Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Zakázané uvolnění je o únosu nevěsty, který se dost nepovedl, o důležitém hokejovém utkání a koktejlu, který si holky nalejou, až když je ten správný čas. (Bontonfilm)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (351)

kajas 

všechny recenze uživatele

No řekněte, už jste někdy viděli film, ve kterém Sokol hraje Jelena? ;) Teď vážně, Hřebejkova tvorba z posledních let mě nijak neoslňovala, proto jsem se výsledku docela obávala. A prvních několik minut mne opravdu utvrzovalo v přesvědčení, že ty peníze za lístek do kina jsem vyhodila za nebetyčnou krávovinu. Zuzana Stavná svým hereckým projevem asi irituje dost diváků (mně tedy vadila už v "Krásnu"). Velký černý puntík také uděluji scéně se zvracením, to si tvůrci rozhodně mohli odpustit. Příběh ale začíná nabírat na obrátkách, záchvaty smíchu se střídají s mrazením v zádech a když konečně Michal Hrůza zapěl titulní píseň, byla jsem vlastně hodně moc spokojená. ()

Oktavianus 

všechny recenze uživatele

Začalo to jako obrovskej průser a skončilo jen o malinko líp. A nezachránily to ani Hanička Vagnerová, ani Jana Stryková (pohříchu ani jejich společná lesbická scéna!), ani Ondřej Sokol. Nudné vztahové drama s banálními situacemi, který se dalo předvídat jedna po druhé. A další ze scénářů, kam Kolečko pouští svoji nerealistickou pubertální fantazii, když předkládá k věření, že si to dvě heterosexuhální třicítky jen tak rozdaj mezi sebou uprostřed hospody. Tak určitě, ty puberťáku. Ovšem za úplně největší problém bych viděl v tom, že všechny postavy jsou k nesnesení afektovaný a protivný. Snad vyjma barmanky Jany Strykové, ovšem ta je pouze snesitelná, ale afektovaná rozhodně taky. Prostě ne všechno, co může fungovat jako divadelní hra, může fungovat i před kamerou. A Zakázané uvolnění je toho jasným dokladem. Třeba rádoby ozvláštňující promluvy do kamery - na divadle snad, ve filmu ne. Snad jediný co, tak oceňuju realistickej konec, protože o lidským plemeni nemám valný mínění a přesně takhle by to rozhodně skončilo. Jinak je to ale další Kolečkův a další Hřebejkův průser. ()

Reklama

castor 

všechny recenze uživatele

Přemýšlím, co je jinak. Proč jsou u některých tvůrců tak zásadní výkyvy? Hřebejkova dramatická trilogie (Kawasaki, Nevinnost, Líbánky) byla s drobnými škobrtnutími výtečná, nově se opírá o divadelní hru, která se na filmovém plátně nese v uvolněné letní atmosféře, ve které se srážejí zvířata, ječí při gólu domácích a taky docela dost zvrací. Ve venkovském baru se ocitnou nevěsta, svědkyně ženicha a provozovatelka dané knajpy, chvíli se urážejí, pak si vyčítají minulost, lžou si, manipulují, dokazují orientaci, neustále brečí, vyhlížejí budoucnost. A hlavně se chovají jako husy. No, a samozřejmě se s návalem vší té hysterie dočkáme několika odhalení. Divný humor, divné dialogy, divný Hřebejk. S mužskými postavami (hlavně timing velmi dobře zvládající Ondřej Sokol) to jde tvůrcům o poznání lépe, ženám pak v tomhle zbytečném minisouboji vévodí Hana Vagnerová. Katarze nulová, jen tu měl někdo drobnější úraz hlavy. ()

Fr 

všechny recenze uživatele

,,…UŽ JSEM CELÁ OTUPĚLÁ. CHOVÁME SE JAKO KRÁVY…" /// Tak moc bych chtěl na konci říct, že je to sice blbý, ale dává to smysl. Ale nemůžu. Prostě to nejde! Holčičí debatu v baru a pánský dialogy z cesty prosvětlí za zvuku harfy zvracející svatebčan a já marně přemejšlím, co vede dva chlapy k pokusu o předvedení nitra ženskejch hlav (ne duše, to by je doufám ani nenapadlo!). Takový divadlo, který místy pobaví, ale v hlavě zůstane asi jen nedomrdlej lesbickej sex, páč zjištění, že život (jejich) stojí za hovno, je nahovno. Stejně překvapivá a zábavná je i pointa. Dneska už (někomu) k natočení filmu stačí kurevsky málo. Nebo vy snad věříte, že chlap ví, jak reaguje ženská, když…? /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Nechápu, že když je totálně blbá nevěsta, nemá smysl litovat ji, ale...(číšníka?). 2.) Chystám únos. Nevěsty. (a je úplně blbá!) /// PŘÍBĚH ** HUMOR * AKCE ne NAPĚTÍ ne ()

salalala 

všechny recenze uživatele

Ačkoli se Hřebejk snaží, jak může, divadelnost projektu zkrátka nezakryje, a to je v mnoha ohledech velký problém. Dialogy jsou totiž ve většině případu dost banální a nepříliš zajímavé, je pravda, že sem tam se objeví vtipná situace, která má nápad a náboj, jenže většina humoru mi přišla dost nucená a nepřirozená. Ústřední příběh je taktéž dost banální a v zásadě o ničem, a jelikož pointa je vyzrazena hodně brzy, tvůrci už pak musí tzv. vařit z vody a nepřijdou s ničím novým ani překvapivým. Naštěstí Hřebejk svěřil tři klíčové role herečkám, které je hrají už na divadle, takže tady problémy nejsou a všechny tři jsou velmi dobré až výborné. I když je pravda, že zejména Zuzana Stavná místy dost přehrává, pořád je to snesitelné a jejich vzájemná kooperace je naprosto dokonalá a funguje. Paradoxně nejlepší je ale Ondřej Sokol, kterému tato poloha sedí nejlépe a právě on dokáže beze zbytku prodat všechny vtipy jen tím, jak je podává a intepretuje. Stopáž sice není moc dlouhá, přesto je to chvílemi vše natahované a nudné. Zcizující efekty v podobě kratičkých monologů všech tří žen mi navíc připadaly zbytečné a samoúčelné. Zakázané uvolnění je spíš televizní záležitost, která nemá moc co nabídnout a pracuje s ohraným schématem. Vidět to na divadle by bylo asi nejlepší. 60%. ()

Galerie (34)

Zajímavosti (7)

  • Natáčení začalo 21. července 2013 v Ostravě a v okolí. První klapka padla v bohumínském klubu Bublina, který ztvárnil filmovou hospodu. Točilo se také v Radvanicích a na zámku Šilheřovice. (Missa08)
  • "Zakázané uvolnění" je mj. nejen název pro píseň, ale i druh blíže nespecifikovaného alkoholového nápoje. (Terva)

Související novinky

Kinokavárna na Rock for People

Kinokavárna na Rock for People

30.06.2015

Oscarové filmy, kultovní české seriály, přehlídku tvorby mladých nadějí českých filmových škol, originální Kinokavárnu s vybraným filmovým menu od Aerofilms a nádavkem diskuze s tvůrci. Festival Rock… (více)

Reklama

Reklama