Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Princ Ludvík Otomar Karel XII. zrozený Vznešený je velmi spjatý se svou milující maminkou, královnou Ludmilou. Jenže Ludvík je princ už poněkud přerostlý, je mu 39 let. Bojí se skoro všeho, do ženění se nežene a většinu života se poflakuje po přepychovém zámku a přilehlých oborách. Moudrý král Radomil mu proto připraví nečekaný dárek – princ se jednoho rána probudí v lese v obyčejných šatech a v doprovodu drsného rytíře Hudrovala se má vydat do světa, aby poznal, co je život a snad konečně dospěl. Na velké dobrodružné cestě ho čekají věci, o kterých zatím jen četl v knihách. Potká mocného čaroděje, zlé čarodějnice, ducha i samotnou paní Smrt... a možná najde i lásku svého života. Co na to všechno řekne maminka? A bude spokojený otec král? (Bontonfilm)

(více)

Videa (4)

Trailer 2

Recenze (326)

Skuby47 

všechny recenze uživatele

Tak to zase byla věc. Ani jsem neměla možnost s nikým si o snímku popovídat, protože všichni moji známí to po půlhodině vzdali. Já jsem viděla jen začátek a konec. Uprostřed jsem si dala pauzu a dobře jsem udělala. Horory nemám ráda. Pro koho to natočili? Pro děti to určeno nebylo a pro staré na prahu očekávání smrti taky ne. Čekala jsem humornou pohádku o rozmazleném princi buřtíkovi a dočkala jsem se nudné filozofické úvahy o konci života. ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Pohádka, co není pro dětské publikum dostatečně bezpečná. A tím pádem nebude příliš vyhledávaná pro své morbidní, filosofické a experimentální pojetí. O vánočním období by si ji pustil jen málokdo. V úvodu vše ještě začíná pohádkově. Korunní princ Ludvík, kterému táhne na čtyřicátý rok života a který se urputně drží máminých spodních kalhotek, je jednoho dne svým autoritativním královským otcem (Martin Huba) vyhnán, či spíše tajně ve spánku vynesen daleko od svého zámku do lesa, aby přestal být maminčiným mazánkem a ve světě zakusil i negativitu života, konečně dospěl a hlavně absolvoval setkání se Smrtí. Po probuzení ho čeká pochopitelně šok a v doprovodu žoldnéřského rytíře (Ondřej Vetchý) se vydává do světa na zkušenou. Jejich první kroky vedou do krčmy, kde hosty obsluhuje sympatická Veronika Khek Kubařová s kilometrovým úsměvem. A také patří dvěma nevzhledným šilhajícím a šišlajícím čarodějnicím, co praktikují černou magii. Od těchto temnějších sekvencí se pohádkový ráz přemění na osobitě svérázný styl, kterým se Jan Budař, herec hlavní role, režisér, producent, skladatel hudební složky a scenárista, zřejmě vyrovnává s jednoduchostí a jednotvárností české pohádkové tvorby. Jak jinak si vysvětlit náhlou změnu ve vyprávění, naprostý odklon od pohádkové přívětivosti, kdy rodiče značně zneklidní, když jejich caparti musí zcela ve vážně pojatém vyznění absolvovat setkání s duchem oběšence (Vladimír Javorský) a posléze je náš hrdina hrobařem (Boleslav Polívka, který je i vypravěčem příběhu) z daného účelu zatlučen do rakve. Pak se vtírá otázka, zdali je to ještě vůbec pohádka. Vyprávění pak v mnohém spíše připomíná halucinogenní trip s prvky hororu, kdy vše korunuje (nedokonalá) imitace hlasu Josefa Kemra a paní Smrt s tváří Jany Nagyové a s hlasem Simony Stašové. Pokud jde o trikovou složku, příliš mnoho nečekejte. Na tricích rozhodně tenhle film postaven není. Hodně se činil kouzelník za kamerou Jan Malíř, který celek opatřil dostatečně kvalitně nasnímanými obrázky. Film netrpí nuzností. Výprava, technická stránka, kostýmy a další důležité náležitosti jsou finančně více než dobře pokryty. Jan Budař se svojí pohádkovou jinakostí to neměl vůbec lehké. Statečně se postavil zaběhaným klišé, přidal na originalitě i drzosti, děvečka jde dokonce vykonat malou potřebu, ovšem dospělé publikum bude konsternované a své děti za jeho pohádkou (napříště) nepošle. 7/10 ()

