Režie:
J.A. BayonaScénář:
Patrick NessKamera:
Óscar FauraHudba:
Fernando VelázquezHrají:
Lewis MacDougall, Sigourney Weaver, Felicity Jones, Toby Kebbell, Ben Moor, Lily-Rose Aslandogdu, Geraldine Chaplin, Liam Neeson, James Melville (více)Obsahy(1)
Dvanáctiletý Conor O'Malley (Lewis MacDougall) se chystá uniknout do fantastického světa netvorů a pohádek. Vyrovnává se s nemocí své matky (Felicity Jones), kvůli které musí Conor trávit čas se svou nepříliš sympatickou babičkou (Sigourney Weaver). Navštěvuje jednu z britských škol, kde se každý den musí potýkat s akademickým nezájmem a šikanou za strany spolužáků. Protože Conorův otec (Toby Kebbell) se odstěhoval do tisíce mil vzdálené Ameriky, prahne chlapec po někom, kdo by ho vedl. (Vertical Entertainment)
(více)Videa (18)
Recenze (325)
Vizuálně moc hezky zvládnutý film, který se bohužel vyjma netvora a jeho minipříběhů moc neliší od ostatních snímků z podkategorie "drama o rakovině". Volání netvora zkrátka chybí určité originálnější zpracování. Nabízelo se větší zaměření na chlapeckou fantazii a na to, jak do ní hlavní hrdina utíká před tvrdou realitou - to vše pojaté v opravdu snové atmosféře a podbarvené zapamatovatelnou hudbou. Tenhle film se ale soustředí na Conorův (pochopitelný) hněv nad tím, co si ve skrytu duše přeje, a nad stavem své matky. Je to zkrátka drama, jehož zápletku a poselství zkušený divák dávno zná. ()
Smrt není příliš veselé téma, není ani příliš časté konverzační téma. Na to, kolik lidí už umřelo, je až s podivem, jak málo se o smrti mluví. Smrt, která dřív byla přirozenou součástí života, děti vídaly o nedělích konec životní cesty slepic a králíků, s nimiž definitivní rozloučení proběhlo ve společnosti brambor a nádivky, případně špenátu a zelí, při nedělním obědě, stejně jako, když přišel čas, svých prarodičů, případně sem tam někdo odešel předčasně v následcích úrazů. S postupem doby se smrt přestěhovala ze dvora a světnice do nemocnic, ze součásti života se stalo tabu a z toho, co vždy bylo těžké se stalo neúnosné. Nejhorší smrt je, když se rodič dívá do hrobu svého dítěte. Vyrovnávat se jako dítě se smrtí rodiče je hned druhá v pořadí. A smrt sama o sobě není tak strašná, jako umírání. Cílovkou Volání netvora nejsou jen děti, ale každý, komu záleží na dalším člověku, protože pak mu hrozí, že bude potřebovat Netvora, aby se vyrovnal se ztrátou, ()
Udalosť roku? Ako sa to vezme. Nepopieram, že vo vytýčených mantineloch to funguje tak, ako má, animované vsuvky vedia upútať a emocionálna nálož na konci je tak silná, že vo mne dokázala niečo zanechať. Ako celok však film vnímam ako jemne schematický konštrukt, do ktorého som sa nevedel naplno ponoriť. Na detský film, ktorým by malo byť Volanie netvora v prvom rade, naviac ide o príliš depresívny zážitok, ktorý sa silne míňa so svojou cieľovkou. Finančný neúspech tak, bohužiaľ, nie je vonkoncom prekvapivý. ()
Smekám před hereckým výkonem mladého hlavního hrdiny, jehož život se dostává kvůli tragickému kontextu do ambivalence - jeho největší pravdy. Chápu, že celé to musí být hrozné, osobně jsem si též prošel hrůzami, ale celý film je laděn tak trochu monotónně do jediné emoce: vzteku. Sám jsem měl barvitější pocity tragédie. Nesoudím, jen jsem u filmu usnul. ()
Ty jo, a my mysleli, že tohle bude ta správná oddechovka po Krvavém diamantu. Klamavá reklama, klamavá reklama! Podle posteru to vypadalo na nenáročnou dětskou fantasy s mluvící entitou Liama Neesona, čímž stoupla naděje, že se vykoupí za přenudného Aslana, nicméně pozor, vše bylo jinak! Místo dětské fantasy jsme dostali brutální dětské drama s umíráním matky malého chlapce na rakovinu (a žádné šetření, pěkně záběry na vystouplé kosti a mrtvolný obličej a tak), do čehož se tak nějak přimontoval mluvící strom. Já nevim, tohle nebyl koktejl, který by mi sedl. Faunův labyrint to vzal za lepší konec - když už jsme u tématu fantasy a trpících dětí. Tento film ani neměl nějakou výjimečnou poetiku a konec nebyl tak povznášející, aby vyvážil to temno předtím. A Sigourney byla dokonce dost otravná,a to je moje oblíbená herečka... No nic, prostě nelíbilo... ()
Galerie (97)
Zajímavosti (19)
- Connor (Lewis MacDougall) a jeho mama (Felicity Jones) pozerajú King Kong (1933). (Pat.Ko)
- Kostel, který se objevuje ve filmu, je St Thomas' Church, Friarmere, který byla uzavřen v roce 1963. (ARI50)
- V závere filmu, keď si Conor (Lewis MacDougall) prezerá fotografie v byte svojej babičky (Sigourney Weaver), môžeme na jednej z nich vidieť Liama Neesona s malým dievčatkom, ktorý nahovoril postavu netvora. Rovnako si môžeme všimnúť aj fotografiu mladej Sigourney Weaver v bielych šatách. (AndrejBB)
Reklama