Režie:
Matt RossScénář:
Matt RossKamera:
Stéphane FontaineHudba:
Alex SomersHrají:
Viggo Mortensen, George MacKay, Annalise Basso, Nicholas Hamilton, Shree Crooks, Samantha Isler, Charlie Shotwell, Frank Langella, Ann Dowd, Steve Zahn (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Hluboko v lesích mimo civilizaci vychovává svérázný a charismatický otec (Viggo Mortensen) svých šest dětí podle vlastních představ. Jejich život připomíná letní tábor v ráji, plný neotřelých pravidel a her. Dokud nepřijde zpráva, která všechno změní. Začíná překvapivá a zábavná cesta, při které jsou zásady této volnomyšlenkářské rodiny vystaveny zkouškám našeho světa. (Aerofilms)
(více)Videa (12)
Recenze (569)
Americká nezávislá road movie, která jde proti světovému systému, ve kterém každý z nás žije a jakž takž funguje. Vypráví totiž příběh o rodince, která si říká trockiáni, a která si koupila kus pozemku v nějakém kanadském pralese. Tam si postavili dvě dřevostavby a spokojeně si tam žijí, vzdělávají se a celkově jsou hodně proaktivní. No a jak na mě film nastoupil dost brutální scénou (lovem), tak následně poměrně příjemně zmírnil. Celou dobu ale film konfrontuje svět rodinky (táta a šest dětí) uprostřed hor, lesů a řek s tím naším a vysvětluje, jak moc se od přírody vzdalujeme. Přitom z ní jsme právě vzešli. Takže úplně přesně jsem chápal záměr režiséra, který například na dvou konzumních dětech ukázal, jak se dneska ostatní děti baví a vzdělávají. Počítačové hry, násilí a telefony. Přitom o světě neví ani po půl palec. Čímž nedávám za pravdu Viggovi, který sice předvedl nadpozemský výkon, ale také si vyzkoušel jiný, naprosto opačný extrém. Ve filmu je tak úplně všechno. Výborná kamera, prostředí, hudba, herecké výkony všech…vlastně ani nevím, proč jsem nedal plný počet. Možná proto, že v té přírodě to jejich obydlí a způsob života bylo až moc zidealizované. Vypadalo to tam totiž líp jak v kdejaké české chatě. Na závěr děkuji tvůrcům Scope100 a Aerofilms za to, že jsem film mohl v Biu Oko vidět. Díky. ()
Tohle je svět, který podle mne rodiče v lese žijící rodiny příliš nedomysleli. Proč vychovávat supersilné, superodolné a superchytré děti tak, že své schopnosti nebudou mít nikdy šanci uplatnit? Ale když od toho odhlédnu, tak je samotný film výborný. Herecké výkony od Vigga Mortensena až po nejmenšího prcka nemají snad jedinou slabší chvilku, přitom každá postava má vlastní charakter a své místo ve vyprávění. Až ke konci film zařadí nějaká ta melodramatická klišé. ()
S obavami som si púšťal film, o ktorom som niečo vedel iba z krátkeho obsahu. Moje obavy sa naplnili, pretože film o ktorého určení som nemal tušenia, ma svojou falošnosťou rozčuľoval aj keď nie až tak, aby som ho vypol pred koncom. Neviem, či má význam v odmietavej nálade niečo písať o Viggovi Mortensenovi a jeho Kelly Family. Viem iba to, že nebudem mať problém vypudiť tento čudný film veľmi skoro z pamäti. ()
Vzhľadom na tak málo maximálnych hodnotení dám prednosť emóciám pred racionalitou a ohodnotím plným počtom. Logické nedostatky plynú zo samotného námetu, ale nakoniec je dôležitá samotná scéna v supermarkete a jej vyznenie, než premýšľanie nad tým, kedy začne prípad riešiť polícia, čo sa týka aj iných scén filmu. Ono ani záver nie je "absolútny", život je tiež iba sled zážitkov s neustálymi zmenami, všetko je skrátka otvorené, ako aj interpretácia, akú si divák v hlave sám vytvorí. Je to dojímavé, inteligentné, kvalitne zahrané, neponúka to jednoduché otázky a ani jednoduché odpovede. A možno je to trochu aj mierny indie feelgood gýč, ale prečo kritizovať film, ktorý osvojí diváka srdcom aj rozumom zároveň. ()
Žádný svět není kompletní, dokud se nestřetne se světy jinými.. Osvobozování jídla a mrtvých, Santa Chomsky, uvědomělé sobectví horší toho bezděčného a ústupky z nastolené cesty, co ukážou tenkost hranice mezi pózou a přesvědčením. Když left-wing anarchistický boj proti kapitalismu, tak jedině v autobuse šlapacím! Somers se stopou Sigur Rós se postará o přiměřenou audiosložku, Mortensen, i když zrovna ukazuje páru důchodců malého Dúnadána, o podnětnou ambivalenci. Jeho poslední scéna u jídelního stolu má jistou paralelu s tou z Dějin násilí. Minulost je pryč a přitom navždy s námi.. ()
Galerie (44)
Zajímavosti (25)
- Před českou kino premiérou proběhla 2. července 2016 premiéra na Karlovarském mezinárodním filmovém festivalu. (Varan)
- Na jedné z fotek v autobuse je skutečný syn Viggo Mortensena (Ben) – Henry. (HellFire)
- Před natáčením absolvovala herecká rodina dvoudenní pobyt v přírodě – spali společně ve stanu, který si postavili z kapradí, učili se stopovat zvěř a rozdělat oheň pomocí tětivy luku. Také hodně četli a studovali světové politické režimy. (HellFire)
Reklama