poster

Italština pro začátečníky

  • Dánsko

    Italiensk for begyndere

  • švédský

    Italienska för nybörjare

  • slovenský

    Taliančina pre začiatočníkov

  • anglický

    Italian for Beginners

Komedie / Drama / Romantický

Dánsko / Švédsko, 2000, 112 min

  • Madluska
    ***

    Během první půlhodiny jsem zvažovala možnost film vypnout - postavy mě štvaly buď svou povahou, nebo bezvýchodnou životní situací. Naštěstí jsem vytrvala, protože potom se osudy aktérů začaly poměrně zajímavě propojovat, bezútěšnost pomalu ustupovala a konečný happyend vysloužil filmu 3*. Kladně hodnotím dánštinu (jaká exotika!), jakoby dokumentární kameru a nápad s kurzem italštiny, díky němuž se několik izolovaných jedinců stmelí v partu kamarádů. A co se mi nelíbilo? Snad až přílišná syrovost - pro nás, kdo plujeme na růžovém obláčku, není reálný život právě libý na pohled. :-)(29.11.2011)

  • Radko
    ***

    Civilný, nenáročný dogma film so sviežim humorom a sympatickými postavami. Farár, hotelový zriadenec, predavač v bufete na štadióne, kaderníčka, cukrárka, čašníčka, sestrička v nemocnici sa z rôznych dôvodov prihlásia na kurz taliančiny pre začiatočníkov. Hlavným dôvodom je však zrejme obyčajná ľudská túžba nebyť vo voľnom čase tak zúfalo sám a niečo podniknúť. Ani jeden z nich tento jazyk nepotrebuje nejako zvlášť pracovne. Po smrti učiteľa to vyzerá, že krúžok sa rozpadne, nakoľko zohnať náhradu nie je ľahké a oproti takej keramike ho navštevuje primálo ľudí. A hoci to vyzerá beznádejne riešenie sa nájde. Rovnako sa nájdu ľudia z krúžku navzájom medzi sebou, a možno z toho bude aj nejaká láska. Príjemné pozeranie do každého počasia, dokáže zahnať smutnú náladu.(5.9.2004)

  • tomtomtoma
    ****

    Příjemný hořkosladký příběh ze života těch obyčejnějších lidí. Každý má své problémy, svá skrytá tajemství a nepříjemná traumata, která sebou vleče a s menší, či větší úspěšností se je snaží překonávat. Nikdo nechce zůstat osamocen, každý chce mít svojí oporu v překonávání všedních těžkostí životní pouti. Každý chce nalézt svůj malý kousek štěstí, který by mu dodával odvahu a smysl žití. Je zde zastupující mladý kněz Andreas (Anders W. Berthelsen) s nedávnou životní ránou, submisivní prodejkyně v pekárně Olympia (Anette Støvelbæk) s despotickým otcem, osamělá kadeřnice Karen (Ann Eleonora Jørgensen) s neodbytnou matkou, neprůbojný a ochotný hotelový recepční Jørgen Mortensen (Peter Gantzler) s pochybností o své mužnosti, neurvalý číšník fotbalové hospody Hal-Finn (Lars Kaalund) se strachem z odkrytí své citlivosti, a italská servírka Giulia (Sara Indrio Jensen) s touhou po lásce. Jednotícím prvkem je městský kurz italštiny, který zbavuje každého jednotlivce jeho tíživé samoty. Kurzisty doplňuje realitní makléřka Kirsten (Karen-Lise Mynster), pragmatická zdravotní sestra Lise (Rikke Wölck) a napravená kostelnice (Elsebeth Steentoft) s hříchem z minulosti. Z dalších rolí: zahořklý a odstavený reverend Wredmann (Bent Mejding), Karenina nemocná a vydírající matka (Lene Tiemroth) a neméně vydírající a bezmeznou poslušnost vyžadující Olympiin otec (Jesper Christensen). V životě každého jsou smutné i radostné chvíle. V osamělosti se krize překonává těžko, a proto se všichni sdružují a hledají. Hledá každý sám i všichni společně, hledají se navzájem, přibližují se i se vzájemně vzdalují. Nacházejí se, aby se na život usmívali. Aby v objetí šli vstříc radosti ze života. S horoucím srdcem, nadějí v duši a vírou ve vlastní štěstí.(1.2.2016)

  • eLeR
    ****

    Každý z tých ľudí mal svoje problémy, prišiel o blízkeho, žil si ten svoj obyčajný život, boril sa so starosťami ... a to vlastne k Dogme a Dánom pasuje. Ale tentokrát vo filme na prvom mieste bola láska a nesmierne optimistický nádych. Herci zvládli svoje charaktery bravúrne a záverečné titulky na konci boli naozaj zaujímavé.(24.1.2016)

  • Heraldika
    ****

    Jednou takhle odpoledne přišla máma z půjčovny, zasunula kazetu do přehrávače a v očekávání „milé, nenáročné oddychovky“ zasedla s talířem chipsů před televizi. Za chvíli slyším až do kuchyně nespokojený mrukot a po dalších pěti minutách za mnou dojde se slovy: „Na to se nedá dívat, to je zase něco pseudo-uměleckého, chceš to zkusit?“ A já už natěšeně vbíhám do obýváku. Ano, nezklamala jsem se. Mojí maminu zbožňuju, ale co se filmů týká, tady se moc nescházíme v názorech. Takže milí zlatí, tenhle film je něco. Ze začátku byste většinu postav umlátili, ale někde v půlce najednou zjistíte, jak moc každému z nich fandíte. Je to obyčejné, je to nesnesitelně naivní a rozkošné. Vřele doporučuji, pokud se někdo chce nadopovat pozitivními pocity. Film je totiž vyprávěn s takovou mírou lidskost, že kdyby nevyvrcholil happy endem, cítila bych se snad i podvedena.. (Holt pro mojí mamču bude Dogma 95 asi navždy něco jako Apollo 13 pro mého psa )(26.6.2006)

  • - Filmová společnost Zentropa v roce 2010 uznala, že film obsahuje "tematické podobnosti" s knihou „Evening Class“ irského spisovatele Maeve Binchy. Přestože nedošlo přímo k porušení autorských práv, společnost mu vyplatila odškodnění (přesnou výši neuvedla). Režisérka Lone Scherfig trvá na tom, že se jedná o její originální nápad, a nařčení dánskými médii z krádeže striktně odmítla. (bonolennes)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace