Režie:
Erik PoppeKamera:
John Christian RosenlundHudba:
Armand AmarHrají:
Juliette Binoche, Nikolaj Coster-Waldau, Mads Ousdal, Maria Doyle Kennedy, Chloë Annett, Larry Mullen Jr., Lauryn Canny, Eve Macklin, Denise McCormack (více)Obsahy(1)
"Bez ohľadu na to, koľko fotografií zhotovíš, nikdy to nebude dosť." Rebecca Thomas (Juliette Binoche) je najuznávanejšou fotografkou vojnových konfliktov na svete. Riskuje svoj život v nebezpečných situáciách kvôli najlepším záberom. Chce, aby sa ľudia ''zadrhli'' kávou nad jej fotografiami, keď otvoria ranné noviny. Jedinou jej nádejou do budúcnosti ostávajú jej dve dcéry, staršia Steph a malá Lisa. Potom, ako utrpí vážne zranenie pri fotení v teréne v Kábulu, rozhodne sa na nátlak svojho manžela Marcusa (Nikolaj Coster-Waldau), že už nebude fotografovať. Hoci má problém začleniť sa do normálneho spoločenského, ale hlavne do svojho vlastného rodinného života, ponuky sa jej darí odmietať a zdá sa, že sa všetko začína vracať späť do zabehnutých koľají. Avšak i napriek tomu bude musieť jedného dňa čeliť vážnej skúške: definitívne sa rozhodnúť, či jej fotografie majú takú istú hodnotu, ako jej vlastná rodina. (sochoking)
(více)Videa (2)
Recenze (21)
Vylozene se nabizi srovnani s americkym A PRIVATE WAR. Na rozdil od nej zde ale chybi autenticita, snad i proto, ze se v tomto pripadu nevychazelo ze skutecnych udalosti. Vysledek je tak ponekud exploativni, vyumelkovany (sentimentalni hudba, slow motion), a nepresvedcivy. Hodne problematicke je navic, jakym zpusobem snimek humanizuje sebevrazedne atentatniky. ()
Jsem dnes poněkud unavená, ale cítím potřebu se k tomuhle škváru vyjádřit, takže se v komentáři omezím na poznámky, které jsem byla vztekem nucena během filmu škrábat na kus papíru. Takže: moc nefunguje to vykreslení vztahů v rodině. Binoche, jindy sympatická, tady tedy opravdu není. A riskuje životy, kráva. Člověk jí ty problémy až přeje. nevadí jí, že se její dcera o ni bojí, dál si fotí mrtvoly, i to, jak jsou stříleni lidi. Vlastně nikdo v tomhle filmu není sympatický + laciný sentiment a sladkobolná hudba. Bejt tim manželem, normálně bych jí nafackovala, on byl ještě mírnej. Nakonec se ještě úplně zcvokne a chce unést vlastní dcery. Debilní film + na konci ještě šíleně patetický, jak má dcera referát, to jako má bejt dojemný? A k tomu pokusy o umění. A strašně dlouhý. ()
Film o naivní hloupé britce, které je rodina evidentně ukradená, ale film se tváří jako že ne. Nějaké pokusy šokovat diváka rozstřílenými uprchlíky asi už dneska nemají šanci. Do žánru filmů o válkách a válečných reportérech nepřináší nic nového nebo neokoukaného, snaha nějak apelovat na diváka vyzní jen prvoplánově a naplocho. Předvídatelné, nezajímavé. Kdyby nebylo dobrých hereckých výkonů a zajímavých lokací, cítil bych se hloupě, na něco takového koukat až do konce. ()
Mě to nejvíc připomínalo dramata o válečných veteránech, které to vzdor utrpěným traumtaům táhne zpátky na bojiště. Tady jen byla místo vojáků válečná fotografka, která se občas, s prominutím, chovala jak kráva. Jakkoliv se Juliette Binoche snažila, s jejímu trápení jsem nebyl schopen porozumět, což byl asi základ pro to, aby se mi film líbil. Není to natočené špatně, i herci se snažili, ale připadá mi, že tohle je jeden z těch existenciálních filmů určený pro kritiky a nikoliv pro širší publikum. Zklamání. 35% ()
Dost drsná a pro mnohé nepochopitelná studie jednoho válečného fotografa. V tomto případě fotografky. Když pak film rozhoduje o tom, zdali si fotografka vybere svojí práci nebo rodinu, hádejte, co zvolí. Pro mě možná až moc neosobní a místy i nudné. Jinak ale na začátku a na konci filmu dost vypovídající. Prostředek bych klidně vystřihl. ()
Galerie (21)
Zajímavosti (1)
- Jeden z prvních názvů nesl jméno Grenade. (Cheeker)
Reklama