Reklama

Reklama

Slow West

  • Velká Británie Slow West (více)
Trailer 1

Šestnáctiletý Jay přicestoval ze Skotska do amerického Colorada 19. století, aby pátral po ženě, kterou miluje. Evropskému zelenáčovi dělá společnost nájemný zabiják Silas, který souhlasil, že ho za úplatu na cestě ochrání. Divoký západ však není místo, kde by věci vycházely přesně podle plánu, a tak Jay zažije během svého putování celou řadu zvratů v nekompromisním duchu tohoto vysoce autorského westernu. (AČFK)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (195)

T2 

všechny recenze uživatele

Rozpočet $-miliónovTržby USA $229,094Tržby Celosvetovo $1,391,848Tržby za predaj Blu-ray v USA $34,656Tržby za predaj DVD v USA $19,747║ komorný a chladný western, ktorý ako celok nedostane zrovna človeka do kolien, kvôli skôr artovému prevedeniu s pomalým tempom ale za to herecky to má silu a ponúkne niekoľko silných prekvapujúcich scén, pri ktorých zbystríte a sa patrične rozprúdi krv v žilách /70%/ ()

Fr 

všechny recenze uživatele

„TEN KLUK BYL DIV. VIDĚL VĚCI V JINÉM SVĚTLE. PODLE NĚJ JSME BYLI V ZEMI NADĚJE A DOBRÉ VŮLE…“ /// Westernový putování, aneb když Jay hledal Ross. Divokej západ jako místo bez naděje Fassbenderovi celkem sekne. Vobyčejnost příběhu vylepšuje závěrečná přestřelka s pointou (jestli se to dá takhle nazvat), po níž si člověk myslí, že to vlastně nebylo až tak špatný. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Miluju tu ospalou westernovou atmosféru. 2.) Za svojí dívkou jel bych světa kraj (i když jsme to ještě nedělali). 3.) Thx za titule ,,dresi“. /// PŘÍBĚH *** HUMOR * AKCE ** NAPĚTÍ * ()

Reklama

Matty 

všechny recenze uživatele

Slow west, young man. Jestliže většina westernů sleduje ustavování civilizačního řádu v divočině, Slow West se tomuto schématu nezpronevěřuje, ale zároveň jej problematizuje. Stejně jako řadu dalších klasických westernových elementů. MacLean zobrazuje Divoký západ bez lesku a idealizování, ale zároveň s respektem k zákonitostem klasických zástupců žánru – od Forda a Hawkse po Peckinpaha (podobně jako u Forda je zde například středobodem vyprávění žena). ___ Jay se od Silase učí, jak pít, střílet a přežít v divočině, na kterou je díky cestovatelské příručce možná připraven teoreticky, ale rozhodně ne prakticky. Aby zůstal naživu, musí přijít o svou nevinnost, přestat být naivním romantikem. Silas na druhou stranu díky mladíkově nesobeckému uvažování (na rozdíl od všech ostatních postav mu nejde o vlastní prospěch, ale o život Rose) opatrně přehodnocuje svůj nihilistický postoj ke světu. Možná civilizace ještě není odsouzena k zániku. Vývoj obou postav potvrzuje slova jednoho ze Silasových bývalých parťáků o padajícím andělovi a ďáblovi na vzestupu. ___ Kontrast mezi oběma muži, mezi divočinou a civilizací, mezi dynamickými kompozicemi a statickou kamerou, mezi naturalismem a magickým realismem (zvláštní náhody, podivná setkání, nápadné biblické odkazy), mezi syrovým násilím a fraškovitým humorem, pohání vyprávění spolehlivěji než přestřelky a fyzická akce. Většina příběhu se odehrává ve zvláštním zastaveném čase před akcí, před tím, než se něco zásadního přihodí. Když pak konečně zaútočí Indiáni nebo přijde déšť, je to svou náhlostí překvapující a hodně to pomáhá rytmu nepříliš dějového, do značné míry epizodického filmu, který je sice pomalý, ale zároveň velmi živý. ___ Nečekaná setkání a střídání obtížně slučitelných nálad (strach, humor, patos) zároveň odpovídá Jayově prožitku z (doslova) Nového světa. Je zmaten a nepřipraven, a protože se nechová jako protřelý kovboj, opakovaně se ocitá ve značně nestandardních situacích, na něž reaguje odlišně, než bychom ve westernu čekali (lovcům Indiánů, kteří na něj míří zbraněmi, se zdvořile představí, když omylem zabloudí do cizího tábora, zůstane v něm dost dlouho, aby si vyslechnul historku jako z Jarmuschova Mrtvého muže apod.). ___ Setkání akcelerující proměnu obou ústředních postav jsou – jako i zbytek filmu – natočena se stejnou úsporností, s jakou mezi sebou Jay a Silas komunikují. Sdělují si jenom nejnezbytnější slov a cokoli je řečeno, má význam pro vyprávění. Strohý styl filmu dává vyniknout nejen suchému (a někdy krutému) humoru, ale i režisérovu výtvarnému citu. Ví, kam výmluvně rozmístit figury, jak výstižně pracovat s barvou, kdy záběr projasnit nepřirozeně jasným světlem a kdy jej ponořit do tmy. Díky kompozicím připomínajícím malby amerických krajinkářů je radost film sledovat i tehdy, nezobrazuje-li nic výživnějšího než dva muže jedoucí na koních pomalu krajinou. ___ Vyladěnou malbu bez barvy nebo tahu navíc asociuje celý Slow West. Má mnoho vrstev, které jsou spolu v harmonii, jaká u debutů nebývá obvyklá. Apendix: Milovníky poezie by mohlo zajímat, že Silas ve filmu recituje báseň The Haunted House od anglického autora Thomase Hooda. 80% Zajímavé komentáře: Anderton, eye candy ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

