poster

Life

  • Německo

    Life

  • USA

    Life

  • Velká Británie

    Life

  • Nizozemsko

    Life

Drama

Kanada / Německo / Austrálie / USA, 2015, 111 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • papyrosaurus
    ***

    Poněkud obtížná věc, zaujmout k filmu jasný postoj. Základním problémem je zřejmě už jeho určení a následné (ne)pochopení ze strany diváka. Kdo očekává biografický snímek o životě Jamese Deana (a je navíc jeho fanouškem) bude zklamán. Jak ostatně vyplývá z různých informací, režisér Anton Corbijn chtěl především natočit příběh o vzájemném vztahu mezi fotografem a jeho objektem. Na rozdíl třeba od úspěšného snímku Control, kde šlo v prvé řadě o vykreslení života a pocitů Iana Curtise, což zanechávalo v divákovi ten správný filmový zážitek, u Life jsem se po závěrečných titulcích nacházel ve stavu jakéhosi lehce znuděného rozpoložení. Oba představitelé hlavních rolí hráli v podstatě dobře a po vizuální stránce to vypadá, že si Corbijn dal, jako vždy, záležet na těch správných záběrech, barevnosti a celkové chladné uhlazenosti, která se promítá i do výrazů postav a jejich emocí (ostatně jako u jeho předchozích počinů). Takže vnější stránka filmu má podle mého názoru potřebnou (a nemalou) kvalitu. Horší je to však právě s jeho obsahem a tady bych viděl problém ve scénáři (a tedy i scénáristovi). Není potřeba šokovat konzumního diváka megalomanskými dialogy, ani cílit na intelektuály v podobě minimalisticky pojatých monologů, nicméně mnoho myšlenek, rozhovorů či náznaků, které ve filmu zazněly, vyprchaly jaksi do prázdna...možná to chtělo více propracovat. V konečném důsledku se tak jedná spíše "jen" o lehce nadprůměrný film.(23.5.2016)

  • spaceboyCZ
    **

    Těšíte se na film a pak, v jeho půli, zjistíte, že ho dokoukáte už jen z čisté setrvačnosti..že co by kdyby se náhodou něco z něj vylíhlo. Ale ono nic. Potenciál byl přitom obrovský, zejména ten herecký, jenže příběh vedoucí od ničeho nikam nezachrání nic. Obrovská škoda. A koneckonců, chybí i nějaký výraznější hudební podkres, který by člověku zůstal v paměti. A tak jsou zde jen oči pro pláč a promrhané dvě hodiny života.(14.11.2016)

  • kori_kori
    **

    Fotky Jamese Deana jsem kdysi měla doma, možná proto se mi na celém filmu líbil samotný závěr - pohled na origo fotky, origo Deana. Tak dobře, film se snažil zachytit i vznik oněch fotek, to asi vyšlo. Ale postava Deana - v obličeji odulý a s permanentní artikulací jako by požil 2 tablety lexaurinu ... pro mě zklamání. Snad i díky tomu pak na mě film působil jako znuděná táhlá záležitost, bez šmrncu, všichni byli otrávení (fotograf, fotografova žena, herec,...) ... a nakonec já, divák.(23.4.2016)

  • tidwell
    odpad!

    Asi by se to mělo přejít rozpačitým mlčením... ale protože jsou ve hře velká jména (Corbijn, Dean, Stock), očekávání musí být nejvyšší a Corbijn si koneckonců laťku svými předchozími filmy sám nastavil velmi vysoko. Bohužel, u Life se povedl pouze plakát a u něho to taky mělo zůstat. Marně hledám nějaký důvod... vysvětlení... ale tenhle film se absolutně nepovedl - výběrem herců, nulovou snahou něco sdělit (kromě konstatování, že se "to stalo") a nesnese ani měřítko televizního filmu. P.S. Pro srovnání tvůrčí poctivosti při zpracování podobného životopisného tématu (příběh fotografa Davida Baileyho) se nabízí britský televizní We'll take Manhattan (2012), natočen jistě s nižším rozpočtem, než tento nabubřelý nepodarek...(9.8.2016)

  • Qitek
    ***

    Jak už nekdo psal, nejlepší na tom filmu je jeho plakát. Zároveň je pozoruhodné, že se Corbijn nesnaží nijak jít divákům vstříc. Což se mi vlastně líbilo. Odvrácená strana této mince je ale ta, že i jako náročný divák, jsem se filmem dost prozíval. A pamětihodného, tu neshledávám vlastně nic. Jen hořký pocit na jazyku i na duši, že jej dělal užasný fotograf, mistr, jehož statických obrázků i jeho vášně pro ně, si nesmírně užívám, kdykoli je vidím. Zároveň se po všech jeho filmech (zatím čtyřech, nemýlím se), snažím smířit s myšlenkou, že jako režisér "funguje" Corbijn jen jako "intelektuální" lákadlo pro milovníky "jiných-artových" filmů. Byť natočil pro mě jeden z nejlepších, hudebních, biografických filmů vůbec... Control. To ostatní sorry. Vyloženě nic proti ničemu, řekl bych. Ale jinak Life fajn. Že to není konstruktivní kritika, o.k. To není ani Life. Forma krásná. O tom jsem ale nepochyboval.(7.1.2017)

  • - Režisér Anton Corbijn, který je zároveň i fotografem, řekl, že se projektu ujal proto, že jeho příběh zkoumá vztah fotografa s jeho fotografickým objektem. O Jamese Deana mu nešlo, v minulosti už projekt o slavném herci odmítl. (Ajjinka)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace