Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Saeki Kentaró pořád ne a ne udělat přijímací zkoušky na práva, a tak netuší, co dál dělat. Má starší sestru Keiko, která je spisovatelkou na volné noze. Ti dva spolu začnou pátrat po informacích o jejich dědečkovi Mijabem Kjúzóovi, který patřil ke speciální jednotce během 2. světové války. Byl to člověk, který se bál smrti a lpěl na životě, tak proč dobrovolně vstoupil ke speciálním jednotkám? Krok za krokem Kentaró a Keiko odhalují pravdu, která byla 60 let pohřbená. (Zíza)

(více)

Recenze (23)

gogo76 

všechny recenze uživatele

Japonci takmer siahli k dokonalosti. Príbeh japonského letca je natočený trocha z iného pohľadu, na aký sme boli zvyknutý prevažne z dokumentov. Muži ochotný zomrieť boli často zfanatizovaný, pobláznený, prípadne stratili vo vojne svojich blízkych a prevážila túžba po pomste. A fakt sa nenašiel medzi tými odhodlanými samovrahmi nikto, kto zapochyboval o zmysle takejto smrti? Pochybovať preto, že doma nieto blízky čaká a má pre koho žiť? Ja verím, že ich bolo viac, ale rozhodli sa tak ako sa rozhodli...Všetky letecké scény sú úžasné, nádherne a prehľadne natočené a môžem ich smelo zaradiť medzi to vôbec najlepšie, čo sa v oblakoch natočilo. Výborne rozbehnutý príbeh krásne dopĺňajú nádherné akčné scény a letecké súboje. Škoda, že útok na Pearl Harbour nedostal pár minút navyše. Naopak tesne pred koncom začína byť film zbytočne zdĺhavý a snaží sa brnkať divákovi na city. V týchto miestach by som film určite skrátil. Záver je však opäť nádherný. Prelet ponad mesto ma až tak neznechutil ako poniektorých, ale záverečný nálet na loď tesne nad oceánom, to je paráda a dal som si to niekoľkokrát po sebe. Tá hudba, to odhodlanie v očiach...krásny záver. Najlepší možný. Na záver trailer. Trochu skrátiť, pridať jednu poriadnu leteckú bitku a dal by som plný počet. Takto "iba" 80%. ()

Frajer42 

všechny recenze uživatele

Já vám nevím, ale zřejmě jsem k plnohodnotnému docenění tohoto filmu málo žlutý a skrývám v kalhotách příliš velkou výbavu. Mám takový pocit, že tuhle hru na city si Japonci vytvořili čistě pro sebe. Všudepřítomný pokus zabrnkat na city končil v mém případě těžkým nezdarem. Takže v čem možná někdo měl to štěstí vidět protiválečné srdcervoucí drama, tak já viděl pouze přehlídku zajímavých letadel a podle toho i hodnotím. Nehledě na to, že mám velký problém s rozeznáváním šikmookých tváří a tady skoro každou dokonce hráli dva herci (mladý a starý), takže jsem měl často velké problémy identifikovat, kdo je vlastně kdo. Závěr filmu poté sklouzl v neskutečný kýč, to musí uznat i ten, komu se do té doby film líbil. ()

Reklama

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

Japonský Tmavomodrý svět, který se po vynikající (sympaticky podvratné, protiválečné a humánní) první polovině zlomí v nacionalistické melodrama nabubřele oslavující ty pravé staromilské japonské hodnoty. Což by nemuselo nutně vadit, kdyby to nebylo umocněno ad absurdum lacině apelující linií ze současnosti (předfinální scéna přeletu je ve své prvoplánové směšnosti čiročiré zlo), potácející se odnikud nikam skrze dějový oblouk, u kterého je od samého počátku jasné kudy, jak, k čemu i komu to celé směřuje a přitom je této lince nepochopitelně věnováno snad ještě více prostoru než oněm nepoměrně zajímavějším druhoválečným segmentům. ()

