Režie:
Mike CahillScénář:
Mike CahillKamera:
Markus FördererHrají:
Michael Pitt, Àstrid Bergès-Frisbey, Brit Marling, Steven Yeun, Archie Panjabi, Cara Seymour, William Mapother, Charles W. Gray, Rhonda Ayers (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Oční duhovka je jedinečným znakem každého člověka, je nezaměnitelná a nepřenositelná, stejně jako otisk prstu. Existují systémy, které umí pomocí dvanáctimístných kódů rozpoznávat tuto jedinečnost a využívají se při identifikaci jednotlivých osob. Na letištích, v porodnicích ... Ale co když je to jinak? Film Výchozí bod vypráví příběh Dr. Iana Graye (Michael Pitt), molekulárního biologa, jehož životním tématem je studium evoluce oka. Jeho práce jej zcela pohlcuje až do okamžiku, kdy se na večírku setká s krásnou tajemnou dívkou Sofi (Astrid Berges-Frisbey) a požádá ji, aby si mohl vyfotografovat její nádherné oči. Oproti vědecky racionálnímu a profesionálně skeptickému Ianovi je Sofi tvorem divokým a nespoutaným. Jejich protiklady je k sobě přitahují, jejich vztah je intenzivní a pro Iana i nečekaně vášnivý. Bohužel však končí tragicky. Po drsné životní ráně se Ian ještě více ponoří do své práce. Ta jej plně zaměstnává až do okamžiku, kdy se svou kolegyní Karen (Brit Marling) učiní nečekaný objev, který zpochybní jeho dosud neotřesitelnou víru ve vědu a změní jeho skeptický postoj vůči mystickým a spirituálním silám. Potvrdit či vyvrátit novou teorii, která by postavila na hlavu vše, v co lidstvo doposud věřilo, může jen cesta na druhý konec světa. Ian se rozhodne riskovat vědeckou reputaci a vlastní racionalitu a vydá se na šílenou misi, jež má jen mizivou naději na úspěch. (Cinemart)
(více)Videa (7)
Recenze (720)
Podle názvu jsem čekal spíš nějakou eroťárnu, no ale neva, na géčko já se mrknu jindy. Místo toho jsem čučel na tolik očí pokupě, až jsem na konci ani nevěděl, které že jsou vlastně ty moje. Zřejmě nám tu vznikl nový žánr, já osobně ovšem proti tomuhle melodramatickému sci-fi z bezcelní zóny artu a mainstreamu nic nemám. I proto, že moje léty vycvičené tyčinky s čípky úzce propojené s pánskou verzí dámského záhadného bodu si tu díky povedenému castingu ženské části družstva přišly na své. ()
Ďalšia vydarená spolupráca Mike Cahilla a Brit Marling (Another Earth ) od ktorých som nič iné ako pohodové, civilné, hĺbavé a decentné sci-fi s parádne emočným zakončením ani nečakal. Naviac potitulková scéna dojem z filmu tak zaklincuje, že tie Marvelácke sú oproti nej len takým bezvýznamným bonusom na ktoré sa v podstate ani neoplatí čakať (čo aj sú). ()
Veľmi slušný nezávislý a hlavne originálny film , ktorý podobne ako z poslednej doby napr. Take Shelter alebo Perfect Sense má šancu uspokojiť klubového aj komerčného diváka. Nie je to síce taká superpecka ako vyššie menované filmy a myšlienkovo aj konceptom je to "ber nebo nech bejt" (pretože ak divák nejde s filmom dá sa mu bez problémov vysmiať) ale ako príjemne rozptýlenie od klasickej produkcie poslúži veľmi dobre. 7/10 ()
Příběh vědce, který celý svůj život zasvětil studii oka a jeho evoluci u různých živočišných forem. Tento ovšem potká tajemnou dívku, která žije spíš v duchovním světě a ten jeho mu dost poznamená. Názor na posmrtný život a reinkarnaci bude muset zásadně přehodnotit. Hodnotil bych to jako mysteriózní drama, ve kterém nám scénáristé moc hezky a mile věší na nosy bulíky. Musím uznat, že vývoj tohoto dílka mne dost překvapil v jedné nehezké chvíli. Pak už to bylo jen klišé a jakýsi spekulativní odkaz na cestovatele duší. Rozhodně stojí za to vidět alespoň jednou už kvůli hlavní představitelce (a možná právě a jen kvůli ní) Àstrid Bergès-Frisbey, která je naprosto okouzlující. 80% ()
Chvilema velmi zajimavy, chvilema uspavajici. Dejte tomu sanci, je to originalni sci-fi, ktera dokaze zaujmout, ale nemuzu si pomoct - je to jako kdybych sledoval dva filmy. Ty veci, ktere by jste chteli, aby film rozvedl, film nerozvadi. A naopak. Plusem jsou dve nadherny zensky, ktery v tom hrajou. ()
Galerie (29)
Zajímavosti (13)
- Do roly Sofi bolo hľadané dievča s heterochromiou, teda očami s viacfarebnou dúhovkou. Takéto oči našli u Astrid Berges Frisbey. (Robby6)
- Vůz, kterým Ian Gray (Michael Pitt) přijede v Indii k hotelu, je Škoda Superb. (Milan25)
- Dr. Ian Gray (Michael Pitt) fotografuje technikou tzv. reverzního uchycení objektivu, která je sice vhodná pro pořizování detailů lidských očí, nicméně při ní je vzhledem k absenci elektronického spojení mezi fotoaparátem a objektivem vyloučeno užití funkce automatického ostření. Ve scéně, kdy Ian fotografuje Salomininy oči, je zvuk motorku automatického ostření přesto slyšet. (Neuge)
Reklama