Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Irča Miňovská, dcera ředitele automobilky, se náhodně seznámí s montérem Lexou Horou. Zamilují se do sebe, Irčin otec však nerovnému vztahu své dcery nepřeje a rozhodne se poslat Irču do penzionátu, aby se s Lexou nemohla scházet. Lexa nechá u přítele Harryho Peterse v továrně plány svého nového motoru, dá výpověď a odjede, aby na Irču zapomněl. Ředitel Miňovský by rád nový typ motoru vyráběl, ale Lexa není k nalezení. Pouze Irča zjistí, že Lexa je v Jugoslávii, a uteče z penzionátu za ním. Oba pak založí prosperující firmu Adria bus. Harry konečně Lexu vypátrá a vypraví se do Jugoslávie. Za čas navštíví Lexu a Irču jako zástupce tajemné konkurenční firmy, která v poslední době přivedla Adria bus na pokraj krachu. Nabídne jim, že se u anglického šéfa přimluví, aby je také zaměstnal. Z Angličana se však vyklube Irčin otec. Přijme Alexe zpět do továrny, nyní už jako konstruktéra, a dá mu za ženu svou dceru. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (13)

vitekpe 

všechny recenze uživatele

Wanka a dalsi cervena knihovna jak kdyz vysije, celkem zabavne. A to i diky netradicnimu zasazeni poloviny filmu do Jugoslavie (kde mluvi vsichni cesky, ehm...). Samozrejme potesila puvabna Truda nebo moje oblibena Marie Norrova. Je to takovy rozjasany film o zakazane lasce, ktera nakonec prekona vsechny prekazky... Medovy happyend included. 3+ ()

RonaMidu 

všechny recenze uživatele

nevěřila bych,že ještě existuje film pro pamětníky,který bych neviděla.....a přece .....příběh se šťastným koncem,Rolf Wanka jako ze žurnálu,mladá J.Steimarová,Běla Tringlerová s legračně vykrouženou rtěnkou na puse.....a jako snad v každém starém filmu nezbytný zpěv - aspoň jedna písnička,nejradši někde v nočním podniku a aspoň malinko tahající za uši) :-) ()

Reklama

ostravak30 

všechny recenze uživatele

Pouze dva filmy režíroval Karel Hašler a toto byl ten poslední. Irčin románek je takovým klasickým dobovým filmem, ve kterém chudý, ale šikovný obyčejný zaměstnanec poblázní dceru ředitele fabriky. A jak už to tak bývá, otec jim nejen nepřeje, ale ještě je od sebe odloučí. On se s tím smiřuje, ale ona rozhodně ne. I přesd neoriginální námět mě stejně potěšil děj, který je zábavný a na film se dobře kouká. Největší porci zábavy sice tvoří Harry Peters, ale kolik Československých filmů se natáčelo v zahraničí a u skutečného moře? Pro mě je Irčin románek opravdovým oživením tehdejší filmografie a velkým překvapením. ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Prvním ryze českým filmovým příběhem na pokračování se stala v roce 1921 dvojice adaptací Irčiných románků Josefa Rodena. První část pozdější pentalogie vyšla roku 1915, takže šlo vyloženě o aktuální záležitost. Filmy byly dílem WeTeBu, tedy především Václava Binovce a jeho star Suzanne Marwille, která od počátků své kariéry oplývala schopnostmi zvládat veškeré typy rolí. Po pěti letech přišel na řadu třetí díl, Irča v hnízdečku. Roli po Suzanne převzala Růžena Hofmanová a Lexu stále hrál Lexa Jarošín. S příchodem zvukového filmu a opětovným objevováním osvědčených filmových námětů, setkal se nově Irčin románek v kontextu mladší prózy s Divochem, jenž byl vyhlášen nejlepším čtivem za rok 1933 v časopisu Hvězda. Oba nové filmy vznikly také v rakouské koprodukci, kde hlavní role hrála Maďarka Roszi Csikós. České a rakouské verze navíc spojovalo obsazení Rolfa Wanky, který v češtině podléhal Nancy Rubensové a Jiřině Steimarové. Tím došlo k další aktualizaci Rodenova textu a množina nevinných událostí z prvních tří knih - Irčin románek, Irča v pensionátě a Irča a Lexa - byla podrobena srovnání s moderním řáděním Divocha, lépe řečeno Divošky. Ta ostatně do kin vtrhla o celý měsíc dříve. Dalšími společnými rysy obou filmů se stal nový pár Trudy Grosslichtové a Franty Paula, kteří stejně jako Theodor Pištěk a Antonie Nedošinská přešli nenuceně ve vedlejších úlohách z role do role. Ovšem Mary Norrová poprvé v českém filmu předvedla přímo ukázkový debut. Při vědomí dalších dvou knih - Irča v hnízdečku a Irčino tajemství - jeví se dnes takřka snoubenecký vztah s Divochem marnotratným, protože minimálně stejně jako v předchozí dekádě, materiálu bylo nejméně na další dva filmy. Divák by nemusel tolik spěchat z penzionátu do autokaru Adria a mohl by si vychutnat ve své době velice originální vztah Irči a Lexy. Nadto Hašlerova režie je často velice nápaditá a shledávám, že mohl natočit ještě další filmy se zaručeným úspěchem. Sympatický Rolf Wanka je samozřejmě sázkou na jistotu, jeho herectví je odměřené v přesných dávkách, jeho přednes má magické účinky a ojediněle též prezentuje svou sošnou postavu. Jiřina Steimarová vedle něj vysloveně rozkvétá a má také několik půvabných hereckých momentů. Český film 30. a 40. let ji měl rozhodně využívat více. ()

Marthos 

všechny recenze uživatele

Karel Hašler. Legenda. Pojem. Osobnost. V době mezi dvěma válkami se proslavil nejen jako pražský písničkář, všem důvěrně známý a vyhledávaný, ale především coby talentovaný charakterní herec – o čemž vypovídají jeho mistrovské kreace v němých filmech Přemysla Pražského a Martina Friče – a také jako příležitostný režisér. Rodenův románek, čtení pro zamilované dívky, slavil úspěchy už dávno předtím, o důvod víc, proč znovu pokoušet vrtkavou fortunu. Sázkou na jistotu bylo angažování Rolfa Wanky, tehdy nejpopulárnějšího filmového milovníka, obdivovaného nejen českými, ale především německými a rakouskými ženami. Nu, a pro současného diváka je nepochybně zajímavé sledovat autentické záběry z chorvatského pobřeží, včetně Dubrovníku a okolí. ()

Zajímavosti (7)

  • Film bol natáčaný v Dubrovníku, v Prahe, vo Vraném nad Vltavou a Černošiciach pri Prahe. (dyfur)

Reklama

Reklama