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Tak dnes jsem díky jirijostovi měl možnost vidět tuhle záležitost, čímž mu ještě jednou děkuji za echo ! .-) Film se odehrává v současném Japonsku, moderní demokratické zemi, kde mladí mají své starosti a nějaká imperiální válka o suroviny v níž bojovali a umírali jejich dědové je pro ně vzdálená a cizí. Vnuk se na pohřbu babičky náhodou dozví, že jeho děd který zahynul v roce 1945 byl pilotem u jednotky kamikaze. A tak se vydá hledat doposud žijící letce z jeho jednotky aby jim něco o dědečkovi pověděli. Pár jich skutečně najde a většina z nich mu poví, že byl zbabělcem, který se vyhýbal boji... Vnuk je zmaten, ale pátrá dál a jak pátrá odvíjí se druhá dějová liniie počínající rokem 1941 a náletem na americkou námořní základnu na Hawai, přes Midway, Šalamounovy ostrovy, Mariany, Okinawu až po poslední dny Japonska, kdy se věřilo že sebevražední piloti zastaví americké invazní svazy blížícíc se ke břehům Nipponu. Už tady jsem měl trochu problém, protože hlavní hrdina se skutečně zdráhal bojovat a neustále zdůrazňoval, že musí žít pro svoji ženu a dceru. Ok, jistě každý Japík nebyl militantním fanatikem a mohl mít podobné tužby zvlášť na konci války, kdy bylo jasné, ža americký orel brzy roztáhne své perutě i nad Japonskem. Jenže kladu si otázku. Co takový a takto smýšlející člověk dělal u námořního letectva a jak to že jej jako zrádce okamžitě nesebrala a nepopravila japonská vojenská policie kempeitai. Kdo o tomto období něco ví, ví také že než se z vojáka stal hotový pilot, prošel si peklem. Nemluvím o tvrdém výcviku ale o bití a fyzických trestech... Každý jedinec byl v zárodku zlomen, zničen a přetaven ve zbraň, která slepě přejímala rozkazy. Nikdo nad nimi neuvažoval a nikdo neříkal - ale... Další co mi na filmu vadilo byl fakt, že Japonci se soustředí na své vojáky, které prezentují jako oběti. Piloty kamikaze pak dokonce jako zbytečné oběti... Nikde se nezmiňují o tom, že zejména japonské letectvo bylo nástrojem strašného teroru v celém Tichomoří. Jistě, když vidím všechna ta Zera, srdce mé plesá, ale film se snaží mít i filozofický až protiválečný rozměr, což mi od okupantů přijde pokrytecké. Dějová linie válečná a soudobá se neustále prolíná, přičemž hlavně ta soudobá je dost melodramatická. Herci bohužel hrají afektovaně zejména Haruma Miura, což je další věc co film sráží. Mně osobně vyhovovala ta válečná linie kde nám tvůrci nabídli nejeden skvostný vzdušný souboj (mohlo jich být ale skara více!..), kde díky dnešním počítačovým možnostem dostane nejeden letecký fanda orgasmus. Uvidíme souboj Zer s Devastatory, Dauntlessy, Lightningy, Mustangy, Hellcaty a kolem toho všeho se mihne i pár B17. Nebudu lhát, tady jsem si chrochtal pod vousy. --- Film bych přirovnal k filmu: Rengô kantai shirei chôkan: Yamamoto Isoroku , ale nemělo to úplně jeho kvalit. Zejména ta soudobá ,,ubrečená'' linie mi tam dost vadila. Tohle je prostě další film oprašující dávné hrdiny mladé generaci Japonců. Ukazuje jim jak trpěli, jak bránili vlast, ale více jim neřekne což koresponduje se skutečností, že se Japonsko dodnes i přes četné žádosti neomluvilo za zvěrtsva páchaná jeho vojáky v okupovaných zemích... Za to téma a ty letadla dávám za 4 ale je to o fous. Ten závěrečný průlet do filmu fakt nepatřil, v tom s DaVIDEM´82 plně souhlasím, jen sakra nevím proč mi při tom průletu Zera přeběhl mráz po zádech a naskočila husina.... ! * * * * () (méně) (více)

Zíza 

všechny recenze uživatele

Po zhlédnutí nechápu, proč byl film tolik osočován, že je to propaganda a že chválí válku a speciální jednotky (na Západě známé pod kamikaze). Vůbec to tak nepůsobí. Naopak. Nejslabší linie je ta Harumy, jakmile je na scéně s někým zkušenějším, například s Fukiiši Kazueí, tak mu to jde, ale jak to má táhnout sám, už to trochu vázne. Naopak všechny scény z minulosti a všichni herci, kteří v nich hráli, byli výteční. Film mě několikrát dohnal k slzám, ale poslední dobou to dokáže kdeco… Určitě to stojí za zhlédnutí a nenechte se ovlivnit názory druhých a vytvořte si na to ten vlastní. Propaganda a popírání útrap za 2. světové to prostě není, ale samozřejmě to je můj úhel pohledu. Okada Džun-iči byl výborný, ani se mi nechce věřit, že v něm něco takového je. V podstatě bych teď už film jen mohla chválit, až na lehce delší stopáž. Není to tak hrozné, ale pro někoho, kdo je zvyklý sledovat převážně jen seriály o maximální délce hodina na díl, je to sem tam na zastavení a udělání si „komerční přestávky“. Jedinou věc hodnotím negativně a to na úplném konci scénu na mostu s Harumou. To bylo opravdu strašný. Ale jinak je to velmi nadprůměrný film, jak z příběhového, tak technického hlediska (ačkoliv speciální efekty jsou v několika scénách trochu slabší), rozhodně řemeslně dobře uchopené a zvládnuté. Nebráním se si to dá v budoucnu ještě jedou – už jen pro Okadu, Sometaniho a Inoue Mao. ()

Galerie (12)

Zajímavosti (1)

  • Autorem eponymní literární novely, kterou čtenářům v roce 2004 představilo knižní nakladatelství Ohta Publishing Company, je japonský novelista Naoki Hyakuta. (Conspi)

Reklama

Reklama