poster

Syn zmaru

  • Austrálie

    Son of a Gun

  • slovenský

    Spojenec

Akční / Krimi / Drama

Austrálie, 2014, 110 min

Režie:

Julius Avery

Scénář:

Julius Avery

Kamera:

Nigel Bluck

Hudba:

Jed Kurzel

Střih:

Jack Hutchings

Scénografie:

Fiona Crombie

Kostýmy:

Terri Lamera
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • emma53
    ****

    Něco uvnitř mě něco jasně říká, že se jedná o průměrný film, ale pak je tam ještě to druhé já, které je spokojené, protože ve mně evokoval jiné úsměvné situace, týkající se konkrétně zlatých cihliček:-) Je to klasika se vším všudy, trochu šmrncnutá romantikou. Jednohubka s chlapem jak víno, samozřejmě myslím Ewana a hudbou, kterou budu dohledávat, jak byla nádherná. Na Alicii Vikander jsem se také těšila, ale přiznávám, že například ve filmu Milovaná mě zaujala přece jen víc. Je to jeden z těch filmů, kde se nebudu divit jakémukoliv hodnocení.(2.1.2015)

  • Morholt
    ***

    Sice jsem čekal trošku víc, ale i tak se jedná o dobrou žánrovku, která se příliš nezabývá scénáristickými veletoči a s neuchutajícím tempem spěje k závěrečnému rozuzlení. To bylo na mě sice trošku přepálené, ale to vem čert. Herci dobří, ačkoliv ústřednímu adolescentovi jsem nejprve nemohl přijít na chuť. Naopak McGregorovi se povedlo vymanit se ze škatulky pravověrných klaďasů a i když jeho postavu nelze označit vyloženě za zápornou, mě se jeho výkon líbil. 65%(8.1.2015)

  • Dudek
    ***

    Příjemná australská jednohubka, kterou shazuje krom slabšího závěru pouze fakt, že se v několika momentech snaží vypadat chytřejší, než ve skutečnosti je. V časech, kdy jsou populární zejména cool drsňáci (zde zastoupeni McGregorem) překvapuje osvěžujícím konceptem hlavní postavy. Ta nejenže je férová a plná životních ideálů (a prostá životních zkušeností), ale zároveň se nikdy neohlíží zpět, a přestože do všech peripetií spadla vlastním přičiněním, svých kroků nelituje.(7.1.2015)

