Režie:
Sang-ho YeonKamera:
Hyeong-deok LeeHudba:
Yeong-gyu JangHrají:
Yoo Gong, Yoo-mi Jeong, Dong-seok Ma, Woo-shik Choi, Sohee, Ee-seong Kim, Su-an Kim, Gwi-hwa Choi, In-kwon Baek, Chang-hwan Kim, Seok-yong Jeong, Sang-ho Yeon (více)Obsahy(2)
Rozvedený Seok Woo (Yoo Gong) je workoholikem tělem i duší. Své malé dcery Soo-an (Soo-an Kim) si tak příliš neužije. Nyní má Soo-an narozeniny a za každou cenu si přeje navštívit maminku. Seok Woo souhlasí a společně se tak vydávají rychlovlakem ze Soulu do Busanu. Vlak je téměř připraven k odjezdu, jenže na poslední chvíli do něho naskočí nezdravě vypadající dívka. Stačí jedno kousnutí a následkem domino efektu během pár minut většina pasažérů zmutuje v krvežíznivé zombies. Pro ty zbývající právě začíná holý boj o přežití. (Psychor)
(více)Videa (6)
Recenze (431)
Za mě zklamání, ale holt po Wailing byla laťka dost vysoko. Přitom rozjezd byl dynamický, nákaza se šíří rychlostí blesku, zombící jsou správně agresivní a rychlí (tedy z pohledu zombie je to špatně, ale připomnělo mi to spíš 28 dní poté). Že do toho Korejci budou cpát melodrama, malé dítě, těhotnou, to se dalo čekat. Spíše mi vadilo, že to někde od poloviny přestalo dávat smysl, i z hlediska chování postav, a zbytečně se to natahovalo. ()
Zombies sú s nami už strašne dlho a vinou toho je z roka na rok ťažšie vymyslieť na túto tému niečo originálne. Tomuto filmu sa to podarilo a pritom stačilo vymyslieť iba netradičné prostredie – vlak. Práve v ňom a v priľahlých, tomu odpovedajúcich končinách (stanica, depo), sa odohráva toto vcelku príjemné prekvapenie. Ďalším plusom sú dobre stvárnení živí mŕtvi (hoci v tomto prípade skôr „nakazení“) a neoriginálne, ale sympatické a fajn postavy. Ku koncu je to možno už až zbytočne priveľká masakra, scenár nie je z najnepredvídateľnejších a ako sa tak blížime k záverečným titulkom, tým sa preživšie postavy blížia k hraniciam svojho logického správania sa, ale i napriek tomu snímku hodnotím kladne. ()
Možná je to okolnostmi (pandemie koronaviru a karanténní opatření right here;)) nebo fakt stárnu. Protože předevčírem jsem vzhledem k pozdní hodině stihl jen první půlku Vlaku Do Pusanu (druhou jsem dojel před chvílí) a stejně jsem dnes v Lidlu mezi všemi těmi lidmi s rouškami pořád měl pocit, že si musím dávat pozor, jestli sebou někdo nesekne na zem a nezačne sebou škubat:) Anyway - prý existuje animovaný celovečerák, který tomuhle předchází, a prý je víc sociálně kriticky zaměřený. Hranému následníkovi se nicméně zachtělo být čistým blockbusterem bez větších ambicí - a výsledkem je World War Z pírsnutá Snowpiercerem. A je to stále korejský film, takže jsou tam emoce a lidské interakce, které nejsou našinci úplně srozumitelné. Ale je to patřičně zafinancované, takže davy zombáků jsou jaksepatří nechutné, masky excelentní, výprava na uznalé pokývání. A v tom všem se pohybují archetypální postavy, s nimiž je nakládáno tu celkem originálně, jindy zas podle příručky režisérů béčkových thrillerů. Navíc mi chybí jasná odpověď na základní otázku - jak lze tyhle "zombáky" (uvozovky proto, že tady je příčinou nepovedený a uniklý biologický experiment) jasně a stručně odpravit. V průběhu filmu je to dost nejednoznačné, a to by se v tomto žánru stávat nemělo:) V momentech, kdy nastupují tklivé smyčce, jsem si i říkal, jestli to není už trochu směšné, ale pak zase přišel určitý vtahující okamžik... no abych to uzavřel, je to na takových 70%, ale buďme při déledobé neúrodě rádi aspoň za ně. ()
Kříženec Světové války Z a Snowpiercera, který šlape především ve své první polovině, kdy má film ohromné tempo a současně nechybí několik osvěžujících nápadů (výborné je využití tunelů). Bohužel, v druhé polovině to začne být přeci jen příliš béčkové a předvídatelné (nechybí otravně vytrvalá záporná postava, která se postará o to, že umře řada jiných postav). Přesto převládají pozitivní pocity, kdy lze s klidným svědomím označit Train to Busan za to lepší, co v poslední dekádě v žánru vzniklo. 70% ()
Jedinou chválu hodlám vyslat směrem k poměrně originálnímu ději. Dokonce ani geniální divák netuší, co bude v kterémkoli okamžiku následovat. Postapokalyptické scénáře mám hodně rád a zombie ve filmech rozhodně můžu. Tito nemrtví hošíci mi ovšem příliš nesedli. Jejich tělo bylo ve hnilobném rozkladu, přesto by mohli z fleku vyzvat černouška Bolta na sprint. Skoro celý děj je navíc zasazen do vlaku a není tak příliš prostoru vymýšlet s nimi nějaká velká komba. Jednotlivé postavy mají zcela šablonovité role - pracovitý tatínek, který dohání celoživotní zanedbávání dcery, neohrožený kulturista se senem v hlavě, bezdomovec s prochlastaným mozkem, těhotná paní, apod. Snímek má opět zcela zbytečně přestřelenou stopáž. Snímky z Jížní Koreje mají snad nařízené zákonem se otřít minimálně o dvě hodiny. Jsem toho názoru, že horor by se měl pouze ve výjimečných situacích dostat přes 90 minut. Z tohoto nedostatku plyne obrovské množství zbytečných minut, které zajistily, že se snímku zkrátka nepodařilo vybudovat patřičnou atmosféru. Za mě lepší hvězda. ()
Galerie (68)
Zajímavosti (10)
- Herec Dong-seok Ma (muž s tehotnou manželkou) býval osobný tréner Gonga Yoosa. (mivr)
- Snímek se stal nejvýdělečnějším filmem roku 2016 v Jižní Koreji. (Zdroj: Filmasia)
Reklama