Reklama

Reklama

Piková trojka

  • Austrálie In the Cut (více)
Trailer

Obsahy(1)

Piková trojka je moderní kriminální příběh, odehrávající se na Dolním Mahnattanu. Frannie Avery (MEG RYAN) je učitelkou tvůrčího psaní, která je velmi ostražitá vůči navazování nových známostí. Jednoho dne se však setká s detektivem Malloyem (MARK RUFFALO), který vyšetřuje vraždu v jejím sousedství, a za podpory své nevlastní sestry Pauline (JENNIFER JASON LEIGH) s ním naváže vztah, který je zcela otevřeně sexuální. Osvěžující přímočarost jejich poměru ale hluboce podkopává pokračující a dosud neobjasněná série vražd. Po útoku maskovaného násilníka ale Frannie ztratí důvěru ve všechny lidi okolo sebe. V mladého studenta Cornelia (SHARRIEFF PUGH), který sepisuje práci o nevině masového vraha Johna Waynea Gacyho, ve svého bývalého přítele Johna Grahama (KEVIN BACON), který ji pronásleduje na každém kroku, a především v Malloye, který v ní nyní probouzí nejen vášeň, ale také podezření. Neexistuje nikdo, koho by nezávislá Frannie mohla požádat o pomoc - zarmoucená a vystrašená se proto rozhodne vzít záchranu svého života do vlastních rukou. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (111)

movie 

všechny recenze uživatele

Meg Ryan ve své nejlepší (neromantické) a hodně překvapivé roli. Líbí se mi pomalé tempo a náladu snímku, líbí se mi zadumaná Meg Ryan (hodně mi to připomíná její roli z MĚSTA ANDĚLŮ, ale tohle je pochopitelně špinavější) a baví mě to zvláštní jiskření/nejiskření mezí ní a Markem Ruffalo. Za posledních pár let se objevilo jen skutečně málo "erotických-kino-thrillerů" a mezi ně patří PIKOVÁ TROJKA a NEVĚRNÁ Adriana Lyne. Ty se obecně moc nelíbili, za to mě se oba líbili až moc. 90% ()

POMO 

všechny recenze uživatele

Vražedný thriller obalený melancholickou náladou. Jane Campion má nepokojnú dušu a rada to zo seba vypúšťa filmovými obrázkami. Ale nemala by zachádzať tam, kde sa neorientuje. Z thrillerového hľadiska ide dej kupredu strašne pomaly, film je nudný, predvídateľný a v prekvapujúcom vyústení skôr naivný, než šokujúci a napínavý. A ten úvodný kontroverzný detail "kuřby" je vo filme iba preto, aby sa o ňom hovorilo. ()

