Reklama

Reklama

The Last of Us - Season 1 (2023) (série)


Rodina (S01E06)

(epizoda)
  • USA Kin
TV spot

VOD (1)

Obsahy(1)

Joel a Ellie nedbají na rady místních obyvatel a pronikají hlouběji do nebezpečného území, aby našli Světlonoše a Tommyho. (HBO Max)

Videa (1)

TV spot

Recenze (116)

BROKEN_ 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Za mě jedna z nejlepších epizod (momentálně po odvysílání epizody za mě dokonce nejlepší). Zde se zas a znova ukazuje, jak Mazin a Druckmann věrně adaptují herní předlohu a jak dobře to dělají. Je tady spousta odkazů nejenom na první díl, ale dokonce i na druhý díl. Hráči moc dobře vědí co myslím. Objeví se zde jedna postava, která sleduje Ellie. Za mě krásný pomrknutí pro hráče, kteří hráli druhý díl. Plno dialogů je zde stejných jako ve hře. "Všichni, na kterých mi záleželo, buď umřeli, nebo mě opustili. Všichni, až na tebe". A je tady toho víc. Epizoda je takřka bez akce a soustředí se na vztahy. A zde se nám pěkně naplno Joel a Ellie dostanou pod kůži a věřte mi, že osmá a devátá epizoda (vynechal jsem sedmou, protože ta bude sledovat flashback Ellie, jak se nakazila) budou stát za to a vy hlavním postavám budete fandit. Režisérka Jasmila Žbanić odvedla skvělou práci. Kamera v této epizodě je zatím nejlepší ze všech dosavadních epizod a plno záběrů bylo nádherných (z jednoho jsem se málem udělal :-D ). Herecké výkony jsou zde zatím nejsilnější a Pascal s Ramsey dominují. Chci se ještě jako velký fanoušek hry vyjádřit k jedné věci. Joel má zde dva případy, jako kdyby měl dostat infarkt. Ano, možná to vypadá, že Joel je oproti hře měkkej, ale za mě to nádherně ukazuje, že Joel není jenom zlý člověk, který umí být krutý, ale má srdce, které bude hrát později velkou roli v příběhu. Ta scéna, kdy Pascal předvede perfektní herectví se přiznám, rozbrečel jsem se. A to fakt nepřeháním. Ale abych jenom nechválil, tak mi vadí, že Joel a Ellie mají poklidnou cestu a nikde jim moc nehrozí nebezpečí. Ocenil bych nějaký nakažený, kteří jsou zamrzlý a ke konci epizody by například Joel a Ellie slyšeli v okolí nakažený. Protože mi přijde, že se skoro zapomíná, že jsou v postapokalyptickým světě. Jinak jsem, ale maximálně spokojen a jako někdo pro koho je hra srdcová záležitost mi dělá seriál úsměv na tváři. Jen tak dál!!! P.S. Hudba z hry když začne hrát... oh boy, díky ní jsem se dokázal rozbrečet. Nádhera. Miluju to!!! ()

Garson 

všechny recenze uživatele

Další díly už bohužel nedám,další nudu už bych nezvládnul.Seriál kde se jenom kecá a na několik hodin záznamu jsou dvě minutové akce mi bohužel nestačí.Joel(Pedro Pascal) hrál skvěle v mém oblíbeném seriálu Narcos,ale zde se moc nepředvedl i když mnohem horší byla hnusná nebinární "zombice" Ellie(Bella Ramsey) která mi lezla celých 6 dílů pěkně na nervy a příběh seriálu letěl skoro od začátku strmě dolů.Hned jsem si přitom vzpomněl jak jsem se před pár lety díval na Prima Cool na reality show EXPERIMENT KOLONIE,kde se po zinscenované apokalypse snaží skupina vybraných lidí přežít jen s tím co mají a je to mnohem lepší a poučnější než tato seriálová blbost.No nic,snad si příště lépe vyberu v té hromadě nezáživných seriálů. ()

Reklama

korbitch22 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Už jsem se smířil s tím, že se tvůrci nesnaží o jakékoliv akční nebo hororové orgie. Z Last of Us je vyloženě dramatické putování zdecimovanými státy, kde vzniká vztah mezi Joelem a Ellie. Při setkání bratrů jsem měl co dělat, neuronit slzu. Trochu mě to sice štve, ale nakonec mám rád i dramata, mám rád apokalypsu, mám rád hry, mám rád nevlastního syna a mám rád svého bratra. Takže u mě dobrý 👌. Horor a akci si holt užijeme ve hře. 90%. ()

