Režie:
Ned BensonScénář:
Ned BensonKamera:
Christopher BlauveltHudba:
Son LuxHrají:
James McAvoy, Jessica Chastain, Bill Hader, Ciarán Hinds, Isabelle Huppert, Viola Davis, Jess Weixler, Nina Arianda, Marta Milans, Wyatt Ralff (více)Obsahy(1)
Režisér a scenárista Ned Benson natočil najednou dva filmy vyprávějící jeden a ten samý příběh, příběh dvou mladých lidí, Conora a Eleanor. Prožívají opravdovou lásku a štěstí. Společný život a radost z něj ale nečekaně protne osobní tragédie, na kterou nebyli a ani nemohli být připraveni. Jejich do té chvíle pevný vztah se v tom okamžiku hroutí. Conor a Eleanor na stejnou událost reagují pro ně nečekaně odlišným způsobem. Jsou zmatení, cítí se být druhým nepochopení a opuštění. Ve filmu Zmizení Eleanor Rigbyové: On, věnovaném především subjektivnímu pohledu Conora, sledujeme jeho usilovnou snahu spojit se s Eleanor, překonat vzájemné odcizení a společně obnovit jejich dříve tak intenzivní lásku. Ve druhém snímku a zároveň tomtéž příběhu, Zmizení Eleanor Rigbyové: Ona, pak pozorujeme Eleanor, která se snaží překročit trosky zničeného vztahu a svým odchodem z něj najít sama sebe a ztracenou životní rovnováhu. (Cinemart)
(více)Videa (5)
Recenze (86)
Rozhodne sa o žiadnu revolúciu nejedná... Nevedel som sa zbaviť podozrenia, že tu ide iba o to, ako vytiahnuť divákom z peňaženky viac peňazí...a krátka stopáž, ale pritom relatívna zdĺhavosť oboch filmov ma v tom iba utvrdzovala ... v polovici mi síce napadlo možné ospravedlnenie – že mať tú látku v jedinom filme, mal by som svoj pohľad definitívne určený režisérovým výberom, kým takto môže rozličnosť zážitku závisieť silne od toho, v akom poradí si ich človek pozrie... aké pocity to v ňom vzbudí najskôr a čo dopĺňa neskôr... Lenže poradie, v ktorom si každý divák tie filmy pozrie v určitom poradí aj tak už nikdy nezmení... Zmysel by mohol byť teda v tom - ale bolo by to zase príliš generalizujúce - že si každý najskôr pozrie verziu svojho pohlavia a potom druhý film, aby si uvedomil, ako to vnímajú tí druhí... čo je zase znemožnené situáciou, v ktorej sa pár ocitol. Strata dieťaťa mi zabránila vidieť v ZMIZNUTÍ ELEANOR RIGBY nejakú všeobecnejšiu, univerzálnejšiu výpoveď. Kto príde o dieťa, nikdy už nebude ako iné páry, bez ohľadu na to, či ich to definitívne spojí, alebo navždy odcudzí... a táto výnimočnosť ich situácie mi iba pridala k dojmu nevyužitosti celého konceptu.. s výnimkou hereckých výkonov, samozrejme a pôsobivého hudobného doplnenia, ktoré boli jednoducho skvostné sledovať a v ich náladách sa utápať... ()
Díky skvělému výběru charismatických herců se tvůrcům podařilo, že z páru chce on koukat hlavně na její verzi "příběhu", a ona zase na tu jeho. Osobně sice netuším, kdy uvidím JI, ON mě ale příjemně překvapil svým papírem nešustícím chováním. Uvítal bych nicméně více hudby a klidně i celkové sledování delšího časového úseku při zachování stejné stopáže. Je navíc velmi příjemné, že ON funguje jako zcela samostatný snímek, a kdyby v kině momentálně neřádila Batmanova manželská očista a v bedně McNultyho otáčení se za prdýlkama, šel bych o hvězdu výš. P.S. Co furt sakra všichni mají s těma botama v posteli? Hrůza. ()
JEHO verzi jsem naštěstí zhlédla jako první, a to jsem pocitově chtěla automaticky začít s NÍ. Hrozně se mi líbilo, že každý prožíval a vnímal události jinak. Bylo to krásně reálné, dokázala jsem se vcítit a pochopit každého z nich. Jessica i James hrajou perfektně, jejich zamilovanost jim prostě musíte uvěřit. V JEHO verzi tápete, co se vlastně stalo, co byl důvod k jejich odcizení. Film vám to pomalu odkrývá. V JEJÍ verzi se pak dovysvětlí další věci, nad kterými jste si lámali hlavu. Závěrečná skladba z JEHO verze je naprosto úžasná. V JEJÍ verzi už není tak sugestivní. Ty drobnosti, ve kterých se verze lišily, mě hrozně bavily. A během obou snímků jsem se ani jednou nenudila. (Jeho začátek velmi vtipně připomínal Fincherovu Zmizelou; i kdyz tohle bylo první takže je to spíš naopak). Ve Varech jsem tento film vyloučila z Must See seznamu, teď na podzim mě však k němu něco přitáhlo a já nelituji. ()
První půlka dvojfilmu The Disappearance of Eleanor Rigby, a to z pohledu Conora (James McAvoy). Nemůžu vytknout nic hereckým výkonům, vše je dosti realistické, ale to může být někdy kamenem úrazu. I když se na plátně odehrávají emoce, mně to přišlo jaksi chladné a odosobněné. Možná to byl záměr - jakýsi pohled na JEHO vnímání, ale to mi nestačí. All the lonely people... Where do they all come from? ()
Nenapadá mě, co bych tomu vytknul, avšak mě to z nějakého důvodu nesedlo. Nápad s dvěma filmy jako s dvěmi subjektivními pohledy (on+ona) nepovažuju za nejšťastnější. Byl jsem na čsfd projekci a po zhlédnutí verze „on“ už jsem tak nějak neměl sílu, celé si to zopakovat z jejího pohledu. Ačkoliv nepochybuji, že kvality to mělo stejné, tak já už jsem zkrátka neměl důvod si celý ten příběh vyslechnout znovu. Vím, že tohle není jen o tom ději samotném ale spíše o vnitřních pocitech člověka. Já ale asi holt nejsem cílová skupina. ()
Galerie (18)
Zajímavosti (2)
- Do hlavní mužské role byl původně obsazen Joel Edgerton, ale nakonec byl přeobsazen Jamesem McAvoyem. (kedl)
Reklama