poster

Eien No Zero

  • Japonsko

    永遠の0

    (Japonsko)
  • Japonsko

    Eien no 0

    (Japonsko)
  • anglický

    Eternal Zero, The

Drama / Válečný

Japonsko, 2013, 144 min

  • sniper18
    ****

    Je to dosť dobrá vojnovo ladená dráma. Má celkom dobrý príbeh o mladíkovi, ktorý sa na pohrebe svojej starej mamy dozvie, že mala ešte prvého manžela, o ktorom doteraz vôbec nevedel a keďže sa tiež dozvie, že bol pilotom počas druhej svetovej vojny, ktorý síce vďaka svojim schopnostiam patril medzi najlepších, ale zároveň bol zbabelcom, rozhodne sa o ňom zistiť pravdu. Spolu so svojou staršou sestrou začne navštevovať mužov, ktorí s ním bojovali a postupne odkrýva celú pravdu o jeho skutočnom prístupe k vojne, životu a rodine. Spracovanie sa mi páči, dej je rozdelený na dve línie, súčasná s mladíkom odhaľujúcom pravdu a minulá už so samotným pilotom počas vojny. Tá súčasná síce je pomerne zbytočná, aj tak sa takmer všetko dôležité divák dozvie práve z tej minulej, ale zase tiež má svoju hodnotu a našťastie vôbec nenudí. No hlavnú pochvalu si rozhodne zaslúži práve línia z minulosti, ktorá sa skutočne vydarila. Táto tématika japonských pilotov počas druhej svetovej vojny, či už v tom úspešnejšom období, ale hlavne tom v beznádejnom, kedy už idú do popredia samovražedné lety je nadmieru zaujímavá a tu je jej potenciál využitý takmer na plno, za čo môže aj ten kontrast medzi hlavným hrdinom, ktorý sa snaží správať čo najracionálnejšie, pričom to jeho vnímanie celej situácie behom tohto obdobia je výborne zvládnuté a celkovým systémom a navyše to ani nie je tak priamočiare, ako som očakával, ale ešte to osvieži viacero zaujímavých línií, takže tu sa je stále na čo pozerať. Spokojný som aj po stránke akcie, vzhľadom na to, že toto je v prvom rade dráma je jej pomerne dosť a síce tie počiatočné ma aj kvôli slabšiemu technickému prevedeniu ešte až tak moc nezaujali, ale neskôr sa už podstatne vylepšia. A síce sa tu nedá vybrať nejaká výrazná sekvencia, ktorá by samostatne stála za väčšiu pozornosť, ale aj tak sú všetky tie letecké súboje alebo strety s námorníctvom dostatočne zaujímavé a páčilo sa mi to. S hereckým obsadením som spokojný, chválim ho hlavne v prípade línie z minulosti, kde poteší charizmatický hlavný hrdina a plno výborných vedľajších postáv, či už jeho manželka, ale aj z letectva. No ani pri línii z minulosti si nemôžem moc sťažovať, mladík je bez väčších problémov, ale skôr ma bavila jeho sestra a nesklamú ani postavy pilotov po dlhých rokoch. Réžia a technická stránka sú na tom dosť dobre, až na niektoré slabšie efekty sa vizuálna stránka vydarila, ale väčšinou to funguje aj v dramatickej rovine, takže pre potreby filmu nemám väčší problém. Týchto japonských drám z vojnového obdobia vyšlo za posledné roky niekoľko a táto patrí medzi tie lepšie, príjemný film a keby dostala väčší priestor línia z minulosti na úkor tej súčasnej, bol by som ešte spokojnejší. 77%(21.12.2014)

