Reklama

Reklama

Tisíckrát dobrou noc

(festivalový název)
  • Norsko Tusen ganger god natt (více)
Trailer 2

Obsahy(1)

"Bez ohľadu na to, koľko fotografií zhotovíš, nikdy to nebude dosť." Rebecca Thomas (Juliette Binoche) je najuznávanejšou fotografkou vojnových konfliktov na svete. Riskuje svoj život v nebezpečných situáciách kvôli najlepším záberom. Chce, aby sa ľudia ''zadrhli'' kávou nad jej fotografiami, keď otvoria ranné noviny. Jedinou jej nádejou do budúcnosti ostávajú jej dve dcéry, staršia Steph a malá Lisa. Potom, ako utrpí vážne zranenie pri fotení v teréne v Kábulu, rozhodne sa na nátlak svojho manžela Marcusa (Nikolaj Coster-Waldau), že už nebude fotografovať. Hoci má problém začleniť sa do normálneho spoločenského, ale hlavne do svojho vlastného rodinného života, ponuky sa jej darí odmietať a zdá sa, že sa všetko začína vracať späť do zabehnutých koľají. Avšak i napriek tomu bude musieť jedného dňa čeliť vážnej skúške: definitívne sa rozhodnúť, či jej fotografie majú takú istú hodnotu, ako jej vlastná rodina. (sochoking)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (21)

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Dost drsná a pro mnohé nepochopitelná studie jednoho válečného fotografa. V tomto případě fotografky. Když pak film rozhoduje o tom, zdali si fotografka vybere svojí práci nebo rodinu, hádejte, co zvolí. Pro mě možná až moc neosobní a místy i nudné. Jinak ale na začátku a na konci filmu dost vypovídající. Prostředek bych klidně vystřihl. ()

emma53 

všechny recenze uživatele

Asi na tohle téma bylo natočeno už velké množství filmů a já se stala vybíravou i v této oblasti dramatických příběhů. Juliette, snažně tě prosím, zůstaň na své parketě, ve kterých tě už známe moc dobře a chvála na tvé herecké umění zní ze všech stran. Protože tahle role ti absolutně nesedla. Na této válečné fotoreportérce jsem ti nevěřila ani ten foťák v tvé ruce. A ještě k tomu jsi doma nechala nejen pohledného manžela, ale i dvě děti. Tam jsi zapadla daleko líp a vůbec se manželovi nedivím, že se mu nelíbila ta tvá přílišná zapálenost pro věc na úkor v tomto případě důležitější role. Nejsem první, kdo to tady píše, tak na tom asi něco bude. Kromě toho jsem zaznamenala možná až příliš klišé a patosu, proto ta trojka. ()

Reklama

aLPaC 

všechny recenze uživatele

Když si odmyslím, že postava Juliette je nezodpovědná, sobecká, neolevicová feministka, dost mi též vadilo, co udělala, respektive neudělala v úvodní scéně v Kábulu. Neprozradila policii chystaný sebevražedný útok, za což by pode mě měla být trestně stíhaná a následně jít do basy. Stala se vlastně spolupachatelkou. To je jako byste mluvili s kámošem, o kterém byste věděli, že se chystá někoho zabít a nechali byste to být. Zkrátka spolupachatelka. Je mi divné, že to tu nikdo nezmiňuje. Ona byla zkrátka sobecká svině, ke které jsem si vybudoval dost negativní vztah. Tři hvězdy tak dávám za zajímavé téma, které samo o sobě dokázalo zaujmout. ()

Aljak 

všechny recenze uživatele

Námet sa presne trafil do môjho vkusu a to prostredie zákulisia vojnovej fotografky ma fakt bavila, rovnako aj dilema "mier v rodine vs. práca vo vojne". Ale takýto námet mal podla mňa ďaleko väčší potenciál a niektoré veci vo filme boli tak akosi nedotiahnuté. Je síce obdivuhodné, že vďaka vojnovým fotografom prenikáme priamo do jadra konfliktov a problémov tohto sveta, no predsa len mi to často príde ako hyenizmus a čiastočná neúcta voči tým ľuďom, ktorých sa konflikt priamo týka. Čo sa týka toho rodinného zázemia, ani sa nedivím, že ten jej manžel bol taký podráždený. Však Rebecca sa aj tak často správala až príliš sebecky. Kiežby našla skôr takú vášeň pre vlastnú rodinu a nehrala sa za každú cenu na záchrankyńu ľudstva... ()

Madsbender 

všechny recenze uživatele

[AFF 2014] Ďalšia z bezpočtu bolestivých melodrám o sebedeštruktívne konajúcich jedincoch, ktorá sa opakovane znižuje k citovému vydieraniu s výraznou pomocou melancholického soundtracku. Plytké filmy s postavami, ktoré sa správajú ako psychicky silne narušené a pokrytecky ignorujú potreby svojho okolia som nikdy nemal rád. Tu je však príbeh uspôsobený divákovi, plný rádoby dojímavých, vtipých a sladučkých rodinných pasáží a následne okamihov, ktoré lámu moje divácke srdiečko... teda, chceli by. Prudko neoriginálny námet zaujme možno len perspektívou súčasných svetových konfliktov z pohľadu vojnovej fotografky - ženy (zväčša to býva muž). Týchto sekvencií z exotických, násilím sužovaných krajín však obsahuje film primálo a vôbec na ne nekladie dôraz (navyše mj. prepadnutie utečeneckého tábora v Keni je natočené horibilne). Priamo a jednoducho povedané, dej je z môjho pohľadu nezaujímavý a plný odvekých klišé, plus postavy svojim konaním (neviem, či je kóšer rozprávať relatívne mladej dcére o brutálnom mučení a deťoch odvádzaných ako sexuálnych otrokoch), i keď sa nás film miestami snaží presvedčiť o ich snahe o nápravu, vyvolávajú chuť bezprostredne ich ubiť baseballovou pálkou. Všetky. Bez výnimky. A aj na Juliette Binoche sa už prejavuje pokročilý vek; navyše na mňa ani na sekundu nepôsobila dojmom skutočnej profesionálnej fotografky, takže, i keď Poppe vychádza z vlastných skúseností, o nejakej uveriteľnosti nemôže byť reč. 40% ()

Galerie (21)

Zajímavosti (1)

  • Jeden z prvních názvů nesl jméno Grenade. (Cheeker)

Reklama

Reklama