Nakrátko, ale opravdu nakrátko mi to připomnělo Jarmuschova Mrtvého muže...tou náladou, zvláštní atmosférou, jinakostí, originálním úhlem pohledu, magickým realismem, typologií hlavní postavy...a i za to chvilkové déjà vu díky, obrovské díky! Pak už se to přeplo spíše do poetiky bratrů Coenů. Poetika amerického nezávislého filmu je prostě svéráz. Originální malý minimalistický jiný western... ()

verbal 

všechny recenze uživatele

Najít dnes nějaký nový, kulantní Zápaďák, jenž by nebyl až nesmiřitělně unylý, scénáristicky debilní a netáhl se jako zvracení tureckého medu, na to aby si člověk vzal pořádnou lupu. Výjimkou bohužel nejsou ani tyto trampoty vytlemeného skotského bukvičáka, jenž se sveřepě vydal skrz divoké Kolorédo, aby análně potěšil žampióna svého srdce. Cestou narazí na drsného Míšu Bednáře, najme si jej jako gardedámu, a společně se opravdu Pomalu vlečou na západ, přičemž narazí na nebývalou koncentraci esotericky žvanivých čuráků, s nimiž sáhodlouze filosoficky zapolemizují o smyslu života a vlivu západní literatury na vyhynutí domorodých kmenů, dají otrávenému divákovi sežrat kurevsky podrobnou hvězdnou mapu americké oblohy, aby se nakonec všichni vzájemně naprosto kokotsky postříleli v pičoidním finále. Prostě něco přesně pro artové ufony, jímž tolik dokonalá percepce kdejaké umorousané sračky umožňuje velkolepě se devadesát minut nudit a vstřebávat veškeré umělecké ambice díla, o nichž mnohdy netuší ani samotní tvůrci, co jen pečlivě dbali o zdravý spánek diváka, a vyvrcholit tu izmickým pozérským výronem, přechytřele popisujícím veliké a nabubřelé hovno. ()

Galerie (111)

Zajímavosti (4)

  • Rose vo filme Jayovi cituje Rómea a Júliu od Shakespeara: „These violent delights have violent ends.“ Týmito slovami brat Vavrinec žiadal Rómea, aby miernil svoju lásku k Júlii a varoval ho pred následkami. (denulik)
  • Film se natáčel na Novém Zélandu. (ČSFD)
  • Natáčanie začalo 21. októbra 2013 na Novom Zélande. Pokračovalo v škótskych horách a v Colorade. (chesterko)

Související novinky

Westerny jsou zpět

Westerny jsou zpět

22.02.2015

Velkorozpočtové westernové žánrové mixy v podobě Osamělého jezdce a Kovbojů a vetřelců si nepochvalovali diváci ani kritici, ale jinak tento tradiční americký žánr rozhodně neskomírá. V různých… (více)

Kurt Russell pronásleduje kanibaly

Kurt Russell pronásleduje kanibaly

28.09.2014

Úspěch Opravdové kuráže bratrů Coenů a Nespoutaného Djanga Quentina Tarantina oživil popularitu westernů a blíží se hned několik zajímavých projektů. U Pistolnice Jane nikdo moc netuší zda se… (více)

Reklama

Reklama