Režie:
Helena TřeštíkováScénář:
Helena TřeštíkováHudba:
Tadeáš VěrčákHrají:
Miroslava NeradováObsahy(1)
Po unikátních časosběrných dokumentech Marcela, René a Katka přichází dokumentaristka Helena Třeštíková s novým filmem, v němž 13 let sleduje hlavní hrdinku Mallory, která se po těžkých životních peripetiích odhodlaně snaží vrátit do běžného života. S Mallory se život nemazlil, ona se však po porodu syna dokázala vymanit z drogové závislosti a zvládla i období, kdy se ocitla s dítětem na ulici a žila jako bezdomovec. Mallory dnes na střední odborné škole studuje obor Sociální činnost a své uplatnění nakonec nalezla v pomoci těm, jejichž životy zná nejlépe – lidem na okraji společnosti. Film Mallory je tak kromě jiného filmem o naději, že každý má šanci změnit svůj život. (Aerofilms)
(více)Videa (1)
Recenze (109)
Helena Třeštíková je prostě natolik dobrou dokumentaristkou, že dokáže už jen střihem přimět diváka k tomu, aby si uvědomoval sílu některých životních etap prezentovaných postav. Ano, je to hodně subjektivní, ale je to velmi silné. A i když ani tohle není vyloženě pozitivní film, přece jen je vidět, jak se i feťačka a bezdomovkyně může postavit na nohy, pokud se nevzdá. ()
Kebyže sa v tejto problematike neorientujem, tak dám bez váhania 4 ako takmer väčšina hodnotiacich. Bohužiaľ až na ojedinelé výnimky sú si títo ľudia na vine skrátka sami a pomoc buď odmietajú /alkoholici, závislí/ prípadne ju zoberú, ale nie sú ochotní na sebe pracovať a zaradiť sa do spoločnosti. A Třeštíková už svoj potenciál dávno vyčerpala.. ()
Za prvé obdivuji, že si někdo takhle nechá nahlížet do života. Ale v tomto případě se odměna dostavila - silně pochybuji, že kdyby ji Helena Třeštíková nenatáčela, že by Mallory dostala byt a mohla být se svým synem; daleko spíš by byla dál na ulici (max. na ubytovně) a syn v ústavu. Čímž vůbec nechci tvrdit, že ji to štáb aktivně nějak zařídil, ale on už sám fakt jakéhokoliv natáčení pro televizi a hrozba zveřejnění funguje jako účinné beranidlo. Rozhodně je ale Mallory obdivuhodná - hlavně že se dokázala nevrátit k fetu, ačkoli jí "čistý" život zrovna moc světlých stránek neukazoval. Za třetí doufám, že tu sociální pracovnici nakonec dělat bude - a jak tu někdo už napsal - nahradí některou z těch krav, které potkávala na úřadech. Za čtvrté šlapalo jako hodinky kouzlo nechtěného v případě těch jejích chlápků a jejich proměn v čase - prostě, že s chlastem je to pořád ta stejná písnička. Za páté gratuluji Jiřímu Bartoškovi k tak skvěle investovaným dvou tisícovkám - na tom mostě ho určitě ani nenapadlo, že to z něj za pár let udělá takovýho frajera. Což nijak neironizuji, bylo to od něj fajn. ()
Nemám s čím by som porovnával, od Heleny Třeštíkové to je totiž môj prvý dokument (aj keď Reného & Katku si pozriem). Možno je Mallory iba opakovanie už režisérkou osvedčenej metódy natáčania "ľudského nešťastia", ale ja som tento dokument vydržal bez prestávky a premáhania pozerať celých 101 minút, a to minút, z ktorých som hltal (no, možno nie hltal, ale sledoval som to naozaj pozorne a s veľkým záujmom) každé slovo a obraz. A videl som to na HBO (tentotýždeň ho máme zadarmo:), a na HBO by predsa len tak nejaký zlý film nepustili :D Proste sa ma to dotklo, a odporúčam vidieť! ()
Po mnoho let stejná metoda, vždy jiný protagonista. Třeštíková už v tomto tvaru nemá mimo výběru hlavní postavy, čím překvapit. Výběr a následná spolupráce se tedy jeví jako mimořádně důležitá. Režisérka měla až na pár výjimek šťastnou ruku a to i v případě Mallory, u které je na rozdíl Katky, Reného, případně Marcely vidět pozitivnější vývoj. I zde je ale cítit častá stagnace, frustrace a především nepoučitelnost z předešlých chyb, které samozřejmě protagonista nemusí vnímat tak zřetelně jako divák. ()
Galerie (8)
Zajímavosti (2)
- Miroslava Neradová získala svou přezdívku Mallory při svém dřívějším působení v motorkářské skupině. Zde se dokázala ubránit jednomu násilníkovi a někdo ji přirovnal k Mallory z filmu Takoví normální zabijáci (1994). (Terva)
- Režisérka Helena Třeštíková říká, že bylo natočeno přes čtyřicet hodin materiálu. Vybrány byly čtyři hodiny a z těch pak finálních sto minut. (Terva)
Reklama