Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Poklidné francouzské městečko, kde se všichni znají a kde nikdo nevyčnívá, prožívá postní období. Na morálku dohlíží upjatý starosta, hrabě de Reynard, kterému manželka utekla do Itálie. Do městečka přijíždí neprovdaná a volnomyšlenkářská Vianne Rocherová se svou dcerou Anouk. Vianne si pronajme místní cukrárnu od Armande Voizinové. Chce prodávat čokoládové výrobky podle starých tradičních receptur. Vianne má talent odhadnout, jaké touhy lidé skrývají. Obyvatelé zpočátku odmítají do obchodu vstoupit. Armande však zachutná horká čokoláda a otevře Vianne své srdce. Je nemocná a trápí se, že jí její dcera a sekretářka de Reynarda, Caroline Clairomontová, nedovolí setkávat se s vnukem Lukem. Vianne zařídí, aby se setkávali v cukrárně. Nabídne bonbony i ustrašené Josephine Muscatové. Ta žije s manželem Sergem, kterého nemá ráda. Vianne jí dodá kuráž, Josephine muže opustí a začne Vianne v obchodu pomáhat. Vianne se daří dávat lidi dohromady tak, jak si to tajně přejí. De Reynard proti Vianne brojí a píše faráři Henrimu nenávistná kázání do kostela. Vianne připravuje večírek pro Armande a mezitím po řece připlují na lodích kočovníci, mezi nimiž je i Roux. De Reynard je chce samozřejmě vypudit, v městečku nejsou vítáni. Vianne se s Rouxem spřátelí. Vianne připraví pro nemocnou Armande večírek. Jeho účastníci nakonec tancují na břehu řeky za kytarového doprovodu kočovníků. Vianne se s Rouxem miluje na lodi. Pod neblahým vlivem starosty Serge lodě zapálí ze msty k Josephine. Josephine s Anouk téměř uhoří, Armande po návratu domů zemře a Roux odjíždí. De Reynard vyžene Sergeho z města. Vianne ztratí odvahu a rozhodne se jít zase dál... (TV Prima)

(více)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (678)

Lima 

všechny recenze uživatele

Hezký film, který zachutná a přivodí pěkné chvíle, asi tak, jako když jíte nějaký čokoládový pamlsek. Binochet sladká (z mužského pohledu), Depp sladký (z ženského pohledu), příběh spíše hořký, ale na konci opět čekala ta mléčná část :o) Problém filmové čokolády je, že její chuť nebyla natolik výrazná, abych měl nutkání se po nějakém čase k ní opět vrátit. Což se mi u normální čokolády stát nemůže :o) Proto "jen" za čtyři rumové pralinky. ()

honajz 

všechny recenze uživatele

Příjemná červená knihovna, šmrncnutá žel pokusem o jakýsi pomyslný svár mezi svobodomyslnými lidmi a bigotními věřícími. Nic mezi, jen tvrdá jádra svých lig. Čímž snímek zcela ztrácí jakoukoliv věrohodnost, pokud o ni stál. Působí jako tezovitý příběh zabalený jakoby do hávu pohádky, ale propagující zcela jasně jen jednu linii vidění světa. Jestliže to však vezmeme jako pohádkový příběh o paní, co furt někam utíká, protože nadělá spíš problémy než přinese klid, a sem tam si najde i spolunocležníka, ok, dá se na to dívat. ()

Reklama

belldandy 

všechny recenze uživatele

Jak říká Oskar Wilde: "Jediný lék na pokušení, je pokušení podlehnout." Někdy je dobré podlehnout. Čokoláda je film se zajímavým námětem, buhužel rozmělněným. Být kratší, byl by mnohem lepší. Zejména třetí čtvrtinu filmu by bylo dobré vynechat, příběh by byl více hutnější a zůstalo by jen to podstatné. A chuť by pak byla výraznější. ()