  • Fr
    ***

    ,,MY, PILOTI, JSME VŠICHNI DALI NAŠE ŽIVOTY NÁRODU. ALE MIYABE KYUUZOU, BYL JINÝ. JEHO JEDINÝM PŘÁNÍM BYLO PŘEŽÍT."… /// Posedlost zůstat naživu, jako projev zbabělosti. Děcka poslouchaj vyprávění o dědovi, o začátku války v Pacifiku - takže Pearl Harbor, bitva u Midway…, až do okamžiku, kdy bylo třeba speciální útočný jednotky. Letadla a trocha soubojů tvoří hezký válečný sekvence, vrtání se v minulosti zase ukazuje rozdíly v ideálech tehdy a dnes. Hlavním tématem je děda a jeho idea. Asi proto dostávaj hodně prostoru takový nechutnosti jako láska, hrdinství, čest a je to dlouhý povídání… Uznávám, že jde o dobře a od srdce míněnej odkaz budoucím generacím o tom, proč přežít válku. Jen bych to zjednodušil… /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Děda lítal na Micubiši A6M. 2.) Když vidím kamikaze, držím mu palce! 3.) Thx za titule ,,IrKsvk“. /// PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE ** NAPĚTÍ ne(20.11.2014)

  • DaViD´82
    ***

    Japonský Tmavomodrý svět, který se po vynikající (sympaticky podvratné, protiválečné a humánní) první polovině zlomí v nacionalistické melodrama nabubřele oslavující ty pravé staromilské japonské hodnoty. Což by nemuselo nutně vadit, kdyby to nebylo umocněno ad absurdum lacině apelující linií ze současnosti (předfinální scéna přeletu je ve své prvoplánové směšnosti čiročiré zlo), potácející se odnikud nikam skrze dějový oblouk, u kterého je od samého počátku jasné kudy, jak, k čemu i komu to celé směřuje a přitom je této lince nepochopitelně věnováno snad ještě více prostoru než oněm nepoměrně zajímavějším druhoválečným segmentům.(3.1.2015)

  • Zíza
    ****

    Po zhlédnutí nechápu, proč byl film tolik osočován, že je to propaganda a že chválí válku a speciální jednotky (na Západě známé pod kamikaze). Vůbec to tak nepůsobí. Naopak. Nejslabší linie je ta Harumy, jakmile je na scéně s někým zkušenějším, například s Fukiiši Kazueí, tak mu to jde, ale jak to má táhnout sám, už to trochu vázne. Naopak všechny scény z minulosti a všichni herci, kteří v nich hráli, byli výteční. Film mě několikrát dohnal k slzám, ale poslední dobou to dokáže kdeco… Určitě to stojí za zhlédnutí a nenechte se ovlivnit názory druhých a vytvořte si na to ten vlastní. Propaganda a popírání útrap za 2. světové to prostě není, ale samozřejmě to je můj úhel pohledu. Okada Džun-iči byl výborný, ani se mi nechce věřit, že v něm něco takového je. V podstatě bych teď už film jen mohla chválit, až na lehce delší stopáž. Není to tak hrozné, ale pro někoho, kdo je zvyklý sledovat převážně jen seriály o maximální délce hodina na díl, je to sem tam na zastavení a udělání si „komerční přestávky“. Jedinou věc hodnotím negativně a to na úplném konci scénu na mostu s Harumou. To bylo opravdu strašný. Ale jinak je to velmi nadprůměrný film, jak z příběhového, tak technického hlediska (ačkoliv speciální efekty jsou v několika scénách trochu slabší), rozhodně řemeslně dobře uchopené a zvládnuté. Nebráním se si to dá v budoucnu ještě jedou – už jen pro Okadu, Sometaniho a Inoue Mao.(23.10.2014)

  • T2
    ****

    Rozpočet $-miliónovTržby Celosvetovo $82,879,386▐ technická stránka na výbornú, dejovo to zo začiatku až tak neberie ale keď sa v druhej polovici lepšie človek rozkuká vznikne nakoniec z toho dosť pôsobivá dráma, nevýhoda troška som sa strácal v tvárach tých Japoncov /70%/(9.12.2015)

  • - Autorem eponymní literární novely, kterou čtenářům v roce 2004 představilo knižní nakladatelství Ohta Publishing Company, je japonský novelista Naoki Hyakuta. (Conspi)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace