Režie:
Richard StanleyScénář:
Richard StanleyKamera:
Steven ChiversHudba:
Simon BoswellHrají:
Dylan McDermott, Stacey Travis, John Lynch, Carl McCoy, Iggy Pop, Mac McDonald, William Hootkins, Lemmy, Richard Stanley, Eva Garbo, Chris McHallemObsahy(1)
Je 21. století a svět postihla nukleární válka i ty nejhorší ekologické katastrofy. V této nehostinné krajině se snaží přežít mladý pár, do jehož života však nečekaně zasáhne nepřátelsky naladěný robot. Režisér Richard Stanley celovečerně debutoval právě tímto apokalyptickým snímkem odehrávajícím se v budoucnosti po nukleární válce. Země se proměnila v radioaktivní pustinu, na níž vyschly oceány a vše vypadá jako neúrodná poušť. Dylan McDermott zde ztvárnil roli „tvrďáka“ Mosese „Mo“ Baxtera, vyčerpaného bývalého vojáka, který tráví většinu času v „zóně“, vyprahlé krajině poseté zbytky radioaktivního odpadu z války. Na „výletě“ se svým parťákem z války Shadesem (Jon Lynch) narazí Mo na zajímavou věc – hlavu robota. Koupí ji od hrůzně vypadajícího „poutníka“ (Carl McCoy, frontman gothicrockové formace Fields of the Nephilim) a odveze ji domů své samotářské přítelkyni, umělkyni Jill (Stacy Travis), aby ji mohla použít na svou poslední sochu. Ani jeden z nich však netuší, že rozbitý robot je ve skutečnosti prototyp bojového kyborga Mark 13, který je schopen, pokud je v boji zničen, se sám z dostupných materiálů obnovit. Mark 13 se o svou obnovu samozřejmě pokusí, napojí se do elektrické sítě v Jillině obydlí, které se spíše než domu podobá pevnosti, a chystá se ji zabít. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (69)
Akože neviem... čakal som horšie. Jasné, je to tvrdé béčko, ale má „hnusnú“ poetiku prameniacu z výpravy, ktorá je naschvál taká odpudivá, až filmu dáva zaujímavú atmosféru. Scenár radšej hodnotiť nebudem, mám podozrenie, že som vlastne ani nepochopil, o čo išlo. Choze vraví o „bezdejovosti“ a ja sa pod to asi podpisujem: hoc sa tu toho deje veľa, vlastne sa (istým spôsobom)... nedeje nič. Našťastie, po vizuálnej stránke je to akceptovateľné, scény sú drsné a takou tou robotechnikou, alebo ako by som to nazval, mi to pripomenulo Borgov zo Star Treku alebo Vírus s Jamie Lee Curtis. Miestami dokonca akoby to šlo až do Švankmajera (!). Nebudem hrať formu a dávať odpad alebo 1 – 2* len preto, že to tak robia ostatní. Mňa Hardware vcelku bavil, na tie 3* má, ale ej pravdou, že najbližšie desaťročie ho znova vidieť nepotrebujem. ()
Kyberpunkový horor z postapokalyptické budoucnosti, v němž celkem hezká zrzka si to rozdá s killerujícím robotem v uzavřeném bytě. Čekejte hodně rudých filtrů, POV z pohledu zákeřného šrotu, několik peprných gore, rock-metalovou muziku a malé štěky pro legendárního Lemmyho a Iggyho Popa. Možná trochu trash, ale rozhodně má koule. ()
Hezká zrzka vs. trochu víc industriální verze Terminátora. Tak nějak jiný post-apo sci-fi kde svět ještě pořád spadá pod jakejsi řád a vláda stále tak nějak existuje, a kde Iggy Pop pracuje v rádiu a Lemmy dělá převozníka zatimco na plný koule pouští Motörhead. Sem tam film trochu sklouzne k černýmu humoru, hlavně u postavy nechutnýho šmírujícího souseda kterej dostane naprosto šílenej kotel od robota :)) Je to ryzí VHSková palba která stojí za zkouknutí. ()
║Rozpočet $1,5milióna║Tržby USA $5,728,953║Tržby Celosvetovo $10,800,000║ rozpačité, zmetené, príbeh jednoduchý ale nedokáže využívať aspoň nádych napätia, chcelo to pevnejšiu režisérsku ruku, masky a triky slušné za ten mini rozpočet /40%/ ()
"acid trip-like techno-nightmare"... Jednoduchý post-apo příběh inspirovaný např. Terminátorem. Body ale dávám především za svébytné grafické zpracování, které spolu s psycho-zvuky či hudbou z 80.let (Motorhead, GWAR...) vytváří velmi zvláštní atmosféru. Trochu jako černobílé Aronofského Pí smíchané s těmi nejbarevnějšími filmy od Mario Bavy nebo Dario Argenta. ()
Galerie (67)
Photo © Metro-Goldwyn-Mayer
Reklama