sportovec 

všechny recenze uživatele

Pozoruhodná óda na čokoládu je holdem skutečně svobodnému lidství. Přesně a citlivě položená doba i místo děje (francouzský venkov té doby byl stále tvrzí výrazně katolického konzervatismu v podstatě starého feudálního režimu) přesně postihuje počátek prudkého hodnotového zlomu evropské společnosti, který se mohl udát kdekoliv - v Normandii právě tak jako v Province, v Kalábrii stejně jako v Aragonu, v Edinburghu srovnatelně jako v zapadlé kyperské nebo řecké vsi. Anonymní městečko, které se vědomě nevymanilo ze středověkého krunýře svých hradeb, místo, kde se téměř zastavil čas, reprezentuje jen jedno z posuzovaných pojetí života. Tím druhým je polyteistickou, zčásti ještě totemistickou mytologií podmalované putování dvou poutnic, matky a dcery, jejíž vzpomínka je hlavní dějovou linií neobvyklého příběhu. Konfrontace, která nemá vítěze, protože silnější je vždy ne ten, který ve jménu pýchy bere a odnímá, ale ten, kdo nerezignuje na pokoru a umí přijímat. Protože brát není dávat. Zhruba tak lze vystihnout zdánlivě průzračné mravní poselství tohoto mimořádného filmu. Severák, vítr drsné Skandinávie, vábí k těkání z místa na místa vždy a každého, a hopsavý klokánek dětské fantazie Pantoflíček, ho musí, chtě nechtě, následovat. Po velkém zlomu, po návratu k sobě samému, po odplynutí drsnosti, která skrývá až chlapeckou plachost navenek nesmlouvavě nesmiřitelného aristokratického starosty maloměsta se vlastně nic nemění. Jen lidé jsou tu na sebe milejší a zdvořilejší, pozorněji sledují své úspěchy i nezdary. Stařenská Madona drsného pábení v jedinečném podání Judi Denchové právě tak jako virtuózní magie něžné krásky Juliette Binochové nebo pokorný návrat k smysluplnému, vnitřně bohatému a tvořivému životu trampského tuláka a předchůdce beatniků i hippies v jedné osobě v podání Johny Deppa vedle dalších skvělých výkonů propůjčují tomuto poselství zvláštní neokázalou naléhavost. Naléhavost, která prostotou pravdy i střídmostí formy, v níž ji podává, je zváště působivou. Krajinná dvojkamera Rogera Bratta a Jeremy Brabena uchvacuje jak zasazováním města do jeho krajinného rámce, tak důsledným a důkladným mapováním a vychutnáváním zdánlivě všedních míst jeho ulic a zákoutí (zejména to platí o soše Reynaudova předka před kostelem a radnicí na plácku, který plní funkci centrálního náměstíčka). Vnějšková všednost mnohdy nezasvěceným jakoby nenabízela nic jiného než urousanou, vlastně opotřebovanou všednost; teprve bližší pohled naznačuje, že osobitost a výraznost nejsou zvláštním, ale všeobecným lidským kulturním statkem, který je dostupný pro každého z nás. Oslňující skandinávská obdoba českého čapkovského či fričovského všedního dne na rozhraní věků zůstává trvalým poselstvím-vzpomínkou, která do nás vstupuje spolu s rychle odeznívajícími posledními záběry filmu. ()

RHK 

všechny recenze uživatele

Hallströmův parádní film ze života, s jeho vzestupy i pády, tentokrát o krásné cukrářce a prodavačce čokolády, asketickém konzervativním starostovi a lidech v jednom francouzském městečku. Film atmosférou podobný Hallströmovým Pravidlům moštárny, nebo Menzelovým filmovým přepisům Hrabalových novel. (Nejlépe sledovat s bonboniérou.) Trailer: http://www.csfd.cz/film/4085-cokolada-chocolat/videa/ ()

Galerie (107)

Zajímavosti (34)

  • Švédská herečka Lena Olin (Josephine) na otázku, zda se jí dobře hrála Francouzka, v čase vzniku filmu odpověděla: "Víte, já jsem vyrůstala v Evropě a od desíti let jsem často cestovala do Francie. Na jihu Francie jsem s otcem zůstávala někdy i na měsíc, jako patnáctiletá jsem bydlela ve francouzské rodině, a tak si myslím, že jsem měla dostatek zkušeností. Navíc to byl můj čtvrtý film, který jsem točila ve Francii. Strávila jsem tam hodně času. Francie i její kultura se mi velice líbí. A tak i když nejsem Francouzka, není pro mně problém Francouzku zahrát. Myslím, že kdybych hrála nějakou typickou vesničanku, bylo by to asi jiné. Nikdy jsem to nevnímala jako problém. Ale bude zajímavé vidět, jak to přijmou běžní diváci. Ve filmu se mluví anglicky s jemným francouzským přízvukem." (NIRO)
  • Hřbitov není opravdový, byl vytvořen pro účely natáčení. (ČSFD)
  • Osamělá Anouk Rocherová (Victoire Thivisol) má imaginárního kamaráda – klokana, jehož francouzské jméno Pantoufle znamená v překladu Pantoflíček. Jméno je o to trefnější v knižní předloze, ve které má za imaginárního kamaráda králíka – „králičí pantofel“. (Geriel)

Související novinky

Oscaroví tvůrci míří do Prahy

Oscaroví tvůrci míří do Prahy

15.10.2011

Praha se už brzy zařadí po bok dalších světových měst, která mají štěstí na velké kulturní akce s účastí zajímavých hostů. V pondělí 21. listopadu 2011 totiž Rudolfinum hostí benefiční Concert for… (více)

Reklama

Reklama