syrovější než tatarák proti pečeným žebírkům. Ovšem společného přece jen něco mají - opět se jedná o asijský film o Asiatech... natočený bělochy. Ale tentokrát se to povedlo na sto procent a já mám silný pocit, že jsem si kus života prožil v manilských ulicích, tak je totiž v tomhle směru film přesvědčivý. Ale není to "jen" existenciálně tíživé sociální drama, navíc je děj opepřen skvělou kriminální zápletkou, do jisté chvíle dost podobnou americkému Training Day, ale potom už.... Jsem nadšen a divácky maximálně ukojen. ()

castor 

všechny recenze uživatele

Sociálně tíživé, mistrně vyprávěné, depresivně laděné. Závěr mi nejprve přišel uspěchaný, ale jakmile vyplavala pointa, začal jsem se rozhodovat mezi čtyřmi a pěti hvězdami. Což je u mě prakticky filmový svátek. Nakonec to emočně nedolehlo tak moc, jak bych si přál. I tak je ale drsný příběh o odvráceně tváři velkoměsta tím kouskem, který se nebudu bát doporučovat. Britský tvůrce výborného Cashbacku Sean Ellis zakomponoval do příběhu i čistě existenciální rozměr, od něhož se odvíjí reflexe smysluplnosti bytí v nehostinném světě. Sofistikovaný kousek je formálně dokonalý, rodina mlčky se proplétající městem působí naprosto tíživě strhujícím dojmem. Tvůrci přidali přesný výběr herců, zvuk, hudbu. Originálně tragické!! ()

Reklama

Radek99 

všechny recenze uživatele

Ta neuvěřitelná umělecká metamorfóza, kterou předvedl britský režisér Sean Ellis, je opravdu fascinující, vždyť se od svého celovečerního debutu v podobě originálního romanticko-filosofického snímku Cashback přes hororově laděný thriller Střepy v hlavě dostal k sociálnímu dramatu z třetího světa, který je natočen tak sofistikovaně, že mezi ním a předchozími snímky je naprosté pojítkové prázdno. Neboť z Evropana se nějakým uměleckým zázrakem stal Asiat. Sean Ellis se doslova ponořil do Manily a natočil filipínský snímek filipínštěji než mnohý místní režisér, jeho filipínští mu zjevně rozumějí. Kdybych si předem nevytipoval tenhle film coby další z počinů originálního britského tvůrce, ani by mne nenapadlo, že to není reálná asijská produkce. Sean Ellis svou tvorbu zakládá na skvostné vizuální a cizelované formální stránce, tak vypadaly oba jeho artově pojmuté předchozí filmy, což zvolna postupující příběh z filipínské metropole převrací na hlavu, neboť tentokrát vsadil Ellis na úspornost. Víc než dokonalá je mizanscéna, silný vjem autenticity, místy mající až sílu dokumentu (rodina proplétající se v průvodu městem etc.), tíživý sociální rozměr, obratně vypreparovaný narativ heist filmů, vynikající naléhavá kamera (plus vjem barevné špíny Manily), civilní herecké výkony, typově naprosto přesný výběr herců a jejich vedení, velmi dobře zvládnutá zvuková stránka a především pak podmanivá hudba (záběry opancéřované dodávky jedoucí městem staticky snímané zezadu mají až jakousi magickou atmosféru a připomněly mi nejeden slavný artový film). Zprvu sociální drama (s instinktivním pocitem naléhavosti), které se po chvíli vyvíjí jako filipínská variace Tropa de Elite, posléze ale (možná ke škodě věci) odbočí ke klasickému kriminálnímu motivu, kterého se drží až do svého závěru. Ten má ovšem silný přesah a když se všechny vjemy složí, divákovi zhořkne tohle filmové poznání Filipín v pocit, že ,,tahle země není pro starý"... a možná ani pro mladý... Velkolepě humanistický, leč zároveň až nesnesitelně tragický film. Jestliže se o nějakém současném tvůrci dá prohlásit, že je skutečně originálním, pak to po tomhle sociálně tíživém filmu bezezbytku platí o Seanu Ellisovi... ()

Morholt 

všechny recenze uživatele

On je rozdíl přijít ze Zadní Lhoty do Prahy a z rýžového pole do Manily. Zatímco v Praze burana překvapí zejména ceny piva na Staromáku (při odborářských demonstracích běžný jev) potažmo vlak. co jezdí pod zemí, tak v Manile je to třeba tekoucí voda či byt v dezolátním stavu, který je pro obyčejného filipínského farmáře vrcholem luxusu. No a taky tu máme kriminalitu. Jak tu legální, tak tu nelegální. Zatímco leckterý přivandrovalý vidlák zná i po několika dnech v našem hlavním městě šlapku jen z televize a dealera nepozná ani kdyby mu to psaní s peřím cpal pod nos, tak v Manile je tohle na denním pořádku a je takřka umění se nenechat tímhle prostředím semlít. A přesně o tom Metro Manila je. Aby Oscar a jeho rodina přežili, nezbývám jim, než se potopit do špíny, ze které moc často cesta ven nevede. Ellisův třetí projekt a zase je to něco jiného. Sociální thriller z Filipín mi sice dlouho neznělo moc lákavě, ale po dlouhém odpírání jsem si film pustil a nemohu litovat. Docela jsem zvědavý, s čím přijde režisér příště.75% ()

easaque 

všechny recenze uživatele

-5* Opravdu výjimečný film svou přirozenou a surovou atmosférou, která přibližuje nejen exotickou filipínskou lokaci, ale hlavně beznaděj poctivých lidí bez prostředků avšak se snahou se domoci aspoň nějakého živobytí. Podobných filmů je více, ale tenhle je hodně sugestivní a příběh udržuje v napětí až do (ne)překvapivého konce. A hlavně nutí přemýšlet i po skončení… Vlastně není mu co vytknout a v tomhle případě jsou drobné nedostatky zapomenuty – jasných 5 hvězdiček. [ PŘÍBĚH: 3 /// ATMOSFÉRA: 2 /// TEMPO: 1 /// ORIGINALITA: 2 /// NÁLADA: 0 /// ART: 0 /// STYL: 1 /// CASTING: 3 (3*MAX) ] ()

Galerie (20)

Zajímavosti (2)

  • Snímek se natáčel v roce 2011 výhradně v lokacích metropolitního regionu hlavního filipínského města Manily. Filmový štáb byl spolu s hereckým obsazením tvořen výhradně Filipínci. I z toho důvodu je originální znění filmu v filipínském jazyce. (Conspi)

Související novinky

Britský filmař se pokouší o atentát

Britský filmař se pokouší o atentát

15.02.2015

Jeho krátkometrážní Cashback byl nominovaný na Oscara. Nedoceněný londýnský horor Střepy v hlavě skoro nikdo neviděl. Aby mohl natočit Metro Manila, zastavil vlastní dům. Ale vyplatilo se, film… (více)

Ostrovní tvůrci mají napilno

Ostrovní tvůrci mají napilno

02.02.2014

Hned několik slibných filmů od současných renomovaných britských tvůrců nabírá lákavé ohlasy ve festivalovém oběhu a další projekty se připravují. Udělejme si stručné shrnutí. Sean Ellis byl… (více)

Reklama

Reklama