castor 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Mráz, sněžné scenérie, Gustavo Santaolalla dál brnkající na kytaru. Řeka smrti je blízko a nečekaně blízko je i Joelův bratr. Díl solidně graduje, dostáváme se zase do trochu „jiného“ prostředí, ve kterém se jistá komunita snaží v rozvráceném světě přežívat úplně jinak, než jsme byli doposud zvyklí. Zároveň vnímáme jiný feeling, zase je tam kus melancholie. Už jsme si zvykli, že při putování Joel s Ellie potkávají další a další postavy, jejichž osud bývá vesměs tragický, každopádně díky nim se o ústřední dvojici dozvíme vždy zase něco víc. A víc se otevírají. Ač se předtím stalo mnohé, při příjezdu k areálu biomedicíny jsou si tihle dva nejblíž za celou dobu. ()

Polux 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

8/10 | Po dokonalém mixu akční a dramatické složky, kterou divákům předvedli tvůrci v předchozím díle, se Mazin s Druckmannem v šesté epizodě vracejí zpět takříkajíc na zem, znovu zde tak převládá příklon k více realistickému stylu, zaměřenému především na prokreslení jednotlivých charakterů a pečlivé budování vztahů mezi nimi, než na spektakulární a adrenalinem nabité sekvence boje hlavních postav s hordami nakažených a nebo se skupinkami ostatních přeživších. Což je na jednu stranu pozitivní, protože samotné postavy a jejich vzájemné vztahové peripetie jsou silnou stránkou herní předlohy, ovšem na druhou stranu je to značná škoda, protože zmíněný herní předobraz zvládá s přehledem obě polohy vyprávění a je tak schopen doručit hráči komplexnější a tím pádem i plnohodnotnější zážitek. | Úvod šesté epizody patří prvnímu výraznějšímu časovému skoku v sérii a související změně ročního období, což se zde následně projeví zejména na působivosti venkovského prostředí a krásách divoké přírody, jelikož hlavní postavy Joel a Ellie v minulém díle opustili městskou zástavbu a znovu se vydávají na osamělou pouť opouštěnou krajinou za Joelovým bratrem Tommym, ve snaze od něj získat potřebné informace pro další cestu za možnou záchrannou lidstva, respektive toho, co z něj po uplynulých letech zbylo (což pochopitelně platí pro Ellie) a vykoupením, respektive opětovným nalezením smyslu života (což nepřekvapivě platí pro Joela). Zdejší lokace jsou, jako prozatím vždy, výborné a kameře se daří je divákovi prodat bez sebemenšího zaváhání, přičemž některé záběry (obrazy se zapadajícím a vycházejícím sluncem, panoramatické pohledy na krajinu s majestátními horami v pozadí, kamerové jízdy z dronu) jsou vskutku úchvatné a možná dosud nejpůsobivější, jaké se dosud v sérii objevily. | Jelikož se děj šesté epizody soustředí na opětovné shledání Joela (v doprovodu Ellie) s Tommym a následný názorový střet mezi jednotlivými postavami, což je v herní předloze důležitá událost hned z několika důvodů, šlo předem předpokládat, že se tentokrát žádné vyhrocené střety, ať už s nakaženými nebo dalšími přeživšími, konat nebudou a tvůrci oproti minulému dílu znovu zvolní celkové tempo, což se také potvrdilo. Navzdory tomu tady není nouze o dramatické, napínavé, nebo vtipné momenty a to zásluhou, jak se v sérii stalo již dobrým zvykem, neselhávajícího hereckého obsazení a další vítané várky, někdy větších a jindy menších, kreativních změn, které citlivě a smysluplně zasahují do herní předlohy a obohacují původní látku o širší souvislosti, prokreslenější charaktery a propracovanější motivace postav. | Oproti herní předloze se zde divákům naskytne velkorysý pohled na opevněnou osadu (maloměsto by bylo pro jednu ulici a pár domů okolo ní přece jen až příliš honosné označení:-)), ve které žije Tommy se svou manželkou a spolu se stručnou zmínkou o Joelově přání koupit si ranč s ovcemi a zálibě Ellie ve vesmíru se jedná o nenápadné odkazy na (stejně vynikající) herní pokračování a příjemná pomrknutí na fanoušky, které jistě budou v další sezóně dále rozvedeny. | V průběhu děje tady dochází k dalšímu prohloubení vzájemného vztahu mezi Joelem a Ellie, což se později zúročí v emocionálně vypjaté scéně společného rozhovoru na téma zamýšleného ne/opuštění Ellie ze strany Joela a její ne/zanechání v péči Tommyho, která je téměř doslova převzata z herní předlohy, po níž v Joelovi definitivně převáží pocit odpovědnosti a citová vazba směrem k Ellie a rozhodne se ji dál doprovázet na její cestě, navzdory svým pochybnostem, zda je schopen podobně fyzicky i psychicky náročný úkol zvládnout a Ellie před veškerým hrozícím nebezpečím ochránit, což je skvěle zdůrazněno další chytrým tahem tvůrců v podobě panických záchvatů, kterými tady Joel, na rozdíl od svého herního předobrazu, trpí a které chvályhodně dodávají postavě na větší zranitelnosti a opět o něco více polidšťují její charakter. | Současně s tím další nově doplněný příběhový prvek, spočívající v těhotenství Tommyho manželky, nabízí tvůrcům šanci, jak jednak dodat názorové výměně mezi Joelem a Tommym stran rodinných závazků další rozměr a jednak způsob, jak konfrontovat Joela s bolestivou připomínkou přetrvávajícího traumatu, plynoucího z jeho selhání při ochraně vlastní dcery na počátku pandemie. Všechny tyto příběhové události představují slibný prostor pro Pascala (toho především) a Ramsey spolu s Lunou se herecky patřičně předvést a všichni jmenovaní tuto vděčnou příležitost využívají přímo ukázkově. Obě důležité scény emotivních dialogových výměn (rozhovor Pascala s Lunou a Pascala s Ramsey) jsou odehrány a natočeny skvěle. | Přes celkovou vážnost šesté epizody si ovšem Mazin a Druckmann přece jen najdou čas pro určité odlehčení situace a propašují do děje humorný okamžik v podobě vtipného prologu, ve kterém vystupuje dvojice postav (opět vytvořených specificky pro účely série), která má mezi sebou podobně "třaskavou" partnerskou dynamiku, jen vztahový vzorec (skoro) otec a (skoro) dcera byl vyměněn za, podle všeho letitý, manželský svazek, přičemž nad rámec úsměvného srovnání obou dvojic potěšila také účast hereckého veterána Greena. Kromě toho se diváci v šesté epizodě dočkají také několika dramatických situací (napínavá scéna překonání řeky a následné kontroly, zda nejsou Joel a Ellie nakažení) a v závěru pak dojde na očekávanou akční sekvenci na univerzitě. Nicméně svým rozsahem je, bohužel, omezena na nejnutnější minimum (skromný střet s pár přeživšími a následné zranění Joela), což je skutečně škoda, protože ve hře jde o vynikající herní pasáž, ve které se ke slovu dostanou jak nakažení (obávaný Bloater), tak přeživší. | V souhrnu je šestá epizoda opět výbornou podívanou, byť o něco větší důraz na akční stránku věci v samotném finále by divácký zážitek nijak neoslabil, právě naopak by jej ještě posílil. Nadcházející díl se bude věnovat retrospektivnímu vyprávění, ve kterém bude hrát hlavní roli Riley spolu s událostmi předcházejícími seznámení Joela a Ellie a v rámci série tak konečně dostane prostor i neméně vydařený herní dodatek Left Behind, takže nezbývá, než se těšit na to, jak si tvůrci s danou situací v dalším díle poradí. | PeZet () (méně) (více)

