Režie:
Antonio MargheritiKamera:
Marcello MasciocchiHrají:
Reb Brown, Corinne Cléry, John Steiner, Carole André, Nello Pazzafini, Luciano Pigozzi, Larry Dolgin, Nilgün Bubikoğlu, Paul CostelloObsahy(1)
Pravěký bojovník zvaný Yor (Reb Brown) se zjevuje na scéně právě včas, aby zachránil kmenovou princeznu Ka-Laa (Corinne Clery) a jejího ochránce Paga (Luciano Pigozzi) ze spárů krvelačného ještěra. Ka-Laa okamžitě propadne kouzlu zvláštního cizince a spolu s Pagem se mu stanou věrnými souputníky při pátrání po jeho lidu, kde jedinou stopou je tajemný amulet na rekově krku. (J.Connor)
(více)Recenze (19)
Béčková herkulovská peckovačka s přídechem sci-fi o tom, jak arijský übermensch uhrnae bandu prehistorických houmelsáků, zasadí se o vymření dinosaurů a zavede do polygamního světa monogamní žárlivost. S výjimkou několika málo famózních absurdit (mrtvola obřího netopíra jako rogalo) se to nijak neliší od řady jiných laciných fantasy v evropské produkci, tedy až na to, že díky jakoby prehistorickému světu to má překvapivě dobrou výpravu a kostýmy. ()
Yor je tajemný manekýn, který v drsné prehistorii hledá sebe sama. Na jeho pouti vymře asi pět vesnic/civilizací/whatever. Yor se nejdřív rozcvičí na jeskynních hároších s fialovou kůží (manifestace fízlů?) a potom seřeže týpky obalené hajzlpapírem, stejně dobře jako dva dinosaury, aby se připravil na konfrontaci s debilním Overlordem, jinak esencí absolutního zla. V momentě, kdy se ve filmu nečekaně objeví lasery a začne působit jako laciný Star Wars rip-off, mnohý oněmí. V technopevnosti pak zejména homo sapiens Pugg (vypadá jak Antonín Dvořák) předvede svůj nesmírný skill s laserovou krabicí a na svůj věk a postavu nepředstavitelný akrobatický trik. Yor je prostě řachanda, kterou si budete chtít pouštět znova a znova. ()
Mondo Dior (asi product placement) se odkope hned z počátku, když za zvuků klávesové vypalovačky Yor´s world od dua Oliver Onions vyběhne úvodní solárkový hrdina do záběru, aby vzápětí zachránil sexy neandrtálkyni ze spárů pěkně nasraného triceratopse. Když pak Reb Brown použije mrtvého obřího netopýra jako rogalo, začnete se pídit po čísle na Margheritiho dealera. Pulp as fuck tenhle Yor, jenže to by nebyl Margheriti, aby filmu nezvládl vtisknout jisté neodolatelné kouzlo. Splnil si tím prý jedno ze svých velkých přání a sice ztvárnění komiksu "Henga, el cazador", který je nabitý spoustou jeho oblíbených sci-fi fetišů, navíc v pravěkých kulisách. Snad jen škoda, že více vizuálně nevyždímal lokalitu turecké Cappadocie tak jako o pár let později Lisberger ve Slipstreamu. Ve spoustě zemí vedeno jako "must see Z movie" a dle mě zcela oprávněně. Sranda halt muší bejt. "Damn talking box!" ()
Absolútne šialené béčko, ktoré freneticky dávkuje mimózne akčné scény (za všetko: Yor uloví gigantického netopiera a použije ho ako rogalo, aby sa dostal do jaskyne, kde sa skrývajú neandertálci, ktorí kradnú ženy), že divák ani nestíha sledovať, čo sa to sakra deje. A to všetko smeruje k divokému sci-fi vyvrcholeniu. To najlepšie z talianskej béčkovej manufaktúry. ()
Yor je tak krásně blbej, ale neskutečně zábavnej. Pořád se v něm něco děje, zemětřesení, protržené hráze, krádeže žen, boje s dinoškama, neandrtálci, ufonama, prostě náš dozlatova opálený svalovec, se ani na chvilku nenudí, a my s ním. Neřeším stupiditu scénáře, špatné herecké výkony, gumózní dinoše, ani to, že chvíli burácí symfonický orchestr a za chvíli disko syntezátory, proč si takovými nesmysly kazit zábavu, stačí jen jediné, vypnout mozek a nechat se unášet pravěkým dobrodružstvím s titulním hrdinou. ()
Galerie (7)
Photo © Funai
Reklama