Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Na planetě Zemi nastala nukleární zima díky válkám, které přežilo jen málo lidí. Je nedostatek pitné vody i jídla a není nouze ani o lidi, kteří chtějí ostatní ovládat. Takový samozvaný, krutý vládce je muž jménem Zeus a kdo mu zkříží cestu, nemá moc šancí na další život. Mladý Kid je samotář, žije v úkrytu dál od ostatních lidí a do města jezdí na svém kole, jen když má něco na výměnu za vodu, či jídlo. Kid se pohybuje v pustině jen v bezpečné zóně, kde se potká s dívkou Apple, která je velmi hravá a vypadá šťastně. Kid se jí vyleká, když zjistí, že mluví s mrtvolou, ale později se Apple objeví v Kidově úkrytu, neboť dala Kidovi na ruku elektronický náramek, díky němuž jej našla. Kid je z Apple zmatený, neví zda jí může věřit, ale nakonec s ním Apple jede do bezpečné zóny hledat věci k výměně . Ještě než stačí Kid Apple vybavit vším potřebným, jsou napadeni a muž s maskou Apple unese. Když Kid před mužem utíká, propadne se do podzemí, kde objeví vybavený úkryt s nahrávkou vojenského velitele, jak žádá turbo jezdce o pomoc. Turbo jezdec je mrtvý a Kid si oblékne jeho převlek, který z Kida udělá silného a ozbrojeného muže. Kid je rozhodnutý Apple osvobodit a je mu jasné, že ji najde u Dia. Zeus pořádá souboje v prázdném bazénu, kdy jeho stoupenci zajmou jakéhokoliv člověka, který musí v bazénu bojovat o život. Mrtvý člověk je pak vhozen do obří drtičky, jelikož Zeus získává z lidského těla pitnou vodu. Kid přijde právě před začátkem takového souboje a je vhozen do bazénu k Apple a ostatním zajatcům... (TV Prima)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (130)

Psycho.R 

všechny recenze uživatele

Apple není jen nakousnuté jablko v logu známé počítačové firmy. Apple je i robot a do tohoto jablíča bych se zakousnul i já. Ovšem dost k mým tajným utopickým přáním a více k filmu. Už od začátku jsem si říkal, že má silně našlápnuto na 4*, ať už hudba z 80´, název filmu výborně evokující stejné desetiletí a mnoho popkulturních odkazů. A v neposlední řadě mnoho zbytečných serepetiček, papundeklových obleků a triků vyráběných takřka na koleni. Ano tohle všechno ve mě vyvolalo silnou nostalgii, navíc obsazení Michaela Ironsidea mi přišlo téměř geniální k dotažení záměru dostat nás v čase zpět do dob, kdy hrál v každém druhém filmu záporáka. Očekával jsem tudíž typ filmu, které se dnes nazívají céčkové. Tento pocit mi, ale narušila přílišná brutalita, ne to není to správné slovo, spíše přehršle krve, která tekla na všechny strany. Vlastně ani to nebylo tak hrozný, co mi na krvi vadilo bylo, že z každého stříkala, jako z Ženevského vodotrysku. Tady jsem viděl spíše spojitost se žánrem grindhouse a s filmy od společnosti Troma, které v lásce příliš nemám (tuto spojitost jsem si uvědomil ve scéně se střevy - připomněla mi Toxického mstitele, ze kterého jsem, bohužel, kousek viděl). A právě ta až přílišná nadsázka a nechutné chvilky mě donutili klesnout o hvězdičku s hodnocením. Chvílema jsem měl pocit, že sleduji parodii na Posla budoucnosti (kterého, asi, jako jeden z mála lidí mám rád), ale došlo mi, že právě tato skutečnost mi nevadí, naopak. Abych to shrnul. Film je to dobrý, dokonce jsem asi třikrát propadl v záchvat smíchu, ve chvílích, kdy to tvůrci záměrně zamýšleli - a to se mi nestává často. Takže, přál bych si mnohem víc odlehčených filmů, které připomínají dobu osmdesátkové dekády. A proč? Tehdy zkrátka nebyli filmy tak "nudný". Každý akční/sci-fi jste poznali podle vizuálu, příběh býval přeplácanej, ale originální a efekty tvořil každej tak, jaké měl možnosti. To dnes již nevidíte, i ten nejmenší filmař se snaží vypadat, že je na světové úrovni a místo plácání modelíny se snaží vytvářet iluze v počítačích. Druhému turbo kidovi bych se nebránil, jen doufám, že se vrátí moje robotické jablíčko, od kterého jsem na konci očekával (abych neuvedl spoiler), že si opět nakopne software. Tuhle recenzi věnuji Kazumakimu, který mi film doporučil a který na tyto řádky čeká snad celou noc. Žij dlouho a blaze :). ()

