Reklama

Reklama

Italština pro začátečníky

  • Dánsko Italiensk for begyndere (více)
Trailer

VOD (1)

Obsahy(1)

Režisérce se podařilo natočit milý film o pětici obyvatel jednoho města, které spojují jejich povahy - jsou nejistí ve svém počínání, lehce zranitelní a stále ještě bez partnerů. Jedné zimy se všichni zapíší do večerních kurzů italštiny a všichni se také stanou obětí série nečekaných náhod.Stále sklíčený Andreas se nepříliš úspěšně snaží nahradit místního faráře. V té samé době se prodavačka Olympia rozhodne vzepřít dominantnímu otci a učinit krok, ke kterému se dosud nikdy neodhodlala. Zvláště introvertní kadeřnice Karen odhaluje matčino poněkud temné tajemství. Zlostný a agresivní Halvfinn se snaží vyrovnat s náhlým setkáním s láskou a jeho nejlepší přítel Jørgen Mortensen se pokouší kde komu pomoci, bez ohledu na své vlastní problémy. Jak dny ubíhají, všichni pomalu poznávají, že dostali nečekanou šanci změnit své dosavadní životy a vstoupit do šťastnějších dnů

Lone Scherfigová získala na Berlínském festivalu cenu FIPRESCI za řežijní přínos v hnutí Dogma za to, že dovolila hercům vnést do filmu humor a lidskost, a Stříbrného medvěda za režii, v Praze byl film úspěšně uveden na Dnech evropského filmu 2002. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (108)

misterz 

všechny recenze uživatele

Žeby ma Taliančina pre začiatočníkov výraznejšie nadchla sa nedá povedať. S ohľadom na spracovanie, úroveň humoru, atmosféru, chémiu medzi jednotlivými postavami a dialógmi som bol po celý čas rozhodnutý ohodnotiť snímok iba priemerne. Veľa vecí mi však došlo až so samotným koncom, pričom to hlavné a pocitovo príjemné sa dostavilo až pri poslednom spoločnom posedení všetkých zúčastnených. Vtedy mi všetko nádherne zacvaklo, skrátka treba len vydržať a ono to príde. 70/100 ()

tomtomtoma 

všechny recenze uživatele

Příjemný hořkosladký příběh ze života těch obyčejnějších lidí. Každý má své problémy, svá skrytá tajemství a nepříjemná traumata, která sebou vleče a s menší, či větší úspěšností se je snaží překonávat. Nikdo nechce zůstat osamocen, každý chce mít svojí oporu v překonávání všedních těžkostí životní pouti. Každý chce nalézt svůj malý kousek štěstí, který by mu dodával odvahu a smysl žití. Je zde zastupující mladý kněz Andreas (Anders W. Berthelsen) s nedávnou životní ránou, submisivní prodejkyně v pekárně Olympia (Anette Støvelbæk) s despotickým otcem, osamělá kadeřnice Karen (Ann Eleonora Jørgensen) s neodbytnou matkou, neprůbojný a ochotný hotelový recepční Jørgen Mortensen (Peter Gantzler) s pochybností o své mužnosti, neurvalý číšník fotbalové hospody Hal-Finn (Lars Kaalund) se strachem z odkrytí své citlivosti, a italská servírka Giulia (Sara Indrio Jensen) s touhou po lásce. Jednotícím prvkem je městský kurz italštiny, který zbavuje každého jednotlivce jeho tíživé samoty. Kurzisty doplňuje realitní makléřka Kirsten (Karen-Lise Mynster), pragmatická zdravotní sestra Lise (Rikke Wölck) a napravená kostelnice (Elsebeth Steentoft) s hříchem z minulosti. Z dalších rolí: zahořklý a odstavený reverend Wredmann (Bent Mejding), Karenina nemocná a vydírající matka (Lene Tiemroth) a neméně vydírající a bezmeznou poslušnost vyžadující Olympiin otec (Jesper Christensen). V životě každého jsou smutné i radostné chvíle. V osamělosti se krize překonává těžko, a proto se všichni sdružují a hledají. Hledá každý sám i všichni společně, hledají se navzájem, přibližují se i se vzájemně vzdalují. Nacházejí se, aby se na život usmívali. Aby v objetí šli vstříc radosti ze života. S horoucím srdcem, nadějí v duši a vírou ve vlastní štěstí. ()

Reklama

Narciska 

všechny recenze uživatele

Očekávala jsem komedii, takže prozření bylo až příliš tvrdé. Naštěstí tušíte, že se to bude ubírat hezkým směrem. Tak trochu jiné pojetí lásky, láska zde nevzniká velkými gesty a snovým zablýsknutím, ale drobnostmi, které jsou ve skutečnosti velkými akty lásky, a imanentní přitažlivostí, které prostě musí svést všechny spřízněné duše dohromady. ()

messi@h 

všechny recenze uživatele

Italštinu pro začátečníky jsem viděl asi před půl rokem, a už si skoro nepamatuji, o čem to bylo. Jen vím, že ve mně film nezanechal žádné dojmy a že ho už nepotřebuji znovu vidět. Dogma 95 je sice zajímavá věc, ale... Podle mého názoru jde prostě jen experiment, jaké výrazové prostředky může filmař opomenout a jak se to projeví na výsledku. A bohužel se většinou projeví plochostí, s jakou na vás film působí. Dokonalým příkladem je třeba absence scénické hudby. Vytvořit z tohoto pravidlo je podle mě zcestné. Scénická hudba je prostředek vyjádření pocitů, prostředek pro vtažení diváka do děje, přiblížení pocitů hlavních hrdinů, který výborně využívá např. David Lynch - a jeho snad nikdo nebude obviňovat z mainstreamovosti. Co bude příště - barevné filmy jsou špatné, je třeba točit jenom černobíle? Dogma 95 a jeho produkty jdou prostě nějak mimo mě. ()

laik_60 

všechny recenze uživatele

dat dohromady takéto tipky ľudí, to sa dá snáď len vo filme, v skutočnom živote by to bola náhoda ale sakramentsky krásna. Zaujímaví herci (farár akoby nášmu danovi danglovi z oka vypadol) zaujímavý dej, človeku sa chcelo všetkým držať palce aby to dopadlo tak ako to napokon dopadlo. Vo filme sa stretli naozaj všetky atribúty žánru troška romantiky troška komédie a troška drámy. titulkovanie na záver sa mi naozaj páčilo. ()

Galerie (11)

Zajímavosti (2)

  • Filmová společnost Zentropa v roce 2010 uznala, že film obsahuje "tematické podobnosti" s knihou „Evening Class“ irského spisovatele Maeve Binchy. Přestože nedošlo přímo k porušení autorských práv, společnost mu vyplatila odškodnění (přesnou výši neuvedla). Režisérka Lone Scherfig trvá na tom, že se jedná o její originální nápad, a nařčení dánskými médii z krádeže striktně odmítla. (bonolennes)

Reklama

Reklama