Reklama

cheyene 

všechny recenze uživatele

Piková trojka je snímek, kterým se prolíná mnoho filmových žánrů, přičemž nejvíce inklinuje ke krimi thrilleru. Je pouze na divákovi, jak přijme tuto koláž, jež v sobě promítá názory a postoje režisérky Jane Campionové, jejíž filmy jsou velmi zaměřeny na ženskou duši a právě Piková trojka ji interpretuje ve vší přirozenosti a bez jakýchkoli příkras. Jedná se o snímek feministický či pouze o film, v němž je hlavní protagonistkou žena? Bourá oněch sto devatenáct minut zažité genderové stereotypy a působí nezávisle? Snaží se Campionová srovnávat mentalitu žen a mužů a zachovávat si přitom tvůrcovskou neutralitu? Jedná se vůbec o počin, který si zaslouží pozornost diváků i po deseti, patnácti letech, jako je tomu u jiných, dnes již kultovních a v mnohých aspektech takřka učebnicových snímků jiných tvůrců? Jestliže jsem na začátku zmínil, že Pikovou trojku nelze zařadit pouze k jednomu filmovému žánru, musím uvést ty ostatní, které jsou tomuto snímku vlastní a dotváří tak celkový pocit a dojem ze zhlédnutí. Campionová svůj počin označila jako velmi subverzivní a svůdný. Připravila si pro nás vražedný erotický psychologický thriller, ve kterém není nouze o naturalisticky líčené scény, z nichž mnohé svoji nahotu ukazují právě v oblasti sexu a jiné ve zvrhlosti jedince, jenž se neštítí zabití. Atmosféra Pikové trojky je poměrně tíživá, frustrující a místy dusivá, což je pro pocity důležité. Troufám si tvrdit, že lépe Campionovou pochopí právě ženy, jelikož se dovedou lépe vžít do situace hlavní hrdinky, tudíž se domnívám, že snímek je méně určen mužům než jejich protějšku. Z děl různých psychologů se můžeme dočíst, že ženy mají větší schopnost empatie, což by lehce potvrzovalo moji výše uvedenou myšlenku. Jednou z nejexpresivnějších scén je dle mého pojetí felace v úvodu filmu, která již skutečně tíhne k pornografii. Právě zde podezřívám režisérku, že tento záběr natočila a následně zařadila do filmu z jednoho prostého důvodu - o této scéně se bude mluvit a zůstane v paměti diváka nejdéle. Snímek je dle mého točen zbytečně rozvleklou formou. Kamera se zabývá detaily. Jako divák jsem rozvláčnost uvítal s nadšením pouze na samém začátku, kdy se objektiv zaměřuje na Meg Ryan a jakoby záměrně představuje linie postavy hlavní hrdinky, což mi v prvních chvílích evokovalo dojem, že režisérka se snaží poukázat na krásu a svůdnost těla ženy. Musíme si ovšem přiznat, že Campionová není Sergio Leone, tudíž její zdlouhavé záběry nemají onu hloubku, jakou mají ty od zmíněného Itala. Sečteno a podtrženo, při celkové stopáži již tímto pojetím lehce nudila. Upoutávka na Pikovou trojku přislibuje mnohem větší zábavu, než která se nakonec konala, takže z tohoto pohledu by mohl být divák lehce zklamán. Mužskými postavami se scénář (ani jednotlivé záběry) příliš nezaobírá, v některých scénách můžou dokonce působit – vyjádřeno expresivně – jako nadržená zvířata, proti čemuž je do kontrastu stavěna křehká a zranitelná mladá žena, která může, avšak také nemusí, podlehnout. Postava detektiva Malloye je navzdory výše uvedené nepropracovanosti poměrně šikovně zakomponována, její kladnost či zápornost je značně ponechána na pocitu diváka a osobně jsem dlouho tápal v nejistotě, zda je ochránce hrdinky nebo ne. Hybatelem děje v tomto snímku je jak postava ženy, tak i muže, tudíž zde bych Campionové přiznal jistou dávku neutrality, takže se divák může lépe podle svého pohlaví identifikovat s Frannie Avery nebo detektivem Malloyem. Můžeme však připustit, že se lze identifikovat i s hrdinou opačného pohlaví. Ačkoliv se Piková trojka v mnoha aspektech může zdát genderově neutrální, zejména v oblasti postav jakožto nositelů děje, neubránila se zachycení některých společností zažitých stereotypů. Myslím tím obzvlášť vylíčení klasických mužských a ženských vlastností či vykreslení jejich předpokládaného a předvídatelného chování, takže v tomto ohledu nepřináší Campionová nic nového. Její počin si zhlédnutí zaslouží, herecké výkony, hudba a děj jsou důvody, proč oněch sto devatenáct minut nebylo ztrátou času, avšak vícekrát bych tento film vidět nemusel. () (méně) (více)

castor 

všechny recenze uživatele

Jedna z nejvýraznějších ženských režisérek se tentokráte nedokázala přiblížit svým předešlým (přiznejme si) o mnoho jistějším snímkům, nepříjemně se potácí mezi „studií“ ženské psychiky a feministickým thrillerem a neví, jakou stranu mince si vybrat. Její hrdinka, učitelka tvůrčího psaní Frannie (dosti odvážná a dosud se víceméně culící ikona romantických komedií – Meg Ryan) se zaplétá do podivného sexuálního vztahu s uhrančivým detektivem, který vyšetřuje vraždy na kusy rozřezaných žen. Postupně si, obklopena několika muži (zejména opět bezchybný Kevin Bacon), uvědomuje, že nebezpečí je blíž, než si mohla myslet. Režisérka tentokráte nenabídla plnohodnotnou story, nýbrž se pokusila o (na ní netypický) dusný thriller v temném moderním světě, ve kterém si hrdinka sice jde svojí cestou a střet s mužskými protihráči nemá takovou sílu a razanci!! Emocionálně si mne navíc prakticky vůbec nezískala, ona netečnost se projevila i v erotických sekvencích!! Škoda.. ()

2Pac 

všechny recenze uživatele

...prec su casy sladuckej Meg Ryan.Ulohy sa zhostila sice dobre,ale eroticke sceny v jej podani mi proste nesedia.Film je popretkavany nudnymi dialogmi,sem tam nejakymi brutalnymi zabermi na rozsekane kusky tela a hranim sa kameramana na "kratkozrakeho" (mam na mysli neustale rozostrovanie kamery).Kto chce vidie nahu masturbujucu Meg (tak ako som to chcel i ja;) nech si to pozrie, nic ine nech vsak od tohto snimku necaka. ()

Galerie (52)

Zajímavosti (2)

  • Hlavní roli měla původně hrát Nicole Kidman, ale nakonec se rozhodla film pouze produkovat. (kenny.h)

Reklama

Reklama