Pítrs85 

všechny recenze uživatele

Přesně takhle má vypadat nadšenecká pocta všem těm osmdesátkovým akčním sci-fi, který dneska vypadaj über uhozeně, ale stejně na ně nedáme dopustit. Turbo Kid si nic nezadá s Mad Maxem, jen je to všechno takový víc vyhajpovaný, jestli jel Max na nějakých tvrdých drogách, Turbo Kid si vystačí se starou dobrou extází B-) Do toho perfektní old school soundtrack, skvělej Aaron Jeffery jako bad-ass, co to tam kosí, i když mu právě uříznou hnátu, pohodovej Turbo Kid a samozřejmě Apple... kurde, ta Laurence Leboeuf je totálně k sežrání. A já už teď najisto vím, že Novozélanďané jsou spolu s Australany největší filmoví sympaťáci ever. A to jsem se ještě nezmínil o záporácích, mňamózním gore... ()

Reklama

cocrHeLL 

všechny recenze uživatele

Co jinýho čekat od tvůrců kultovního krátkometrážního Bagmana, než uleťárnu. Směsku přebarevného uleťáckého komixu z osmdesátek, k tomu sountrack osmdesátkovýho akčního disca v kombinaci s post-apo světem, jaký známe např. z pitch black... k tomu romantika, jak v pohádce... doplněná spoustou krve a funny bitkami a rozstřelenými a rozřezanými kusy těla... Zní to jako hrozná patlanina, ale funguje to výborně! Ještě chvilku rozležím v palici, ale prozatím nic horšího než silnější 4/5 nehrozí. EDIT: Po opětovném zkouknutí v kině musim zvednout hodnocení. Parádní úlet!! ()

JFL 

všechny recenze uživatele

Nebýt občasné bezradnosti a vleklého úvodu, byla by to dokonalá retro-brakovka ve stylu "Far Cry 3: Blood Dragon", byť teda jen s rozdílem, že víc čerpá z žánrovek pro děti a mládež, byť je doplňuje o střídmě (a díky tomu taky efektně) užitý splatstick. Hodně zachraňuje hudba, která jede v linii Power Glove soundtracku ke zmíněné videohře a dodává razanci i formálně pokulhávajícím, byť nápaditostí překypujícím akčním sekvencím. Pro diváky, kterým srdéčko zaplesá a očka se zalesknou nostalgií při pohledu na BMX či Powerglove, je to velká jízda. Pro ostatní už výrazně méně; prostě podle schopnosti rozlišovat jednotlivé stylové odkazy na pilíře 80s popkultury. Právě na to totiž tvůrci sázejí především, takže jejich výtvor vlastně představuje jen úžasnou poctu určité éře a jejím produktům. Na rozdíl např. od géniů z Astron-6 z nich nedokáží vytvořit něco vyloženě osobitého. PS: Spíše než variace na italské či filipínské madmaxárny vyznívá "Turbo Kid" jako gore parafráze autentického 80s pastiše "Solarbabies". Plus k tomu tvůrci přidali prvky a estetiku Pyunových low/no-budget cyborgáren, BMX bijáků (od "E.T." po "BMX Bandits"), ale i kupu inspirací a citací z polozapomenutého skvostu "America 3000". ()

Yoshitsune 

všechny recenze uživatele

Jasná pocta béčkovým filmům, které už ztratili svůj jas a lidi na ně zapomněli, naštěstí díky tomuhle filmu mám chuť sjet znova všechny filmové vykopávky. Tenhle film je prostě new retro a divák na to prostě musí přistoupit, když to tak udělá dostane vynikající film, plný otřepaných hlášek, zachránění na poslední chvíli, nesmrtelnost kovboje a nemilosrdné záporáky, kteří nemají potřebu dělat šaškárny a jde z nich prostě strach. Navíc když se pohledy dvou hrdinů, v aréně střetly jako by se zastavil čas a bylo to omračující. ()

Galerie (16)

Zajímavosti (4)

  • Většinu soundtracku ve filmu tvoří méně známý hudební žánr synthwave – moderní elektronická hudba snažící se zachytit retro atmosféru osmdesátých let. (Zackk)
  • Film byl natočen v Kanadě u měst Quebec a Montreal. (Tomas_TM)
  • Vo filme si môžeme všimnúť viacero špeciálnych efektov plných odtrhnutých hláv či končatín, vypadnutých vnútorností či hektolitrov striekajúcej krvi. Ak sú niekomu tieto efekty veľmi povedomé, nemýli sa. Podobné efekty sme mohli vidieť v populárnej krátkometrážnej paródii na akčné horory Le bagman - Profession: Meurtrier (2004). V oboch filmoch sa o réžiu a scenár postarali François Simard a súrodenci Yoann-Karl WhissellAnouk Whissell, ktorí majú na svedomí aj špeciálne efekty. (AxelWers)

Související novinky

Future Gate Sci-fi Film Festival

Future Gate Sci-fi Film Festival

25.02.2016

Festival sci-fi filmů Future Gate vstupuje letos do třetího ročníku, v průběhu března navštíví postupně Prahu (3. – 6. března 2016, Kino Bio Oko) i Brno (17. – 20. března 2016, Kino Art). Na obou… (více)

Reklama

Reklama