Galerie (40)

Zajímavosti (12)

  • Epizoda končí děsivým cliffhangerem. Joel (Pedro Pascal) je při rvačce pobodán, a přestože se mu s Ellie (Bella Ramsey) podaří na koni uniknout bezprostřednímu nebezpečí, je jasné, že je na tom špatně. Zhroutí se do sněhu a nechá Ellie, aby ho prosila, aby vstal. Když se kamera stáhne, slyšíme ponurý klavír a hlas, který zpívá: „Jedu na projížďku se svým nejlepším přítelem. Doufám, že už mě nikdy nezklame. Ví, kam mě vezme. Vezme mě tam, kde chci být. Jedu na projížďku se svým nejlepším přítelem.“ Zní vám to povědomě? To proto, že jsme tento text už někdy slyšeli: když Joel, Ellie a Tess (Anna Torv) opouštějí bostonskou QZ. Slova jsou z písně „Never Let Me Down Again“ od Depeche Mode z roku 1987, která hrála v Joelově rádiu jako signál od Billa (Nick Offerman) a Franka (Murray Bartlett). V této epizodě tak zní coververze písně Depeche Mode, a to v podání Jessicy Mazin, dcery spolutvůrce a scenáristy seriálu Craiga Mazina, který po své dceři požadoval, aby její verze byla strašidelná a pomalá a pojednávala o dceři truchlící nad ztrátou otce. (Dangerous2)
  • Při přechodu mostu v čase 12:31 si můžeme všimnout v levém dolním rohu filmového štábu. (DJMaroko)

Reklama

Reklama