Režie:
Ned BensonScénář:
Ned BensonKamera:
Christopher BlauveltHudba:
Son LuxHrají:
James McAvoy, Jessica Chastain, Bill Hader, Ciarán Hinds, Isabelle Huppert, Viola Davis, Jess Weixler, Nina Arianda, Marta Milans, Wyatt Ralff (více)Obsahy(1)
Režisér a scenárista Ned Benson natočil najednou dva filmy vyprávějící jeden a ten samý příběh, příběh dvou mladých lidí, Conora a Eleanor. Prožívají opravdovou lásku a štěstí. Společný život a radost z něj ale nečekaně protne osobní tragédie, na kterou nebyli a ani nemohli být připraveni. Jejich do té chvíle pevný vztah se v tom okamžiku hroutí. Conor a Eleanor na stejnou událost reagují pro ně nečekaně odlišným způsobem. Jsou zmatení, cítí se být druhým nepochopení a opuštění. Ve filmu Zmizení Eleanor Rigbyové: On, věnovaném především subjektivnímu pohledu Conora, sledujeme jeho usilovnou snahu spojit se s Eleanor, překonat vzájemné odcizení a společně obnovit jejich dříve tak intenzivní lásku. Ve druhém snímku a zároveň tomtéž příběhu, Zmizení Eleanor Rigbyové: Ona, pak pozorujeme Eleanor, která se snaží překročit trosky zničeného vztahu a svým odchodem z něj najít sama sebe a ztracenou životní rovnováhu. (CinemArt)
(více)Videa (5)
Recenze (86)
Tak jestli jsem si říkal, že ten předchozí dnes odkoukaný japonský snímek Tennen kokekkô nebyl nic úchvatného, oproti tomuto kousku jde o geniální a oskarový počin! Tolik blbých a prázdných keců i scén už jsem v žádném filmu dlouho neviděl, vydržel jsem hodinu jen díky tomu, že jsem se mezitím věnoval i jiným činnostem. Chápu sice kam režisér mířil, ale ono to chce taky zpracovat tak, aby se na to dalo dívat - samotná myšlenka jaksi nestačí. V jedné věci však film vysloveně vyniká - dokázal mne na 100% přesvědčit, že ho nechci nikdy v životě vidět z druhého či společného pohledu. Fujtajbl... ()
Ze začátku jsem se bála, že jsem nevhodně zvolila pořadí v jakém se na tyhle "doplňující se" filmy podívám. Nejdřív jsem viděla objektivní "Them". Přiznávám, že mi trochu vadilo, že toho "vím tolik" že vím co se děje (alespoň částečně) i z druhého úhlu pohledu a že vím co se bude (alespoň přibližně) dít dál. Pak jsem se přes to nějak přenesla, ale pokud jste teď přišli k tomu, že se chystáte pustit si jeden z těhle filmů, tak doporučuji začít jednou ze subjektivních verzí příběhu, pak tu druhou a onen objektivní si případně nechat až na konec. Protože platí od všeho trochu od ničeho pořádně- tak mi ted po vidění Him připadá Them trochu navíc a o ničem, takže zas na druhou stranu asi by mě to zklamalo, kdybych se na Them koukla až potom. Došla jsem k tomu, že Them pravděpodobně bude prostě "navíc" a že to chce vidět spíš ty subjektivní verze. (Her jsem ale zatím neviděla). Co se týče zpracování, opakovala bych to, co už jsem psala u Them i když možná tady vše působí trochu míň umělecky a trochu víc syrově. Him se mi určitě líbilo víc, ale zase ne o tolik, abych dala vyšší hodnocení. ()
Díky skvělému výběru charismatických herců se tvůrcům podařilo, že z páru chce on koukat hlavně na její verzi "příběhu", a ona zase na tu jeho. Osobně sice netuším, kdy uvidím JI, ON mě ale příjemně překvapil svým papírem nešustícím chováním. Uvítal bych nicméně více hudby a klidně i celkové sledování delšího časového úseku při zachování stejné stopáže. Je navíc velmi příjemné, že ON funguje jako zcela samostatný snímek, a kdyby v kině momentálně neřádila Batmanova manželská očista a v bedně McNultyho otáčení se za prdýlkama, šel bych o hvězdu výš. P.S. Co furt sakra všichni mají s těma botama v posteli? Hrůza. ()
|| Scenár: Ned Benson | Hudba: Son Lux | Distribúcia: The Weinstein Company | Štúdio: Division Films, Dreambridge Films, Myriad Pictures, Unison Films | Rozpočet: 3 milióny $ | Tržby: 985,007 $ | Ocenenia: - || Obyčajné drama o trošku divnom páru. Má to svoje kúzlo (hlavne ak to človek vidí ako prvý kus), i pekné zábery. Čakal som nejakú prepracovanejšiu psychológiu postáv, takto to bola len precízna prechádzka na pár dní do života dvoch mladých ludí. 50% | Atlas Praha, 7.11.2014 | ()
Nenapadá mě, co bych tomu vytknul, avšak mě to z nějakého důvodu nesedlo. Nápad s dvěma filmy jako s dvěmi subjektivními pohledy (on+ona) nepovažuju za nejšťastnější. Byl jsem na čsfd projekci a po zhlédnutí verze „on“ už jsem tak nějak neměl sílu, celé si to zopakovat z jejího pohledu. Ačkoliv nepochybuji, že kvality to mělo stejné, tak já už jsem zkrátka neměl důvod si celý ten příběh vyslechnout znovu. Vím, že tohle není jen o tom ději samotném ale spíše o vnitřních pocitech člověka. Já ale asi holt nejsem cílová skupina. ()
Galerie (18)
Zajímavosti (2)
- Do hlavní mužské role byl původně obsazen Joel Edgerton, ale nakonec byl přeobsazen Jamesem McAvoyem. (kedl)
Reklama