poster

Parchanti spí dobře

  • Francie

    Les Salauds

  • Německo

    Les Salauds - Dreckskerle

  • Německo

    Dreckskerle

  • Slovensko

    Bastardi spia dobre

    (festivalový název)
  • Velká Británie

    Bastards

Drama / Thriller

Francie / Německo, 2013, 100 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Disease
    ****

    Plný počet nedám, protože v jedné scéně mě autorka tahala za nohu, a to nemám rád :-) Jinak velmi solidní kousek s atmosférou francouzských noir krimi filmů. Příběh je vyprávěn vcelku srozumitelně, akorát tak nějak odosobněně a bez nápovědných emocí. Jak tak čtu zdejší komentáře, odkaz na Faulknerovu Svatyni nebyl náhodný.(9.4.2015)

  • Morien
    ****

    Hned po promitani jsem si pomylene rikala, ze vlastne neudelal zadny velky cin. Ale on se prece dokazal obetovat. Marne. Krute. (Hahá, podle teorie všívání je více bratrem, než lidskou bytostí!) A na poslednich deset vterin uz jsem zavrela oci. Predstavovala bych si ten zaver mene konstuovany a vice intuitivni. (Ackoliv mam v posledni dobe podezreni, ze nevim, co to slovo doopravdy znamena.)(23.11.2013)

  • holistix
    ****

    Sametové povrchy kůží tělesných fragmentů vedou neodvratně k šagrénu osudné pohovky. Nitka elegantní dámské obuvi provazuje příjemně fragmentární vyprávění. Epizodní role jsou parádní črty latentních příběhů. Klíčové odhalení ve druhé třetině filmu zanechá hlavní postavu v bezmoci, takže všechno co následuje, nemá zákonitě vnitřní sílu předchozího filmu a horkotěžko se ji snaží dohnat hlasitostí, krutostí a perverzí.(23.11.2013)

  • Lukoboss
    ***

    Mohlo to být výborný francouzský drama, kde by se temná atmosféra dala krájet, ale ono to tak bohužel ve výsledku není. Je to totiž neskutečně zmatečný - flashbacky, střihy a skoky neustále ze strany na stranu, takže se člověk musí neskutečně soustředit, aby pochytil, co se tam vlastně děje. A do toho obsadí na ty zásadní ženský role natolik podobný dámy, že to v tom zmatku dělá doslova bordel. Ponurej filmovej art-filtr s hodícím se soundtrackem to výborně doplňujou, ale to hlavní, což by měl být děj, téměř chybí. Nebo to tam je, ale hodně pečlivě urkytý tak, aby to jen tak někdo neviděl. Po shlédnutí jsem si přečetl nejeden článek o tom nebo nějakou tu synopsi, abych z toho měl aspoň něco, ale ani to moc nepomohlo. Jeden z recenzentů se to snažil vysvětlit citací: "Jean-Luc Godard: A story should have a beginning, a middle and an end … but not necessarily in that order.” Já mám ale dojem, že tady se to neřídilo ani tímhle...(29.12.2013)

  • Enšpígl
    ***

    No i když chodím na filmy s tím, že nic nečekám, tak tohle jsme nečekal ani když jsem nic nečekal. Autoři se absolutně nenamáhají s vysvětlováním divákovi. Bud pozorně koukej, poslouchej a doufej, že z toho alespoň půlku pobereš a nebo nám polib prdel. Opravdu brutální styl vyprávění, kdy něco doklapne až ve scéně dvacet minut po události či dialogu a někde prostě nepomůže ani svěcená voda. Poměrně syrový, sexuálně zcela otevřené leč kdybych se ve filmu lépe orientoval a nemusel každou scénu dávat do souvislosti s každou jinou scénou určitě by to pomohlo. Herecký majstrštyk ve scénaristickým bludišti.(23.11.2013)