Režie:
Jean-Luc GodardScénář:
Jean-Luc GodardKamera:
Raoul CoutardHudba:
Martial SolalHrají:
Jean-Paul Belmondo, Jean Seberg, Jean-Pierre Melville, Jean-Luc Godard, Richard Balducci, Jean-Louis Richard, Roger Hanin, Jean Douchet, Philippe de Broca (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Frajerský zlodějíček se na útěku před policií poflakuje ulicemi Paříže dokud nepotká krásnou Američanku... Mladičký Jean-Paul Belmondo v hlavní roli filmového debutu režiséra Jeana-Luca Godarda, v němž se poprvé objevila vzpoura proti konvencím a touha po tvůrčí i osobní svobodě a otevřel tak novou kapitolu dějin kinematografie. Režisér Godard svým celovečerním debutem vstoupil přímo do dějin světové kinematografie a definitivně stvrdil filmové hnutí Nové vlny. Jeho pastiš filmových žánrů zní literaturou, výtvarným uměním, filosofií i noirovým filmem, ale především zní energií a vzmachem šedesátých let. Godard posílá na osudový běh Paříží rebela, který navzdory všem a všemu neúprosně spěje ke svému konci. Godard je anarchista a stejně jako jeho hrdina překračuje pravidla, zažitá klišé a všechna očekávání. (Česká televize)
(více)Diskuze
2 ** Po dlouhém odkládání jsem si dnes tenhle prastarý film pustil s jistými pochybnostmi, ovšem i s očekáváním - fotky kolem filmu vypadají krásně a lákavě. Nedalo se. Dialogy jsou tak stupidní, že...chtěl jsem sledování přerušit, ale zbytek obecenstva trvalo na tom, že to dokončíme. Musím ovšem přiznat, že fr.nová vlna v sobě nese předzvěst české nové vlny a s ní hl.představitele p.Formana,jehož filmům jsem nikdy nepřišel na chuť. Asi jsem příliš konzervativní, připadají mi tyhle filmy jako blábol...to už je lepší číst si Morgensterna a třeba jeho "košilelá" takový blábol aspoň hezky zní nebo Bretonův manifest surrealismu, tam aspoň vím, že mohu očekávat nesouvislé tlachání.
Belmondo a Seberg jsou sice krásní, hudba taky skvělá, ale dialogy umělé - nevěřila jsem jim tu jejich "lásku" ani na chvíli. Pseudoumělecký film, který víc než jednou vidět nemusím.
Nádherná Seberg, skvělý Belmondo, ale dialogy jako z brazilského seriálu.
Pro mě nejpůsobivější scéna když se Jean Seberg prochází po bulváru a prodává noviny a Belmondo se k ní připojí.Točeno ruční kamerou a do toho ta hudba - nádhera.