  • Santino7
    ****

    Úvodom musím poznamenať, že mi to zo začiatku okamžite evokovalo mnou nie tak dávno videnú francúzsku snímku Un Prophète (či už väzenskou pasážou, príchodom mladého, neskúseného väzňa (radšej sa ale príliš nepozastavujme, ako sa prvýkrat trestaný, odsúdený na 6 mesiacov dostane do väznice k prvotriednym, elitným kriminálnikom s trestnou sadzbou 20+ rokov) a vzatím pod ochranu ostrieľanými, či aj samotnou typológiu hlavného protagonistu), avšak nakoľko táto pasáž spoza mreží trvala len veľmi krátko a bola značne zostručnená a maximálne uspôsobená dejovým potrebám (čo je podľa mňa ostatne škoda, kľudne by som privítal nejaký "väzenský" extra čas, nakoľko daný úsek bol zvládnutý vynikajúco), tak táto moja akási osobná spojitosť veľmi rýchlo zmizla. Už zhruba po štvrťhodinke sa totižto dej presunul mimo väzenských mreží, avšak našťastie moje nadšenie prezatiaľ nijak neupadalo, nakoľko tento prechod bol zvládnutý bez chybičky, a celé to - z môjho pohľadu - pokračovalo na veľmi slušnej (a treba povedať, že i značne dynamickej) kvalitatívnej úrovni. Žiadne prílišné odbočky od hlavnej línie, žiadny čas na bližšie priblíženie postáv a ich zázemia či motívov, žiadne dlhé dialógy "nad rámec nutného" (čoho som sa vcelku obával, pretože osobne mám radšej pomalšie filmy, v ktorých sa ide viac do hĺbky kľudne aj na úkor tempa), avšak čuduj sa svete, na mňa to stále fungovalo. Čo na mňa taktiež zafungovalo vynikajúco, bola prítomnosť Alicie Vikander (mimoriadne krásna a talentovaná herečka, ktorú, dúfam, čaká priam brilantná kariéra), ktorej rola - ostatne ako snáď všetkým zúčastneným -, sadla perfektne a jej prítomnosť bola k tomu ešte aj krásnou ozdobou. Nasledoval "prechod k veci", a teda samotná akcia, ktorá chvalabohu nebola nijak rušivá. Tu musím ešte podotknúť, že mi to miestami v tejto pasáži filmu aspoň čiastočne pripomenulo dobre známy Point Break, pričom i samotný Ewan McGregor mi miestami prišiel čoby Patrick Swayze v spomínanom filme niekoľko rôčkov dozadu, ale to už je asi skôr len také fantazírovanie a zbytočné (hoc príjemné) prepojenie. :) Mimochodom čo sa Ewana týka, tak po dlhej dobe (ak teda nerátam mnou skôr videný T2 Trainspotting, kde to však bola prakticky samozrejmosť) som tu natrafil na film, kde mu stvárnená postava vyložene sadla, a veľmi ma potešilo, že nešlo o kladného protagonistu skrz-naskrz (ako sa v jeho kariére v posledných rokoch stalo takmer nepísaným pravidlom, pričom podľa mňa mu práve takéto typy "zlých" postáv sadnú ešte viac). Keď už teda toľko omieľam obsadenie, nedá mi to nepristaviť sa i pri hlavnom protagonistovi, a teda Brentonovi Thwaitesovi, ktorý má síce z mnou spomenutého tria suverénne najnižší herecký kredit, nuž a je hercom v podstate vyložene neznámym, no svojim výkonom taktiež veľmi príjemne prekvapil. Aby som ale vedel zdôvodniť a obhájiť prečo "iba" štvorkové ohodnotenie (čo je však oproti väčšine tunajších užívateľov stále dosť vysoké, ale čert to ber), plne stotožnený a spokojný som žiaľ nebol so záverom, ktorý podľa môjho názoru mohol byť riešený aj inak, toto mi prišlo možno trochu prvoplánové a "slniečkarske" (to by som už ale asi chcel priveľa, ono to v podstate celkovo nebola nijak prehnane hlboká záležitosť, šlo do veľkej miery aj o aspekt akcie - skrátka nenáročná, no za to prudko pozerateľná žánrovka). To však samo o sebe nič nemení na fakte, že film ako-taký som si do značnej miery užil, a keďže pred pozretím som mal vzhľadom na tunajšie slabšie percentuálne ohodnotenie vcelku aj obavy, tak musím skonštatovať, že v konečnom dôsledku som vyložene nadmieru spokojný. 80%(1.3.2017)

  • Qitek
    ***

    Na tomhle snímku je bohužel znát to, že se jedná o debut. To co VELMI slibně začalo, skončilo jako parodie na sebe sama. To, o co se snaží Avery, zde nefunguje stejně jako u jeho australských, famózních "bratříčků" (Animal Kingdom či Snowtown). Ano jde o odlišné filmy svým obsahem, ale co mají tyto australské majstrštyky společný je fakt, že si na nic nehrají a někam posouvají svůj žánr. Zatím co, když se "nic" nedělo např v Animal Kingdom, ohromovala nás umě jeho atmosféra. V Son of a gun, když se nic neděje (teď mám na mysli fádní a ultrabrzdící romantickou linku), doslova a do písmene se nudíme k smrti. Je to škoda. Mohla z toho být jednohubka. Tohle je nedovařená kaše, která se nějak svým dobrým způsobem tváří na startu a v cíli chutná jako zkažená houba. Ještě jednou zvolám škoda. Slabé, velmi slabé tři.(11.1.2015)

  • - Film je inšpirovaný knihou „The Post Card Bandit“, ktorej autorom je Brendan Berichon – učeň známeho bankového lupiča Brendena Abbotta. (MikaelSVK)

  • - Natáčanie filmu prebiehalo v Západnej Austrálii a na autentických miestach, akými sú doly v Kalgoorlie či väznica s maximálnou ostrahou v Casuarine. (MikaelSVK)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace