Režie:
Bence MiklauzicKamera:
Márton MiklauzicHrají:
Ferenc Lengyel, Tibor Szervét, Kálmán Somody, Lia Pokorny, Zoltán Rajkai, Simon Miklauzic, Kristóf Horváth, Bálint Hegedűs, Zoltán Schneider, Ralph Berkin (více)Obsahy(1)
Na parkovišti si každý může postavit auto, kam chce. Vyjma jediného, stříškou krytého místa, kam Legionář - hlídač, majitel a vládce parkoviště - pohřbívá mrtvé ptáky. Jednoho de se však objeví bohatý podnikatel, který tu chce zaparkovat svého Forda Mustanga z roku 1968. Mezi dvěma osamělými muži (žena ovšem konfliktu také nechybí) dochází k souboji na život a na smrt, kde už vůbec nejde o parkovací místo, ale o střet dvou světonázorů. (Současná filmová tvorba – Střední Evropa)
(více)Videa (1)
Recenze (46)
Už dávno sa mi nepodarilo vidieť film s pár osobami, odohrávajúci sa na priestore malého parkoviska, s pomaly plynúcim dejom, pri ktorom sa napriek tomu divák nenudí, s výborne zvolenou hudbou, úspornými dialógmi, šikovnou kamerou, film, ktorý sa netvári ako artový, nič nezatajuje, iba postupne odkrýva tak, aby divák pri záverečných titulkoch nemal žiadnu nezodpovedanú otázku. Nezanedbateľným plusom filmu je, že náklady na jeho výrobu boli určite zlomkové oproti nákladom na bežné filmy. Kto je primerane trpezlivý a pozorný, ten si rozvíjajúci sa duel vychutná až do konca. ()
Netradičná psychologická dráma so zaujímavou kamerou a originálnou zápletkou. Zápletkou, ktorá ale negraduje a s prefilozofovaným záverom. Jedna logická chybička sa pritrafila, keď chlapík, po celý čas vykreslený silne pročestne a s výsokými morálnymi hodnotami, pretiahne vydatú ženskú...jasné prvoplánové prepísknutie, ktoré trochu kazí celkový dojem. ()
Jo, takhle komorní psychologický souboj si rád nechám líbit... tedy na plátně či obrazovce. V reálu bych ho zažít asi nechtěl a tak bych na místě Legionáře přeci jen urozenému boháči s jeho nablýskaným fárem dopřál po pár minutách využít i onen vzácný flek. No jo, jenže udělat to Legionář, přišli bychom o precizně vystavěný příběh plný napětí a gradace, který si i přes pomalé tempo po celou dobu úspěšně udržel můj zájem a pozornost. Nápad zasadit takřka celý film do jednoho parkoviště, v němž probíhají různorodé konflikty mezi dospělými i dětmi a mezi rodinnými přílušníky stejně jako cizími, mi připadal originální. Z nehostinného prostředí mezi oprýskanými zdmi toho vytěžili tvůrci dost, zaujal mě nápad promítání fotek jakožto jediné vzácné poetické spestření onoho místečka a výborně sehraný drsný střet charakterů na mě občas dýchl i zdařilými záblesky černého humoru. [85%] ()
Nádherne jednoduché a pritom tak hlbokomyseľné. Čo sa stane keď do pokľudného života samotára bojujúceho s vlastným tieňom minulosti a do sveta, ktorý si žije len sám pre seba, arogantným spôsobom vstúpi niekto s úplne opačným životným postojom? Nevyhnutne príde konflikt a súboj na život a na smrť. Veľmi sa mi páčilo pomalé plynutie príbehu a tiež i samotná koncepcia deja založeného na detailoch, ktoré sú divákovi servírované len postupne a vždy v ten správny čas, niekedy i opakovane. Tá jednoduchá krása ma proste očarila. ()
Malý svet zatrpknutého chlapíka, parkovisko, naruší človek, ktorý už nemá čo stratiť. Nádherná kamera, jemne plynúci dej a presne typovo obsadení herci. Na to, že sa film odohráva na obmedzenom priestore, nie je vyslovene založený na dialógoch. Najhlavnejšiu rolu tu hrajú pohľady a postupné odkrývanie minulosti. Parkoló je nečakane poetický film, ktorý vás donúti sa na konci zamyslieť nad tým vaším pohľadom na svet. ()
Galerie (38)
Photo © Katapult Film
Reklama