Reklama

SeanLSD 

všechny recenze uživatele

Tak ja mám jasno! Toto je najzaujímavejšia domáca filmová rozprávka za veľa rokov! Neuveriteľný Budařov kúsok, husársky už len tým, ako odvážne klame telom jeho názov, plagát aj trailery, ktoré sľubujú akoby niečo vtipné, milé, groteskné či fraškovité... ale dostane rozprávku, aká tu naozaj dlho nebola. Keby sa to volalo aspoň PRINC MAMÁNEK A SMRŤ, tak nepoviem, bolo by tu aspoň akési varovanie či lákadlo, pretože ako pre deti to rozhodne nie je! Čo to ale je, je veľká pecka, také bum po kotrbe konzervatívnym divákom aj tým, čo furt frflú na to, že na rozprávkovom poli nevzniká nič originálne. Premyslenosť Budařovej vízie je fascinujúca a na to, že doteraz nestál za kamerou, je jeho režisérsky rukopis neuveriteľne presný a výrazný, nielen v zvládaní tempa a miery, ale hlavne v majstrovstve, s akým dokáže preskakovať medzi humorom a hororom. Prekvapivo pestrá paleta ich foriem a vyváženosť, s akou sa striedajú, je taká, že aj taký Bebjak pri ňom vyzerá ako nejaký študentík, čo raz lepšie, raz horšie niečo odkuká. Osobne ma samozrejme dostáva hlavne ten psychedelický rozmer, ktorý proste ku klasickým rozprávkam patrí (pri starom strome mi prvýkrát spadla sánka), ale aj hĺbka príbehu a významová previazanosť tematických komponentov a symbolických rovín je že na pána! Finále u pani Smrť je už potom úplne iná filmárska dimenzia, kde som tú sánku už radšej ani nezdvíhal...  PS. Ondra Vetchý ma takto nebavil už asi... - no možno ešte nikdy! ()

Eleanor05 

všechny recenze uživatele

Snímek, který vyvolává velmi smíšené pocity. Dobří herci, !skvělá vážná hudba!, dobré kostýmy, zajímavá kamera. Sekvence z říše Smrti - výborné, sekvence s panem Javorským - skvělé, ale scény s čarodějnicemi - otřesné, na zvracení! Marně jsem vzpomínala, jestli měl někdy Troška, odborník na pitvoření postav, něco takhle veskrze odporného a blbého. A tyto dvě postavy celou pohádku bohužel tak strašně shodily, že dávám 2*. PS: Rozhodně to není film pro děti. ()

honajz2 

všechny recenze uživatele

Budařův režijní debut je stejný, jako sám Budař - snaživý, svérázný, ale i přes to všechno nijaký. Za pohádku se to jen maskuje, blíž to má béčkovému Jakubiskovi v období, kdy začal mít neomezené prostředky, nebo ještě líp ranému televiznímu Michálkovi s jiným typem drog, takže je to hlavně zmatek bez pořádného děje a celistvosti, který prostě tak nějak je a nebýt psychedelického finále a pár hororových scén s jednou lekačkou, byl by jen nevýrazně divný. Takhle to člověk z hlavy skutečně jen tak nevymaže, ale že to byl zrovna klad se říct nedá. Trpí to totiž tím, že to nemá cílovku. Pro ty, kteří čekají typickou pohádku, přijde zklamání v podivném vedení zápletky, pro ty ostatní zase něco, co sotva ví, o čem chce být, ale pohromadě držet nedokáže a nejšílenější, že se to oběma skupinám snaží nabídnout něco jen pro ně, takže to ve finále je mišmaš dvou nesourodých stylů s ezoterickým nádechem vypůjčeným od dua Dušek/Poltikovič, akorát v profesionálnějším hávu. Své fanoušky si to určitě najde, mě to hlavně nudilo a přišlo mi, že tu Budař schválně zabil skvělý námět jen pro to, aby to bylo "chytřejší", než by se mohlo zdát. Jen teda nepřemýšlejte nad tím, proč se tu některé věci dějí tak, jak se tu dějí, protože to podle mě na place nevěděl nikdo. Ale ta neotřelost se mi líbila, když už nic jiného. 2* ()

Galerie (29)

Zajímavosti (15)

  • Natáčení mělo začít už v roce 2016, ale pohádka nedostala grant a Budařovi se nepodařilo sehnat sponzory. (Duoscop)
  • Jan Budař se po patnácti letech vrátil ke komponování filmové hudby. (Zdroj: ČSFD)
  • Kromě originální filmové hudby Jana Budaře zní v pohádce i několik známých melodií vážné hudby: Árie „Nessun Dorma“ z Pucciniho opery „Turandot“, árie „É lucevan le strela“ z Pucciniho opery „Tosca“, „Tanec komediantů“ od Bedřicha Smetany, 2. věta (Jaro) ze Čtvero ročních období Antonia Vivaldiho, Allegro z koncertu č. 3 Es dur pro lesní roh W. A. Mozarta. (HonzaBez)

Reklama

Reklama