Režie:
Jeremy SaulnierScénář:
Jeremy SaulnierKamera:
Sean PorterHrají:
Anton Yelchin, Imogen Poots, Patrick Stewart, Alia Shawkat, Callum Turner, Joe Cole, Macon Blair, Mark Webber, Taylor Tunes, Kai Lennox, Eric Edelstein (více)VOD (2)
Obsahy(3)
Basgitarista Pat (Anton Yelchin), gitaristka Sam (Alia Shawkatová), bubeník Reece (Joe Cole) a spevák Tiger (Callum Turner) tvoria štvorčlennú punkovú kapelu Ain´t Rights. Po skončení zmluvy cestujú po severozápade Spojených štátov a hľadajú príležitosť na vystúpenie alebo stály angažmán. Moderátor miestneho rádia Tad (David W. Thompson) s pomocou bratranca Daniela (Mark Webber) im zariadi vystúpenie v bare skinheadov a neonacistov, ktorý sa ukrýva pred zrakom verejnosti hlboko v portlandských lesoch. Hudobníci potrebujú peniaze a rozhodnú sa ponuku prijať. Vyhadzovači Gabe (Macon Blair) a Big Justin (Eric Edelstein) im vezmú mobily a zatvoria do zelenej miestnosti. Koncert beží bez problémov, ale po jeho skončení sa Pat stane náhodným svedkom vraždy. Po vystúpení sa vracia po mobil do zelenej miestnosti a objaví dobodané telo skinheadky Emily (Taylor Tunesová), ktorú zabil neonacista Werm. Svedkyňou vraždy bola aj Emilina priateľka Amber (Imogen Pootsová). Pat chce zavolať políciu, ale majiteľ klubu Darcy (Patrick Stewart) zatvorí členov kapely spoločne s Amber a agresívnym vyhadzovačom do zelenej miestnosti, kým sa nerozhodne, čo s nimi urobí. Hudobníkom zostáva im len veľmi málo času vymyslieť, ako sa dostať na slobodu a zachrániť si holé životy. (TV JOJ)
(více)Videa (4)
Recenze (191)
Ačkoliv mi prostředí, do kterého je tento kousek zasazen, připadá v reálu víc dementní než nejdementnější film od Asylum, kvality Green Roomu nelze jen tak zazdít. Je sice pravda, že hlavní hrdinové se i přes svou zjevnou vychtralost chovají místy jako idioti, ale zase to zde není ani v průměrné míře, na jakou je člověk žánru znalý zvyklý. Jinak jak se na exploitation film sluší a patří, nedívá se na něj moc dobře. V mém případě teda za tímto stojí už jen zmíněné holé hlavy a přííííííšerná hudba (které ale není ve filmu naštěstí tolik), no chvála musí padnout na půdu GORE, kterého zde je v prvotřídní kvalitě dostatek. Dostatek ale berte s rezervou, protože vzhledem k prostředí a ději toho mohlo být i víc. Celkově mě to zas až tak nebavilo, ale po delší době tu máme kvalitní prokrvený exploiťák. Znovu si jej určitě nepustím, což ale ve výsledku může být vlastně známkou kvality. 75% ()
Popravdě jsem nevěděl, co čeho vlastně jdu, ale po předchozím snímku režiséra Blue Ruin jsem chtěl vidět další kvalitní film. Saulnierovi se podařilo ukecat větší hollywoodské hvězdy (Yelchin a Stewart), což podle mého názoru na kvalitách filmu výrazně nepřidalo. Co se každopádně podařilo, tak vytvořit tísnivou atmosféru. Členové kapely jsou uvězněni v jedné místnosti v zapadlém klubu plném fanatických přívrženců, kteří neváhají udělat vše pro to, aby se nikdo - jakožto svěděk vraždy mladé ženy - nedostal ven naživu. ()
Nepravděpodobná story o tom, že punková kapela hraje v nacistické hospodě (která je tak otevřeně a křiklavě neonáckovská, že je dost div, že ji policajti nezavřou) a přichomítne se k jejich kriminálním aktivitám, je navíc zmateně a berzradně podaná - děj nemá žádnou dramaturgii, skáče mezi realistickou brutalitou a podivnou nadsázkou (vracející se fórek s kapelou na opuštěném ostrově) a podivnými až nesmyslnými motivacemi jednání postav. ()
Horor to nie je, ale triler bez debaty a to taký, že poriadny. Spočiatku nezáživná nuda s drsnou kapelou len o čosi drsnejšou, než dve mačiatka brutálne útočiace na klbko vlny, ale postupne sa to rozbehne a po nástupe Patricka Stewarta a „červených šnúrok“ to chytí hnusný, odpudivý, surový, nekompromisný, brutálny, sku*vený a bezvýchodiskový drajv a už ho to do začiatku záverečných titulkov nestratí. Rozhodne sa nedá hovoriť o „čistom“ horore, toto je skôr kombinácia trileru, home invasion či hixploitation, ale trvám si na zaradení tohto vydareného kúsku do tohto zoznamu. ()
Na jednu stranu řada nadějných nápadů, které film jako slasher obohacují (hnusné prostředí a celá komunita vyholených magorů, vražedná jatka jako prostředek pro zbavení se svědků, izolace v podobě titulní místnosti), na stranu druhou naprosto lajdácký přístup k většině postav, které nás nezajímají, nepříliš zajímavá režie a nic moc scénář - líbil se mi počáteční psychologický nátlak a nepředvídatelnost, škoda že se proměnil v mechanicky repetitivní dobývání klaďasů v uzavřené budově, nad nímž chvílemi zůstával rozum stát. Pořád jsem se ale dobře bavil, násilí působilo sugestivně, tempo zůstávalo na slušné úrovni a samozřejmě potěšil Patrick Stewart v netradiční záporné úloze, kterou si náležitě vychutnal. Neurážlivě koukatelné, nic víc, nic míň. ()
Galerie (33)
Zajímavosti (7)
- Postava držící mačetu na jednom z plakátů k filmu odkazuje svým postojem k obalu alba "London Calling" od skupiny The Clash, kde je takto vyobrazen Paul Simonon se svojí kytarou. (Corpsegrinder)
- Prvá pieseň, ktorú kapela hrá v klube skinheadov, je cover verzia piesne Dead Kennedys „Nazi Punks Fuck Off“. (Pat.Ko)
- Tvorca a režisér Jeremy Saulnier sa čiastočne inšpiroval filmom Strašáci (1971). (Pat.Ko)
Reklama